Vitsippa76 skrev 2010-09-14 18:09:42 följande:
Liffan: Ta det lugnt? Hur menar du nu...???? Hur då???
Miss Drutten: Kul att se dig!
Kissie: Lite tidigt för menskänningar? Alltså, jag väljer att tolka det som ett gott tecken! Mina tummar vitnar...
LVHM: Jag såg att du skrivit på medlemslistan "Planeringsmöte inför FET". Vad ska ni göra då? Vi hade ju vårt misslyckade ET i slutet av maj, och sedan dess ingenting. Jag skall bara ringa in ÄL-stickan visar omslag. Säkert i sin ordning, man man undrar ju alltid när de gör olika...?
På VUL före äggplocket så sa läkaren så där i förbifarten att det kunde vara en liten polyp på livmodern men det ska nog inte vara några problem. Typ. Ja något åt det hållet i alla fall. Han verkade inte ta så allvarligt på det men nojig som man blir så vill jag veta om det är någonting som finns kvar eftersom polyper kan göra att ägget inte fäster. Därför när jag ringde in till SU och meddelade resultatet så tog jag upp det och bm tyckte att vi kan lika gärna göra ett VUL för att se att allt ser ok ut. Säkert mycket för mitt eget välbefinnande, ni vet väl hur det är att man ältar allting....
Sen så ska jag prata med läkaren om vi ska göra stimulerat eller ostimulerat fet. Jag har oregelbunden och ganska lång menscykel men samtidigt så får jag alltid utslag på ägglossningstesterna. BM tyckte att jag och läkaren ska diskutera fram vad som är bäst för mig.
Så jag tycker att det ska bli skönt att få komma dit och göra en undersökning, prata med läkaren osv. Vi diskuterade inte så mycket äggkvalitet och så sist så jag vill gärna fråga hur de frysta äggen ser ut och så också. Dessutom så var planen att de skulle göra "vanlig" ivf på hälften av äggen och icsi på resten. Så jag är nyfiken på om det blev så och i så fall vilka av äggen det var som befruktades och delade sig. Jag hade 7 ägg men fick 3 bra så det föll ju bort 4 st vilket i sig inte är så ovanligt.
Som sagt massa frågor och skönt att få diskutera det lite med läkaren.