Ecorelle skrev 2010-02-24 17:18:01 följande:
Hej alla! Har fått en drös tider av barnmorskan nu i två månader framåt, undrar om jag kommer hålla koll på allt... Fick tid för läkarbesök om två veckor för att lägga upp en plan för hur täta kontroller läkaren anser att jag behöver eftersom jag väntar två, och jag ska se om jag tänker godkänna det ( allting är ju frivilligt ). Sedan har jag fått tid för tillväxtultraljud i mitten av april, det känns ju väldigt långt bort, men det kändes ju RUL också, och nu är det redan avklarat.Annars är det här en väldigt mysig tid. Ljuset kommer tillbaka så jag känner mig piggare, och jag får dagligen små söta sparkar från båda barnen, och det är så roligt att jag vet var de ligger och att jag kan skilja dem åt. Hittills är "Baby B" lite livligare än "Baby A", men det kan ju bero på hur de ligger också, .skönt att veta vad man har att göra
och mys att känna dom små och se om det blir samma skillnad när dom kommer ut
Scapula skrev 2010-02-24 19:39:10 följande:
Jag har faktiskt inga tips, jag ligger extremt högt i normalfall i Hb, på gränsen till vad som är ohälsosamt. Det är inget jag kan påverka utan finns i mina gener, får oftast tex inte lämna blod för att det är för högt, eller lämna BÖR jag göra men det slängs för att värdet är för högt. De brukar säga att min blodbild är som en som dopat sig, tur man inte håller på med nån elit idrott =) Ät allsidigt, drick c-vitamin till järnrik mat, absolut inte mjölk.Kramen
då har vi nog samma
mitt hb ligger normalt runt 160.
MrsCharlotte skrev 2010-02-24 17:24:45 följande:
Idag har jag varit hos bm och hon hade tydligen OCKSÅ bokat tid för tillväxtul, och hennes tider verkar lite bättre så vi kör på det istället Så nu ska vi på tillväxtul i v.22, v.28 och v.32. Har fått namn på den förlossningsläkare som vi kommer ha genom graviditeten och det känns jätteskönt nu att vi har koll på läget, så att säga. Ska även gå på aurora-samtal men det blir ju nog senare antar jag...
skönt att dom tar väl hand om er
The Kittycats skrev 2010-02-24 19:29:15 följande:
Akupunktur och TENS, som jag förstod det. Fast akupunktur är bäst om det sitter djupare, TENS om det sitter mer ytligt. Vi skulle börja där iaf. Har säkert glömt hälften av det han sa .... Idag var jag iaf på akupunkturen, ska väl gå 2 ggr i veckan enligt planen. Men jag "fegade" ur och vågade inte sätta nålar på de värsta ställena eftersom jag var rädd att det skulle göra för ont. Men han sa att det blir smärtlindring ändå, så att det var helt ok att mjukstarta. Det gjorde rätt rejält ont på ett av ställena iaf.Hi hi tack Ja jag har ingen lust att gå över tiden denna kommande, varma sommar.....
sitter med min tens just nu
hoppas att den ska lindra.
har ni varmvatten bad med? det har vi.