Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMA08 skrev 2011-04-26 11:43:20 följande:
    LVHM: GRATTIS TILL Plus Vilken rolig nyhet, vilket försök var det??

Miss Star: Ja, det blir som det blir och då hade jag grymma symtom denna gången men ack vad man kan bedra sig! Nästa FET är precis inbokat, v 19 i naturlig cykel..... Hur är det själv??

Detta var embryo 5 och 6 som vi fick tillbaka så det har känts ganska så hopplöst. Över ett år i IVF karusellen, började med sprutor för korta metoden den 30:e mars 2010.

Jag har dock väldigt svårt att ta in detta ännu men det kanske alla som plussar har.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-26 12:03:14 följande:
    LVHM: Det ger mig lite hopp om att lyckas igen, har du haft något mf??
    Fick mf förra gången. I v 4+4 kom blödningen därför är jag extra nervös nu. Men den här gången får jag trombyl från privat kliniken så det känns lite bättre ändå. Idag är jag i vecka 5+1 så jag har ju åtminstone passerat förra gångens missfallstid.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-26 12:14:11 följande:
    Okej, tråkigt att höra! Vårt ET slutade ju i mf v 4+3 så jag vet hur det känns... Har funderat på Trombyl oxå, men Sahlgrenska ville inte ge mig det... Hoppas du lyckas nu och att det blir bebis i januari *L*
    Ja de är ju lite mer fyrkantiga på Sahlgrenska tycker jag, på Carlanderska sa de att jag kunde få det om jag ville så det var inga problem alls. Ja januaribebis vore ju toppen, men om båda fixat det så blir det nog snarare början av december bebisar för tvillinggraviditeter går väl oftast inte hela vägen ut. Fast det är verkligen att gå händelserna i förväg. Ska försöka njuta av att jag är gravid i dag och förhoppningsvis i morgon och en dag i taget efter det.
  • Lycklig vill ha mer

Ja igår goda frukostnyheter. Igårkväll inte lika goda kvällsmat nyheter. Brunaktiga blödningar vid 9 tiden igår tid. Eller blödningar och blödningar, det blir lite brunt på pappret när jag varit på toaletten men det känns verkligen skit. 12 timmar fick jag vara glad i alla fall.

• Lycklig vill ha mer

God Morgon!
    Kommer lite brunt varje gång jag varit på toaletten men än så länge inget mer. Tog ett billigt test i morse eftersom jag inte hade något mer hemma. Tyckte det var ganska likvärdigt det i måndags kanske ytterst svagare men det behöver ju inte betyda någonting.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-04-28 12:52:50 följande:
    LVHM jag håller tummarna för att det bara är lite skrämsel, som Liffan och Macpau hade, hang in there!

Attans Liffan, men vad är väl en bal på slottet, det kommer fler!

Här är magen full med soppa och ostkaka nu så jag ser höggravid ut
    Nja nu skräms det i så fall mer tyvärr. Blödningen har kommit igång lite mer idag och är rött så det gick väl åt skogen den här gången också. 6 embryon varav 2 mf, nu börjar det ta på mig så det blir sommarledigt och sen nya tag till hösten. Får väl höra med kliniken vad vi kan göra annorlunda.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-29 17:57:23 följande:
    LVHM: Så hade jag det vid mitt mf tyvärr, först lite brunt, sedan ytterst lite rött och sedan kom allt igång! Förstår precis hur du har det och det är så JÄKLA ledsamt! Idag skulle jag varit i v 12 (11-+0), har tänkt på det hela dagen! Men får man mf innan v 12 så är det ett sjukt foster som aldrig skulle klarat sig utanför din kropp och det finns INGET du kunde gjort annorlunda vännen! Tänker på dig och sänder mina kramar till dig gumman{#emotions_dlg.flower} kram
    Tack för dina tankar. Förra mf så kändes det ändå som ett steg framåt men nu med två på rad känns det så där. Får prata med klinike om det går att göra någonting annorlunda, det behöver ju inte vara ett sjukt foster utan många missfall har med progesteronnivåer, slemhinnor eller immunologiska orsaker osv. Men vi får ta nya tag efter sommaren.
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2011-05-14 15:02:04 följande:
    Hej vänner, jag loggar in ensnabbis bara. Kommer att förklara allt närmare lite längre fram då vi precis kommit hem. Den 11 maj 2011 föddes lilla Isabelle. Hon var mindre än ra gissningar (stax över 3 kg)

Förlossningen däremot var en annan historia. På natten till den 11 gick proppen och jag befann mig i ett blodbad då flera allvarliga komplikationer inträffade. Som tur var var vi jättesnabba in och de sövde mig inom 20 minuter från att vi lämnade hemmet. Både jag & lillan mår bra nu och vi är så lyckliga över att vi hade sån himla tur med så många saker under den halvtimmen då allt inträffade så snabbt (våra reaktioner, ej vänta på ambulans, akutpersonalen som var förlossningsläkare och visste vad detta var), trots allt . Nu ska vi njuuta av lilla sötnosen.

Kram på er!
    Stort grattis till Isabelle!!
  • Lycklig vill ha mer

Åh vad länge sedan jag var här inne men grattis till alla bebisar. Själv gjorde vi vårt fjärde äp idag. Jag börjar bli proffs på det!

• Lycklig vill ha mer

Blir förhoppningsvis blastoodling med et på onsdag om befruktning och delningen går bra. Fick faktiskt ut 15 ägg ur 18 blåsor idag så än så länge är vi nöjda.

• Lycklig vill ha mer

MissDrutten. Tack för att du tänker på mig! Vi tar en dag i taget men än så länge ser det fint ut och jag är i vecka 6 nu går förhoppningsvis in i v7 på fredag.

• Lycklig vill ha mer

Ville önska er en trevlig jul för nu försvinner jag härifrån igen.

Själv ska jag framkalla ett missfall på fredag efter ett konstaterat MA. Den här gången fick kroppen tro att den var gravid i 10 veckor. Ni kan vara så himla glada att det funkade för er och ganska så enkelt för de flesta också. Det är sjukt att se tillbaka på den här tiden och inse att vi har hunnit med 4 IVF varav 3 ET och 4 FET och bara fått ut tre missfall av det. Nåja nu blir det missfallsutredning i alla fall så förhoppningsvis kommer man fram till något som man kan gå vidare med.

Kram till er.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Tänkte sticka in och säga hej till er, har visst inte varit inloggad de senaste tre månaderna. Vad tiden går fort.
    Ja fort förresten, herregud att det är över två år sedan den här gruppen bildades första gången. Vad naiv jag var att saker och ting skulle gå enkelt!

Vi har fått en diagnos kring vår barnlöshet nu i alla fall och det känns bra att ha någonting att gå vidare i från. Det var den utökade missfallsutredningen som gav lite svar, synd bara att de inte kan kosta på alla den från början och spara lidande för några få i alla fall. De flesta får ju inget fel men för oss som fått och har harvat runt i ivf träsket i två år innan man får reda på allt. Hursom det finns lite hopp för oss i alla fall och andra grejer som vi ska ta ställning till. Kanske låter konstigt att tycka att det är bra att få en diagnos, att veta att något är fel men hellre vetskap än att vara ofrivilligt barnlös hela livet.

Kram till er och era små!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?