För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
Här äter damen allt med god aptit!
Här äter damen allt med god aptit!
Tyvärr sitter jag fortfarande och väntar på att den ska vilja ut
I torsdags på bf+7 Kom det en liten kille
En Liten förlossnings berättelse då
Vid 18:30 i torsdags den 19 januari fick jag ett par värkar som kändes annorlunda mot förvärkarna och förstod att det nog var dax nu. Ställde mig i duschen för att se åt vilket håll det skulle gå, dom lugnade ner sig lite och kom jätteoregelbundet 2min-20min i mellan! Men kände ändå att det här är nog på riktigt och ringde barnvakten vid 19:00 Hon kom vid 20:20 och vid det laget sov mina tre små sessor gott
Värkarna kom fortfarande lika oregelbundet men hade ökat en del i styrka precis när vi åkte från gården fick jag en värk sen kom det ingen förns efter 15min och sambon frågade om det bara hade lurats och jag blev med lite tveksam. Men då fick jag fyra stycken på raken den ena hann precis ta slut så började nästa Kom fram till fl vid 20:50 då gjorde värkarna åter igen ett långt hopp och det kändes lite dumt när hon frågade om jag hade några värkar Var ju tvungen att tala om att dom är väldigt oregelbundna men hon gick för att hämta bm i allafall. Bm kom vid 21:00 och skulle då koppla en ctg men då jag fick en värk direkt när hon satt fast den som hon tyckte var väldigt stark tog hon loss den direkt för att kolla hur öppen jag var?! 8cm så hon gick och fixade ett rum direkt istället Minnns att jag sa att det kanske inte är så konstigt om man vill ha lustgas nu då
Värkarna fortsatte komma lite då och då men blev starkare och började känna att det tryckte på lite bm kollade och det var hinnblåsan som tryckte och liten låg fortfarande högt och rörligt. ett par minuter i halv går vattnet och strax efter börjar krystvärkarna. kände hur han gled ner men vid öppningen tog det stop han ville bara inte åka längre men det fanns en liten anledning till det! Navelsträngen satt tre varv runt halsen och han kom inte längre. Bm Lyckades pressa in honom lite igen så hon fick loss den sen kom hela han på nästa krystning! han var rejält blå men mådde ändå fint när han kom ut och skrek efter bara ett par sekunder.
21:38 föddes våran lille son Hemi 3395gram och 52cm och ett huvud på 36cm
Allt som allt tog det ca 3h. Och nu bara vi njuter hans systrar är helt tokiga i honom!