-
men fy vad jobbigt det var inte lite det på en gång!Fru Landström skrev 2010-05-06 21:41:25 följande:Tanken var att jag skulle gå på semester midsommar veckan så det handlar om ca 6 veckor till. Men eftersom att han strular med semestern nu så vet jag inte hur länge jag kommer behöva jobba.Suck just nu känns allt bara så jäkla tröttsamt och jag är besviken på det mesta just nu.Vagnen vi köpte strular lite så jag måste ringa till stället vi köpte den och se hur vi ska lösa det hela.Sedan strular jobbet med semester och sjukdagar och vabb dagar så jag är helt slut. På det så har vi ett stort och roligt jobb på g in som jag brukar sköta och nu bara för att jag är gravid och har varit sjukskriven så ifråga sätter chefen om jag kommer att klara det och det är inte så att han ifrågasätter bara 1 ggr utan flera gånger. Trots att jag har sagt att jag klarar det och till och med gjort upp en plan på hur det ska göras.På det så fyller dottern 2 år nästa söndag och nu har min syster fått för sig att hon+ familj (2 söner och mannen) ska åka till grabbarnas farmor och farfar just den helgen vi ska fira henne. Så grabbarna kan lära sig cykla.Då vill inte min mamma och pappa komma om inte min sida av familjen är där.Sedan så på det så har dotterns farmor fått för sig att åka och hälsa på en kompis i USA 28 juni-10 juli. Det är henne vi har räknat med ska hjälpa oss med dottern så min man kan vara med vid förlossningen. Visst är BF först 20 juli, men tänk om den lilla bestämmer sig för att komma tidigare alt att det strular med flyget eller så.Usch just nu känns är det verkligen inte roligt. Känner mig jätte stressad över allt.
-
skönt att allt såg bra ut!. ni får åka vid första känning så ni hinner i tid.Mifuna skrev 2010-05-06 16:50:42 följande:Har nu varit hos barnmorskan.. Hade gått upp 9 kg (sedan inskrivning)! Blev en aning chockad. Allt annat var bra, även om jag som vanligt inte fick veta några siffror. Lillkillen ligger väldigt långt nere med huvudet redan nu men är inte fixerad. Men tydligen är det inte alltid dom fixeras när man är omföderska.. Angående planerad förlossning så hade hon aldrig hört talas om att man gör så här i sthlm så det blir inget med det. Får helt enkelt hålla tummarna att vi hinner in i tid för dropp. Fick ny tid om tre veckor och då får vi se om jag eventuellt måste öka på ätandet av järntabletter ytterligare.
-
ja en liten koll kanske inte vore fel.Fru Landström skrev 2010-05-10 10:02:20 följande:Kittycat: Hoppas allt går bra.Hoppas alla andra mår bra.Här är det fortfarande ingevidare. Har fått övertagit dotterns förkylning och den verkar inte ge sig. I natt hostade jag så mycket att jag var tvungen och gå upp och spy flera gånger På det så har magen bestämt sig för att göra uppror så den fungerar inte som det ska. Har också problem med vad jag hoppas är väldigt vattninga flytningar. Dock är jag lite rädd att det kan vara fostervatten. Har haft en del sammandragningar dom senaste dagarna och vissa har faktiskt kännts en hel del. Börjar bli lite orolig. Är en hel del veckor kvar.Grattis till moster!The Kittycats skrev 2010-05-10 11:05:41 följande:Tack!Det verkar rätt vanligt iaf om man föds med kejsarsnit (vilket ju hon iof inte gjorde). Viktigaste är väl att det inte kommit bajs i fostervattnet så att man får ner bakterier i lungorna.Men det verkade vara rätt stabilt nu igår kväll, lillan låg på intensiven men skulle ev flyttas snart. Men nu är hela familjen samlad på det större sjukhuset iaf. De hade tömt lungsäcken på luft, och nu hade hon C-cap? för att blåsa upp lungorna fullt och så får hon antibiotika för säkerhets skull. Men min stackars syster har rätt också, tydligen sprack hon lite mer än vad man brukar då det gick rätt fort och sedan blev bråttom på slutet så att bm:n hängde på magen och tryckte för att lillan skulle komma ännu fortare.Ska du inte ta och ringa in till förlossningen och höra vad de tycker? Du borde kanske åka in på en koll så att du i bästa fall får höra att det inte är fostervatten och att det är ok med sammandragningarna. Man kan ju alltid ringa och fråga iaf.
skönt att det är stabilt för den lilla. aldrig kul när dom små blir dåliga. låter som hon har en c-pap för att hålla uppe trycket i lungorna då dom kan få lite svårt med det.
