Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Mifuna skrev 2010-02-22 11:21:23 följande:
    Har precis hos bm och lyssnat på hjärtat. Var lite svårt att bara få höra det eftersom lillen hela tiden gömde sig bakom moderkakan.. Hade lite högt blodtryck men det var ingen fara. Blodvärdet var lite lågt så jag ska börja med blutsaft. Magen hade växt på bra, var t.om lite större än hon räknat med Har bokat in en tid för 3D/4D-ul den 13/4, ska bli riktigt spännande
    skönt att allt var bra!

vi ska dit på fredag lika spännande varje gång
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-02-22 22:20:21 följande:
    Idag fick vi se en livlig och fin liten pojke!! Vi är så glada och sjukt lättade. Nu har jag dessutom börjat känna den lille under dagtid också och det känns såå skönt! Jag lägger in bilder imorgon kväll, nu ska jag sova.
    Grattis till den lilla killen i magen
  • bumbi 84
    Gersemi skrev 2010-02-22 23:33:14 följande:
    Kraaaam tjejer och tack för stödet. Känns mkt bättre idag (kan ha att göra med att jag verkligen fått sova ut...) och bebis har flyttat på sig igen. Nu klarar jag ett tag till... Om en halvtimme är vi 28+0, så det är lite av en milstolpe En prematur klarar sig tydligen betydligt bättre efter v 28!
    skönt att det känns bättre. och hoppas att det fortsätter så nu
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-02-23 08:18:40 följande:
    grattis sockerkakan till lillkillen!vi var också på RUL igår, bebis var så fin (ska inte kolla kön). men allt såg perfekt ut. skönt! bild finns i galleriet. ha en bra dag tjejer!
    Grattis till lyckat rul
  • bumbi 84
    MrsCharlotte skrev 2010-02-23 10:45:54 följande:
    Nu ska vi snart åka till Gävle för att göra rul... vi åker i god tid för det snöar och är tydligen väldigt halt på vägarna. Vi ska vara där klockan 13. Jag är jättenervös... trodde inte jag skulle vara det för jag känner ju bebisen röra sig, men tänk om det är nåt fel på bebisen?
    Lycka till !

både med rul och bra vägar
  • bumbi 84
    MrsCharlotte skrev 2010-02-23 16:37:37 följande:
    Hej alla!!!
    Grattis till den lilla tjejjen i magen!{#lang_emotions_flower}
  • bumbi 84

Fina bilder tjejjer!!

• bumbi 84
    Ecorelle skrev 2010-02-24 17:18:01 följande:
    Hej alla! Har fått en drös tider av barnmorskan nu i två månader framåt, undrar om jag kommer hålla koll på allt...  Fick tid för läkarbesök om två veckor för att lägga upp en plan för hur täta kontroller läkaren anser att jag behöver eftersom jag väntar två, och jag ska se om jag tänker godkänna det ( allting är ju frivilligt ). Sedan har jag fått tid för tillväxtultraljud i mitten av april, det känns ju väldigt långt bort, men det kändes ju RUL också, och nu är det redan avklarat.Annars är det här en väldigt mysig tid. Ljuset kommer tillbaka så jag känner mig piggare, och jag får dagligen små söta sparkar från båda barnen, och det är så roligt att jag vet var de ligger och att jag kan skilja dem åt. Hittills är "Baby B" lite livligare än "Baby A", men det kan ju bero på hur de ligger också, .
    skönt att veta vad man har att göra och mys att känna dom små och se om det blir samma skillnad  när dom kommer ut
    Scapula skrev 2010-02-24 19:39:10 följande:
    Jag har faktiskt inga tips, jag ligger extremt högt i normalfall i Hb, på gränsen till vad som är ohälsosamt. Det är inget jag kan påverka utan finns i mina gener, får oftast tex inte lämna blod för att det är för högt, eller lämna BÖR jag göra men det slängs för att värdet är för högt. De brukar säga att min blodbild är som en som dopat sig, tur man inte håller på med nån elit idrott =) Ät allsidigt, drick c-vitamin till järnrik mat, absolut inte mjölk.Kramen
    då har vi nog samma mitt hb ligger normalt runt 160.
    MrsCharlotte skrev 2010-02-24 17:24:45 följande:
    Idag har jag varit hos bm och hon hade tydligen OCKSÅ bokat tid för tillväxtul, och hennes tider verkar lite bättre så vi kör på det istället  Så nu ska vi på tillväxtul i v.22, v.28 och v.32. Har fått namn på den förlossningsläkare som vi kommer ha genom graviditeten och det känns jätteskönt nu att vi har koll på läget, så att säga. Ska även gå på aurora-samtal men det blir ju nog senare antar jag... 
    skönt att dom tar väl hand om er
    The Kittycats skrev 2010-02-24 19:29:15 följande:
    Akupunktur och TENS, som jag förstod det. Fast akupunktur är bäst om det sitter djupare, TENS om det sitter mer ytligt. Vi skulle börja där iaf. Har säkert glömt hälften av det han sa .... Idag var jag iaf på akupunkturen, ska väl gå 2 ggr i veckan enligt planen. Men jag "fegade" ur och vågade inte sätta nålar på de värsta ställena eftersom jag var rädd att det skulle göra för ont. Men han sa att det blir smärtlindring ändå, så att det var helt ok att mjukstarta. Det gjorde rätt rejält ont på ett av ställena iaf.Hi hi tack Ja jag har ingen lust att gå över tiden denna kommande, varma sommar.....
    sitter med min tens just nu hoppas att den ska lindra.
    har ni varmvatten bad med? det har vi.
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-02-25 15:46:58 följande:
    jag hade 156 i hb när ja va till bm första gången...nu sist hade de sjunkit till 143,hon sa att ja säkert va lite uttorkad sist,då kunde de vara högre.Men ja ha aldrig haft så högt hb i hela mitt liv.Imorgon är det RUL! Halv 2 ska vi dit,längtar så...känner mig ganska lugn ännu,inte så nervös,men de kan ju ändra när man sitter där och väntar sen...
    lycka till idag
  • bumbi 84
    namera skrev 2010-02-28 02:55:37 följande:
    Jag har det lyxigt vad gäller ultraljud. Fick ju göra 2 rutinultraljud eftersom barnmorskan första gången påstod att vi var där för tidigt. Barnmorskan andra gången bara hummade åt det och sa att då måste den förra ha mätt slarvigt, vi var helt rätt i tid redan första gången. Egentligen borde man kanske bli upprörd över att det slarvades, nu var det ju kul att se bebisen igen.OCH vi ska göra nytt UL (och ev. röntgen) i april, men det beror på att de misstänker att jag har ett på tok för litet bäcken för en vaginal förlossning. Om så är fallet måste de ju planera in ett snitt, eftersom det är betydligt bättre än ett akut dito. Jag var på dem om bäckenet (eftersom min mamma hade det problemet och jag blivit varnad när läkare undersökt mig tidigare) och de var trevliga nog att försöka se efter lite, med resultatet att de tror att farhågorna stämmer. Känns inte jättebra, men helt klart lär det ju vara trevligare med ett planerat kejsarsnitt.Blablabla, skyller på tidpunkten! Har varit uppe och firat svärfar hela kvällen. 
    tyckte det var konstigt att mitt gick fint på exakt samma dag men skönt att allt såg bra ut

tråkigt med snitt men skönt att dom kollar så det inte uppstår komplikationer vid en vaginal förlossning!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2