Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Grattis Juristen & Vitsippa.

Tarda: Inget tjyvtestande här inte. Kör ostimulerat FET den här gången och mensen bör dyka upp sent ikväll/natt någongång. Känner ingenting speciellt så jag tror att det blir ett minus den här gången också tyvärr men är verkligen glad över att ni alla har plussat. Så jag drar kanske vidare i någon annan tråd. Känns inte som jag riktigt passar in här längre..man blir så frustrerad, varför skulle det inte funka för oss. 4 återföranden och 4 fina embryon. Aldrig har vi fått tillbaka ett "sämre" embryo ens utan allt ser tipp-topp ut.

Ha en härlig vecka alla gravida tjejer!

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2011-02-07 11:30:00 följande:
    Åh, jag vet precis hur det känns. Jag har också varit den som var kvar "sist" i ett par trådar och valt att lämna, så jag förstår dig till 100%. Men vi VILL mer än gärna ha dig kvar hos oss förstås...du kanske kan uppdatera då och då hur det går för dig och sen komma tillbaka?? . Hållr tummarna för dig, jag kände inte heller ngt när jag plussade...vi hoppas in i det sista!

Stor kram
    Jag kommer nog tjuvkika in hos er för att se hur ni har det. Ingen mens i sikte för mig RD 12 i dag och TD på torsdag. Trodde mensen skulle dykt upp i går men funderar på att om pergobehandlingen inför återförandet påverkat mensen också. Vägrar testa negativt så jag härdar ut, ger det några dagar till och ser om tanten dyker upp i stället. Har inga förhoppningar på att jag skulle vara gravid.
  • Lycklig vill ha mer

Tarda!! Grattis till er fina bebis.

Jag håller mig i närheten och tittar till er.

För min del så är det svagt pluss och blödning på rd 14. Alltså ganska så kraftig blödning och jag tror på missfall. Men på något sätt så känns det som ett steg längre. Det har ju aldrig fäst för oss tidigare.  Bara vänta ut blödningen och se vad som händer.

• Lycklig vill ha mer
    LVHM- åh fy vad tråkigt! Vad svårt at tlägga band på sina känslor när man ser ett plus för 1a gången, men sen blöder på det...jag hade småblödningar i ett par dar när jag plussade nu och trodde ochså det var kört...man vet aldrig åt vilket håll det ska gå, men jag hoppas verkligen att detta ska funka. det är din tur nu! Stor kram till dig så håller vi tummarna.
    Idag fick jag ett svagare plus igen och negativt på clearblue digitalt. Så det blir ingenting den här gången men kan glädjas åt att det åtminstone var någonting för det säger BM i alla fall. Ser man plusset så kan det inte vara felaktigt. Kunde till och med fota plusset och se det på bilder. Blöder fortfarande och, ursäkta äcklet, klumpigare, slemmigare och trådigare än vanligt. Hade dessutom ganska ont i magen igår, fick äta panodil och idag har jag lite lite feber vilket väl tyder på att det är något på gång i kroppen.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!

Tittar in och beklagar mig lite. Efter mitt supertidiga missfall så är nästa tid för äggplock för mig v.20. Jag tycker det är usch fy och hemskt att det ska ta sådan tid. Jag hade egentligen kunnat göra återföring i nästa mens men då är det fullt!! Jag förstår att man tar in nya par, självklart men någonstans känner jag att vissa tider borde vara reserverade för vi som redan är inne i systemet. Vi har fyra misslyckade återföringar bakom oss nu och det känns som ett slag i ansiktet att det ska ta 3 månader till nästa försök. Vi försöker prata om hur många försök vi ska ge ivf innan vi säger att det är nog, vi går vidare. Om man nu teoretiskt säger att vi vill göra 5 försök (har gjort två nu) så vill man ju göra dem så snabbt som möjligt och inte dra ut på det. Jag tycker att det är psykiskt jobbigt att ha detta konstant hängande över mig. Det är ju inte precis som att man släpper det i tre månader och inte tänker på ivf utan det är snarare tvärt om..