Kram -
tråkigt att dom hittat mer fel men ändå bra att dom kikar noga. vet hur jobbigt det är att ligga på sjukhus med småbarn av egenerfarenhet. dock var min 3 mån när vi blev inlagda.The Kittycats skrev 2010-05-10 18:17:33 följande:Tack!Ja så heter det, c-pap.Tyvärr hade lillfia blivit lite sämre igen inatt, men det är stabilt iaf. Tydligen hade de hittat ett hål på lungsäcken som var större än vad de först trodde, men det ska kunna växa igen av sig självt. Men nu hade hon fått elektroder på huvudet för att kolla upp kramper. Men min svåger hade iaf fått ha henne på bröstet igår, och då hade syreupptagningen blivit bättre. Sedan berättade min syster att de hade fått byta sin första blöja Hoppas nu bara att det fortsätter att vara stabilt och att det sakta vänder och blir bättre och bättre!!!
men kul att dom fått hålla henne lite och får vara med om dom lite mer vardagliga sakerna. dom där små sakerna som är ett steg frammåt betyder mycket när man är där.
En kram till dom! -
ja du än kan det nog växa en hel del mitt var 31 sist och jag har ju bara en där inneEcorelle skrev 2010-05-10 18:50:33 följande:Jag har varit hos BM idag på vanlig kontroll och hade nu ett SF-mått på 39 cm så det är nytt rekord. Med yngste sonen som kom ut och vägde 5 kg slutade jag på ett SF-mått på 38, . Men hur högt SF-mått kan man få egentligen? Jag har ju 8 veckor kvar och de senaste 12 dagarna har magmåttet ökat med 3 cm! Barnmorskan hade ingen aning om hur bebisarna ligger, och det har inte jag heller, mer än att de verkar ha gott om plats för de rör sig hur som helst. En av bebisarna hickar mycket varje dag och hickan flyttar sig varje gång, så de ligger väl därinne och leker karuseller,
hört dom som haft sf mått på 60cm när dom väntat tvillingar -
lämnar ett litet fotavtryck och talar om att allt är som det ska
har bara haft väldigt mkt att göra och har inte hunnit starta datorn ens
dagarna har spenderats i trädgården med familjen sittandes på en stol
-
fina magar alihopa! hinner inte sitta här så mkt men ska försöka kika in lite oftare
vecka 34 för min del och det är tungt nu. sd hela tiden i kväll ligger dom på 5min i mellan.
nån av er som läckt fostervatten nång gång??
har idag börjat fundera över detta då jag blir väldigt blöt när jag går och när sd kommer.
Kram på er!
-
skönt att läsa att det ser bra ut för er med era små i magen
vart hos bm i fredags och blev skickad till förlossningen på en koll allt såg bra ut så bara att vänta
vecka 35 nu i alla fsll så det närmar sig
hinner inte med datorn just är mest ute hela tiden men börjar nog bli dax att fixa lite för den lill* ankomst,inget klart än
-
Åååhhh ett STORT grattis!!!Maja09 skrev 2010-06-08 20:02:32 följande:hej! har inte läst något utan vill bara sga att jag har blivit MAMMA!!!!! igår till en pojke på 2910g 49 cm. vattnet gick 0820 och han var ute 1421 vi mår jättebra och ör redan hemma. och jag sitter just nu och ammar1 har aldrig varit så lycklig!! läser ikapp snart! hoppas ni mår bra
-
32 dagar kvar men hoppas på mindre än så men det gör nog dom flesta av oss