Scapula skrev 2010-04-06 16:16:04 följande:
Vad skönt att det verkar gått bra och att ni hann med en hel del =) nästa gång ni lämnar bort henne kommer det kännas lugnare, det gjorde det iaf för oss! vi ska se till att ta en hel helg nån gång innan lillasyster kommer, sista chansen på ett tag känns det som =) det dröjer ju innan vi lämnar bort båda barnen sen! Fin mage =) visst är det härligt nu när det verkligen är en gravidmage!
ja det är riktigt mysigt!
Anelan skrev 2010-04-06 20:43:41 följande:
Det var länge sedan jag var här inne nu...Har tillbringat en stund med att läsa i kapp vad som hänt här inne. SÅ roligt att läsa om glädjefyllda RUL, sparkande bebisar, lyckade barnmorskebesök och bostadsrenoveringar! Till alla er som kämpar med foglossningar, illamåenden, trötthet och liknande; jag skickar massa stärkande tankar och hoppas att det trots allt finns stunder ni kan njuta av. Anledningen till att jag inte varit här inne är att jag för några veckor sedan fick en blödning, den i samband med att mina sammandragningar varit kraftigare och intensivare dagarna innan plus att Pyret varit ovanligt stilla skapade oro. Vi kontaktade Vårdguiden och fick rådet att åka in akut pga blödningen. Det visade sig att livmodertappen var kortare än önskvärt, men förutom det såg allt okej ut. Dagarna som följde var fyllda av oro och rädsla plus en massa känslor som släppte efter blödningen. Nu i veckan var det dags för provtagningar och undersökningar igen och det visade sig att "ta det lugnt mentaliteten" som rått här hemma gett resultat, livmodertappen har växt till sig och är nu inom den normala skalan. Med lättnaden kom tröttheten och jag har sovit mer eller mindre hela påsken. Jag hoppas att ni allihop har haft en trevlig och solig påsk, även om jag inte skrivit här så har jag tänkt på er. Värme och kramar
Vad skönt att tappen växt på sig igen! du får fortsätta ta det lite lungt så bäbis stannar där inne ett tag till KRAM
Scapula skrev 2010-04-06 16:25:22 följande:
Vår påsk har varit bra. Riktigt underbart väder blev det både lördag och söndag så då har vi varit ute, grillat, kört skoter, fiskat och myst. I går var vi på äventyrsbadet och sedan åt vi middag hos svärförä
ldrarna.Nu är vardagen tillbaka och det känns ok. Var hos doktorn idag och blev sjukskriven 2 veckor till, känns skönt. Ska då tillbaka och så får vi se vad som händer med de knappa tre veckorna som då är kvar innan jag går på HP.v26+5 idag och det känns som tiden går sakta nu, vill att vecka 30+ ska vara här, minns iaf att det var en stor milstolpe förra gången =) skönt iaf att det börjar bli vår, känns lättare när man har en härlig årstid framför sig! tänk om det typ varit Januari nu... Nu ska jag hänga upp tvätt och stoppa in falukorven i ugnen, pärerna kokar redan. Strax kommer mina pojkar hem.kram på er
vad skönt att du fick förlängd sjukskrivning! hoppas att du blir sjukskriven resterande med sen!
Sokkerkakan skrev 2010-04-06 21:52:02 följande:
Hej på er alla! Här har jag inte varit inloggad på snart en vecka. Jag fyllde 25 på självaste påskafton så jag och sambon flydde huvudstaden och unnade oss en skön weekend i Göteborg. Nu är det tillbaka till jobb och verklighet igen och packning står på schemat - om tre veckor får vi nycklarna till vår nya lägenhet! Jag gick in i vecka 26 idag..galet! Är det något stort jag missat? Hoppas ni alla mår bra!Ecorelle; Vilken fin mage du har! Jag borde ta mig tid att lägga in mina senaste magbilder också.. den senaste veckan har den verkligen exploderat i storlek!Anelan; Låter inge kul med massa oro, vad skönt att livmodertappen hade vuxit till sig iaf!
Grattis i efterskottt
KITTYCAT: grattis på 3 års dagen!
Anelan: fin mage