Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jäkla jag som beställde gravtest i måndags.
    Har jag det hemma så är jag som Macpau och bara tjuvtestar

Mitt visade ju dock inget pluss utan ett fett minus. Mitt hopp står nu till att jag testade på eftermiddagen och säkert inte 4 timmar efter senaste toabesöket eller till att jag är låghormonare och plussar sent. Men realistiskt sett så får jag väl ringa SU på måndag och meddela negativt resultat. Ingen mens i sikte dock.

Det är väl ingen idé att ringa tidigare, känns som de borde vara trötta på tjuvtestare och ändå bara kommer säga att jag måste testa på söndag innan jag slutar med vaggisarna och därefter vänta in mensen.

Undra när man får göra ett FET.

• Lycklig vill ha mer

Tarda: 18 cm!! Fantastiskt att Uno blivit så stor. Måste kännas underbart.

Kissie: Grattis till ruvandet och två fina i frysen!! Nu väntar en rolig tid för dig....not!

Vitsippa: v.39 är inte så långt bort!! Ska bli spännande.

Ego: Jag har börjat få lite brunaktiga flytningar. Antar att det är mensen som är på g och vaggisarna som stoppar upp det hela lite. 99% inställd på att få ett minus på söndag. Då blir det förhoppningsvis FET i början av november om jag räknat någorlunda rätt. Långt kvar men faktiskt ganska skönt med ett avbräck ändå. Nu ska jag rå om mig själv. Min sambo tar det hårdare så jag är mer oroad för hans skull än för min egen. Får bry mig extra om honom nu de närmsta dagarna tills den största besvikelsen har lagt sig.

Mcapau: Du höll väl på med akupunktur, tänkte jag skulle testa det på FET:et. Efter två misslyckade återinföringar så börjar man bli lite desperat.

• Lycklig vill ha mer

Macpau: Glöm chefen, i maj ska du vara mammaledig lääääänge

• Lycklig vill ha mer

Nej inte den här gången heller då. Mensen har kommit igång nästan helt, fast än jag inte blöder lika mycket som vanligt men men. Så minusstrecket var väl väntat. Ringer SU i morgon men det verkar ju som man väntar tills nästa mens och med min långa cykel blir nog inte FET förrän början av november någongång. Skönt att ha ett par i frysen i alla fall.

Lyckades få med mannen till Ullared idag så nu är jag några tusen fattigare också, vad dyrt det blir när man ändå bara köper "lite grann" men nu har man schampo osv ett bra tag framöver. Ska läsa ikapp vad ni har skrivit i helgen men hinner inte nu. Nu ska jag fortsätta med mitt liv känns det som, det har varit på paus i 1,5 månad och totalfokus på det här.

• Lycklig vill ha mer
    Vitsippa76 skrev 2010-09-14 18:09:42 följande:
    Liffan: Ta det lugnt? Hur menar du nu...???? Hur då??? Flört

Miss Drutten: Kul att se dig!

Kissie: Lite tidigt för menskänningar? Alltså, jag väljer att tolka det som ett gott tecken! Mina tummar vitnar...

LVHM: Jag såg att du skrivit på medlemslistan "Planeringsmöte inför FET". Vad ska ni göra då? Vi hade ju vårt misslyckade ET i slutet av maj, och sedan dess ingenting. Jag skall bara ringa in ÄL-stickan visar omslag. Säkert i sin ordning, man man undrar ju alltid när de gör olika...? 
    På VUL före äggplocket så sa läkaren så där i förbifarten att det kunde vara en liten polyp på livmodern men det ska nog inte vara några problem. Typ. Ja något åt det hållet i alla fall. Han verkade inte ta så allvarligt på det men nojig som man blir så vill jag veta om det är någonting som finns kvar eftersom polyper kan göra att ägget inte fäster. Därför när jag ringde in till SU och meddelade resultatet så tog jag upp det och bm tyckte att vi kan lika gärna göra ett VUL för att se att allt ser ok ut. Säkert mycket för mitt eget välbefinnande, ni vet väl hur det är att man ältar allting....

Sen så ska jag prata med läkaren om vi ska göra stimulerat eller ostimulerat fet. Jag har oregelbunden och ganska lång menscykel men samtidigt så får jag alltid utslag på ägglossningstesterna. BM tyckte att jag och läkaren ska diskutera fram vad som är bäst för mig.

Så jag tycker att det ska bli skönt att få komma dit och göra en undersökning, prata med läkaren osv. Vi diskuterade inte så mycket äggkvalitet och så sist så jag vill gärna fråga hur de frysta äggen ser ut och så också. Dessutom så var planen att de skulle göra "vanlig" ivf på hälften av äggen och icsi på resten. Så jag är nyfiken på om det blev så och i så fall vilka av äggen det var som befruktades och delade sig. Jag hade 7 ägg men fick 3 bra så det föll ju bort 4 st vilket i sig inte är så ovanligt.