Pratade med Carlanderska i veckan och vi funderar på att gå över privat, det handlar faktiskt inte om så jätte mycket pengar speciellt inte om det ger oss vad vi vill ha. Med distansläkaravdrag, ev bruttolöneavdrag och så hamnar det på 35000 för tre försök. Men då är det bara ett återförande per försök, man kan dock byta ut ett försök mot två FET om man säger så. Då kör vi igång på nästa mens och med korta metoden, dessutom långtidsodlar de och vi får bara tillbaka de embryon som klarat sig till dag 5. Det verkar vara ett problem för oss, att de dör mellan dag 2 och 5 och slipper jag ruva på de "som ändå inte hade klarat sig" så är jag glad.

Oj det blev långt, sorry...

Nu ska jag ut och gå och försöka skingra tankarna lite.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-02-18 10:22:59 följande:
    LVHM åh vilken frustration! Jag förstår dig verkligen, jag förstår att de säkert utgår ifrån att alla gör allt för "första och sista gången" och bokar på för fullt hela tiden, men det hjälper ju inte de som får vänta.  Som tur är fick vi ju bara en lång vänteperiod och det var när de inte hade tid för ett första försök i juni utan vi fick vänta till augusti. Du kan inte få stå på någon reservlista och ringa in när du får utslag på ÄL test och se om det finns en tid just då? eller ska du göra stimulerat FET eller nytt IVF?
    Det blir nytt IVF för vi har inga kvar i frysen och med oregelbunden mens så ska jag börja spruta på dag 1 vilket innebär att jag måste ringa på dag 1 för att få besked om det finns någon återbudstid och sannolikheten att de hinner kolla på det och bestämma det då är inte så stor. Ja sommarledigheten kommer ju dessutom sen så gör vi försöket i maj så kommer nästa inte förrän i augusti så det är väldigt frustrerande. Förhoppningsvis behövs bara ett försök till men man vet ju aldrig.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer,
    Idag har jag mailat privatkliniken med massa önskemål och krav inför en eventuell behandling där. Det lutar åt det i alla fall. V21 lockar inte jätte mycket utan vi vill köra igång nu direkt.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-02-22 13:00:07 följande:
    LVHM har ni bestämt något med den privata kliniken nu eller?
    Nja vi är väl nästan övertygade om att vi går över privat. Dels att vi får sätta igång snabbare dessutom är vi lovade långtidsolding vilket ger bättre chans då våra verkar stanna i delningen och på så sätt så sållar man bort de som ändå inte skulle klara sig. Dessutom så är sannolikheten ganska hög, vill bara få det bekräftat, att vi får tillbaka TVÅ blastocyster i stället för en. Vilket ger ännu bättre odds...men det är klart, då ska de klara sig till blastocyster också. Sist klarade sig endast en av 9 tror jag. Men nu så tror jag på oss
  • Lycklig vill ha mer

Nu har vi bestämt oss. Det blir Carlanderska några gånger i alla fall.

Sprutstart om ungefär 2 veckor.

• Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-03-10 22:56:11 följande:
    Idag tog jag ett gravtest som visade svagt positivt, blev chockad för jag hade inte väntat mig det. Ringde Ivf idag och BM som jag pratade sa att det fanns stor risk att det inte skulle bli en normal grav på grund av mina blödningar men att det bara är att vänta. Jag skulle även ta nytt test på lördag för att se om det blivit starkare eller helt negativt. Vill bara att det slutar att blöda eftersom vi åker till Thailand på söndag, vill ju kunna bada!.
    Hej! Håller tummarna för dig men det låter precis som jag hade det. Rikliga blödningar och svagt positivt på stickan men några dagar senare när blödningarna upphört då var det minus. Men jag håller verkligen tummarna för att det inte blir så för dig!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?