-
Grattis till ruvningen Tarda!! 7:e juni känns ganska ok ändå. Sommarruvning måste ju vara bättre än tråkvinterruvning. Nu kan man ju vara ute i det fina vädret och få tiden att gåTarda skrev 2010-05-21 16:21:16 följande:Allt väl, det blev ett i magen och ett i frysen. Av sex ägg (ett var omoget) blev 4 befruktade och 2 fick till slut OK-stämpel.Personalen var mycket bättre idag och jag känner mig jättenöjd.Det är fasligt långt till 7 juni och jag undrar hur lång tid det tar innan jag rutinmässigt tar gravtest varje morgon
-
Man blir expert på att vänta. Fast visst är det lite enklare att vänta nu när det snart är sommar? Höst & vintermörker och barnlängtan passar verkligen inte ihop.Finiz skrev 2010-05-26 13:12:37 följande:Tarda: Ja just det, men det kan ju vara efterkänningar från ÄP då, har du kännt något mer?MissStar: Trist med mens, den är aldrig välkommen. Såklart det kommer bli en 2011 för dig! För oss alla här i tråden.Macpau: Ska du inte testa igen snart? Tycker det låter som nåt bra dedär!Liffan: Skål!! Har du mer sällskap idag?Vitsippa: Hoppas det går bra för dig imorgon, andas in, andas ut, sen är det över.MissDrutten: Hur går det för dig?Igår ringde jag SU, fick tid nångång v 35-36 för FET, hur ska man orka vänta så länge.. tycker det enda man gör är väntar.
-
Jag har inte lika lång väntan. Förhoppningsvis FET runt den 10:e juni någongång. Ska på VUL på måndag och då får jag väl höra mer. Försöker inte få upp någon förhoppning alls. Har nästan ställt in mig på nytt IVF försök i augusti. Allt annat är en bonus.Finiz skrev 2010-05-26 15:23:46 följande:Jo visst det har du rätt i, men jag hatar ändå att vänta Hur går det med allt för dig?
-
Hej tjejer,
Macpau: Se nu fram emot bröllopet ordentligt. Tycker det är superhäftigt att ni ska gifta er. Det vill man självklart göra men vi har svårt att bestämma oss för något när man är inne i IVF cirkusen och det känns som allt kretsar kring det. Spännande med spraystart också. Börjar du på dag 21??
FrkSommar: Hoppas att dit återförande gick toppenbra!
Tarda: Håller tummarna för dig. När har du testdag?
Vitsippa: Grattis till ruvningen och bra resultat!!
Själv har jag varit på VUL idag. Kändes nästan länge sedan nu, 5:e maj var förra gången. Ha ha konstigt hur man vänjer sig att hoppa upp i gynstolen. Det såg bra ut, har en blåsa på 14 mm och han trodde att jag skulle få ÄL om 4-5 dagar. Själv tror jag mer på 7 dagar men vi får väl se. Testar med stickor nu och ska höra av mig när jag får utslag. Om allt går som det ska verkar det i alla fall som det blir FET nästa vecka. -
Ha det så härligt i Amsterdam, det är en fantastisk stad.Liffan skrev 2010-06-02 19:51:37 följande:Hej tjejer!
Macpau: gud vad spännande - bara några dagar kvar nu!! hoppas klänningen sitter som ett smäck, att ögonen har vant sig vid linserna och att du är allmänt skitsnygg på lördag. ha en fantastisk dag!!
fortfarande ingen bekräftelse från SU. jag vill ju bra att det ska gå smidigt nu. drömmer mig bort att de ska ringa och säga att vi kan komma på en återbudstid.
Tarda, Vitsippa och FrkSommar: hoppas att ni mår bra! håller tummarna för er!! ingen ruvare jag missat hoppas jag...
Nu drar jag till Amsterdam över helgen men tänker på er och hurrar för Macpau på lördag.
Kram -
Macpau! Vilken toppenhelg ni verkar pricka in. Håller tummarna för att det superfina vädret håller i sig. Ha en underbar dag i morgon!!
-
Nu är jag inbokad för FET på torsdag nästa vecka. Håll alla tummar och tår att min lilla blastocyst fixar upptiningen.
-
Grattis till plusset!! Härligt att höra.Tarda skrev 2010-06-06 08:08:29 följande:Hmm det skulle nog varit en ivrig smiley efter Macpaus text, den kan tolkas olika ser jag nu.
Idag är strecket starkare (lika starkt som kontrollstrecket) och det känns så skönt att det går åt rätt håll. Jag hoppas ingen tar illa upp om jag hänger kvar här, känner mig verkligen inte redo att släppa er. + att resten av familjeliv skrämmer mig lite -
Nervös idag men inget samtal än. Det tar några timmar att tina upp en blastocyst. Fy för väntan. Värsta vore om man får ett samtal när man redan är påväg in till Göteborg. Har ju 1,5 timmes resväg. Vill verkligen att det blir av den här gången. Det är ju mitt första återinförande trots att jag började med IVF i februari.Liffan skrev 2010-06-10 09:02:14 följande:Hej tjejer!
FrkSommar: kul att se dig! spännande med ruvning! du får hänga på plusvågen som Tarda skapat här!
Vitsippa: Håller mina tummar för bra molvärk!
Kram Tarda!
Hur mår ni andra?
Igår hade vi nattgäster så min sambo beordrade hem mig från jobbet tidigare så att vi skulle hinna få till det innan de kom. hoppet är ju det sista som överger en...
Kram -
Ja det gick bra idag! Känns så skönt. Blastocysten tinade fint och fortsatte att dela sig bra. Så nu är jag äntligen ruvare. 50/50 chans sa min läkare och det känns helt ok.