Som sagt massa frågor och skönt att få diskutera det lite med läkaren.
  • Lycklig vill ha mer
    Finiz skrev 2010-09-22 07:32:33 följande:
    Hej tjejer!

Har mått piss, därför har jag hållt mig undan ett tag.
    Det lyckades inte denna gången heller.. det vill inte fästa.. vad ska man göra??

Är så glad för din skull Macpau att du äntligen är gravid, och ni andra också!

Hoppas så att det går vägen för alla här inne, detta är verkligen en prövning utan dess like!

Ska göra nästa försök v 41, men är bara negativ till allt, varför skulle det vilja fästa nu, tror det är något fel på mig.
    Nästa vecka ska vi till SU och prata med de där och göra lite nya kontroller.
    Jag förstår dig helt och hållet. Två återföringar för min del och inget fäst. Man börjar ju undra om det här ska funka. Men man får väl leva på hoppet. Det ser ju inte ut att vara något fel.

Jag var inne på undersökning idag och det blir stimulerat FET v45 eller någonting liknande, känns som en evighet tills dess.
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-09-22 19:37:18 följande:
    Finiz: Åh vad tråkigt att det inte ville ta sig!! men ge inte upp - du har många försök kvar, även om jag hoppas att du inte ska behöva dem alla. kramar till dig!!

LVHM: då blir det samma vecka för oss! visst känns det som en evighet kvar...

Macpau: Grattis!!! vad härligt att det fanns ett litet liv därinne!! hoppas att du hittar något som kan lindra ditt illamående.

Miss Star: min fm var underbar men är helt slut nu! visst är väskan fin! du får börja bearbeta nära och kära - en sån kan du ju faktiskt ha hela livet så egentligen är det ju ganska billigt . ska genast kolla in dessa bloggar!

Tarda: grattis till halvtid!
    Skönt att ha någon med mig v.45. Idag hade jag en läkare som jag inte gillar så himla mycket. Lite kall och inte så omtänksam och vänlig som de andra. Fy då blev jag på dåligt humör och kände mig gråtfärdig. Hursomhelst så är det bara att rycka upp sig. Men den läkaren vill jag verkligen försöka undvika fortsättningsvis.
  • Lycklig vill ha mer
    Finiz skrev 2010-09-23 07:28:58 följande:
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-22 14:52:23 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet. Två återföringar för min del och inget fäst. Man börjar ju undra om det här ska funka. Men man får väl leva på hoppet. Det ser ju inte ut att vara något fel.

Jag var inne på undersökning idag och det blir stimulerat FET v45 eller någonting liknande, känns som en evighet tills dess.
    Då sitter vi i samma sits.. usch jag tycker det värsta är att inte veta VARFÖR! Hade man vetat vart problemet låg så hade det kanske varit enklare och man kanske hade kunnat komma runt det på något sätt. Men nu, nej nu står man helt maktlös.

Så du ska göra i stimulerat, vad var det som avgjorde det? Har du gjort det tidigare med? Varför gör man det?
    Visst är det lång väntan, jag har ägglossning nu och vill bara åka dit och sätta in.
    Enligt dem så är det samma utfall på stimulerat och ostimulerat FET. Jag har gjort ett ostimulerat i våras på det privata försöket men nu ville SU i stället göra stimulerat eftersom jag har lite oregelbunden menscykel och jag antar mest att det beror på att de vill kunna planera in FET ungefärligt i alla fall. Jag hade gärna gjort ostimulerat men nej nu är det på nässprayen igen och sen tabletter i stället för sprutor.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer! Ett tips för att få tiden fram till FET vecka 45 att gå om möjligt ännu långsammare. Gå och bryt  handen, dessutom höger hand. Så det där med att leva livet i 1,5 månad föll samtidigt som jag föll.

• Lycklig vill ha mer

God morgon tjejer.
    3 veckor kvar tills de tar stygnen från min hand.
    Förhoppningsvis fem veckor till FET. Jag har komit på att jag just nu räknar ner mest till handen och när det väl är gjort så har jag ju bara ett par veckor kvar.

Om mensen behagar dyka upp då alltså. Har ju oregelbunden så därför gör vi ett stimulerat FET. Men vad jag vet är att mensen alltid kommer 14 dagar efter utslag på äl test. Därför tänkte jag denna cykel testa med äl tester för att ha ett humm om när mensen kommer. När jag var på besöket på SU den 22:a september sa läkaren att jag var mitt i icykeln. Jag tror det var dag 12 om jag räknar ifrån när mensen kom rikligt efter misslyckade ET. Jag hade inga tester just då men började testa dag 14-20 utan utslag funderar nu på om det kan varit så att jag ägglossat dagen efter besöket där. Jag hade ju massa blåsor men hon sa inte hur stora de var. Efter dag 20 har jag inte testat då testerna tog slut....hoppas verkligen att det kan vara så att jag missat äl just den dagen efter vul. Annars lär FET skjutas ännu längre in i november.

Hoppas att allt är bra med er alla!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?