Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-05-06 17:17:42 följande:
    Åh vad skönt att det gick så snabbt & smidigt!! Kanon.Givetvis Försöker79- allt föär dig Lycklig-vilken dos hade du? Fas som Tarda sa, de tär att jämflra äpplen & päron om jag har Menopur o du ngt annat...Liffan- håller med Försöker, du är grym! Men jag räknar med att du får ditt brev om ivf kön...hållr tummaran för dig!Sorry om jag var kort & inte kommenterat allt spännande. Ska alldelses strax på bio med en kompis.kramar till er alla fina! Hörs imorgon!
    Hade 225 enheter Gonal-F
  • Lycklig vill ha mer
    Tarda skrev 2010-05-06 17:49:02 följande:
    OK, då gäller det att vara beredd på nästan vad som helst då...När gör man sista VUL innan det bestäms exakt dag?
    Jag hade vul på sprutdag 6 och sen på dag 9. På dag 9 såg de att jag var klar så därför fick jag äp två dagar senare.
  • Lycklig vill ha mer

Trevlig helg på er tjejer.
    För min del blir det mys med systerdottern Ellen. Eller Sue-Ellen som min mamma kallar henne. Ha ha.

• Lycklig vill ha mer
    pco skrev 2010-05-09 22:00:23 följande:
    hejsan Det är så att jag har pco och kommer att få en tid för IVF inom 3 mån: Jag undrar hur det går för er andra? lyckats på först? elr hur lång tid tog det för er? Mina symptom är övervikt, behåring och utebliven mens, någon annan som e i samma sits och har lyckats bli gravid?
    Hej!
    Jag har också PCO men inte PCO-S, har förstått att det är ganska stor skillnad på just de två grejerna.

Jag har ganska lång menscykel och oregelbunden men annars så har jag inga "märkbara" symptom. Jag har gjort ett IVF försök där det resulterade i 30 äggblåsor vilket är väldigt mycket. Man avbröt försöket och gjorde en totalfrysning som de kallar det. Plockade ut alla ägg och frös ner de som klarar odlingen. Tyvärr blev det bara 1 till frysen men en fin blastocyst. Nu väntar jag på min ordinarie mens och sen blir det FET förhoppningsvis i juni.

Med PCO har jag förstått att äggkvaliten är lite sämre speciellt när man får så många ägg samtidigt så det var nog därför endast ett klarade sig till blasto.
  • Lycklig vill ha mer

Jag lovar att det kommer gå bra med sprutorna tjejer. Första gången känns det lite pirrigt och nervöst men sen så blir ni rena proffsen!!

• Lycklig vill ha mer

Ha det så mysigt på er fika tjejer. Jag har 1,5 timme till Göteborg och känner att jag inte riktigt hinner vara med på real life träffarna men hänger gärna kvar här inne ändå.

Jag har sorg i dag. I går morse fick vi avliva vår finaste fina katt som vi har haft i fem år. Han har varit en innekatt och känns verkligen som en familjemedlem och han har alltid varit nära mig. Var man än har gått i huset har han hängt efter och så fort man satt sig ner så hoppar han upp i knät. Han kommer verkligen att vara saknad hemma hos oss. Han har också varit mitt solsken i hela den här processen så nu vet jag knappt vad jag ska ta mig till.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-05-17 09:53:41 följande:
    Det är ju egentligen samma för mig när det gäller irl träffar, men den här gången hade jag tur och prickade in mitt besök på SU samma dag som det var fika, det kanske stämmer så bra för dig någon gång med!Åh jag förstår precis hur du känner det, tror jag skulle gråta ihjäl mig om vår katt gick bort...mitt enda råd är att tillåta dig att sörja och strunta i eventuella människor som säger att det "bara är ett djur".
    Ja det ska jag göra. Han var verkligen inte bara ett djur. Mina katter är som mina bebisar för mig så det gör så himla ont. Gör dessutom ont eftersom vi hade två bröder och nu är den ena katten alldeles ensam. Vi får ta i tu och leta efter någon ny katt för hans skull men egentligen känner jag inte för det än i alla fall.

Första steget är dock att göra en läkarundersökning på våran kvarvarande katt. Eftersom det är ett hjärtfel så kan det vara ärftligt och båda katterna kom från samma kull så jag vill veta så lille T inte har samma sjukdom, det skulle vara grymt
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-05-17 10:45:14 följande:
    Nej precis, de är definitivt inte bara ett djur! även om hon är billig ibland när hon ska ut för 3 gången samma natt Jag har läst undersökningar som hävdar att katter egentligen inte alls behöver sällskap för att må bra, så jag tror inte det är hela världen för er kvarvarande kisse om han inte får sällskap direkt, även om han är van vid det.Jag håller tummar och tår för att allt är väl med T
    Ja vi håller alla tummar vi kan här hemma. Jag känner att han behöver sällskap just för att de är innekatter. Är de ute så kan de aktivera sig mycket mer osv. Inne blir det ju väldigt tyst och ensamt när vi inte är där.
  • Lycklig vill ha mer
    Vårblomman7 skrev 2010-05-17 21:11:39 följande:
    Lycklig vill ha mer;  Ledsen över förlusten med eran lille pisse. Vet precis hur det känns, förlorade min hund för 1,5 år sedan. Hon blev bara 4 år. Har en ny nu men hon kommer alltid finnas kvar hos oss. Har inte kunnat ta ner korten på henne heller. Lite nyfiken på vart ni bor? Jag har också 1,5 timme till götet.Ha det!  extraKram
    Bor lite bortanför Borås.
  • Lycklig vill ha mer

Nu hoppas vi att det har gått bra för dig i dag Tarda! Vi väntar spänt på resultatet!!

Själv är jag lite gladare idag. Mensen kom äntligen, på dag 36 eller nått, så nu blir det förhoppningsvis FET i juni men man ska inte ropa hej än har jag lärt mig när det gäller ivf och min kropp.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?