Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sokkerkakan skrev 2010-03-15 18:03:31 följande:
    Okej tack för råden.. hmm RLS, vad är det? Tack Okey! Jag äter redan typ tre bananer om dagen Plus apelsiner eller kiwis och multivitamintabletter så jag borde inte ha vitaminbrist...
    ja då har du nog fyllt behovet
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-03-16 21:42:29 följande:
    Håll tummarna för mig imorgon! Ska på UL. Är hur nervös som helst ..
    hoppas det går bra idag
    Scapula skrev 2010-03-17 07:07:00 följande:
    Hej alla!Jag är tillbaka =) magjsukan tog om för mig i måndags morgon ovh herregud vad dålig jag var.... fick ej tag på gubben först och sen kunde han inte avbryta jobbet mitt i turen (han jobbar som brevbärare) och ingen annan ville ställa upp och avlasta eftersom det var magsjuka?! så jag tog alltså hand om sonen och hunden mellan kräkningarna och diarrén, låg på soffan hela dagen och stackars sonen fick strö sig själv med frukt och kakor och lekar, jag pallade mig upp för att byta blöja och ge han välling mitt på dan... på kvällen mådde jag riktigt kasst, feber och låg och skakade, kände en sån enorm törst  (ni vet som när man är bakis och kan dricka en hel hink =) och ringde faktiskt till förlossningen, de ville ha in mig men jag orkade inte, provade natten hemma och på tisdag morgon var det bättre, hade diarré hela dagen men inga kräkningar. Jag mår fortfarande kasst men det beror nog mkt på att jag ej ätit en måltid sen i lördags eftersom första omgången magsjuka var natten mot söndag) det enda jag fått i mig är nåt enstaka äpple, proviva och piggelin.Ska lämna sonen på dagis kl 9, då har han varit frisk i 72 timmar. Då blir det sova tills han ska hämtas kl 14. Jag hoppas att jag inte får hem gubben som nyss åkte till jobbet med ont i magen och illamående, hoppas verkligen han slipper...
    oj oj hoppas att ni får vara friska nu så u får orken tillbaka.
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-03-17 07:25:07 följande:
    usch fy fasen. stackare... skönt att det känns bättre idag. det går mkt skit nu. Vi är dunderförkylda och mannen hade feber i fredags. Dottern har hostat och varit förkyld (hemma månd-tisd) och igårkväll fick hon feber :( så det blir väl nästan hela denna veckan som blir till att vabba... men det e ju såna tider nu.krya på er och hoppas mannen din slipper skitet,,,
    krya på er
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-03-17 15:12:22 följande:
    Hej tjejer! nu har ja varit på ett väldigt bra UL som jag är nöjd me! som sagt var ja ju inte alls nöljd efter RUL...men den här gången gick läkaren igenom alla bebisens organ,peka ut och förklara vad allting va. Och allting såg bra ut,den växte bra och allt. Bf är fortfarande 2 aug (om de nu kan ändra på 2 veckor)Och efter mycket tittande och vridande så fick vi veta könet....det är en liten POJKESå nu efter ul:et så va ja ner på stan och köpte dom första bebis kläderna till vår lilla pojkDakine:hoppas att allt har gått bra!
    grattis till den lilla killen i magen
    Dakine skrev 2010-03-17 16:25:30 följande:
    Tack för alla tummarna! Bebisen hade växt till sig till hela 6-11 cm beroende på hur man mätte och jag är 12 fullgångna veckor! :) Nu såg man vad det var. Och den levde så klart! Såå sööt. Ska lägga upp bild så fort jag får upp den i datorn!
    skönt att allt såg bra ut
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-03-18 09:46:04 följande:
    Hoppas det är bra med alla. Själv har jag en envis förkylning som vägrar ge med sig.Har varit dunder snorig i en vecka nu och har en hosta som vägrar ge med sig.Riktigt jobbigt då dom sakerna som faktiskt hjälper får/bör man inte använda när man är gravid.
    hoppas att den släpper snart!
  • bumbi 84
    Mifuna skrev 2010-03-18 12:46:15 följande:
    Har fått en envis förkylning och nu dessutom munsår.. Får aldrig det i vanliga fall. Inte alls roligt
    jobbigt! det verkar som man kan få det mesta av att vara gravid.
  • bumbi 84
    Ecorelle skrev 2010-03-18 13:44:17 följande:
    Jaha, då har jag varit på första BM-besöket sedan inskrivningen ( v. 23+4 idag )Blodtryck på 116/67 ( ovanligt högt för att vara jag ), blodsocker på 6,3, hb på 110 ( vilket BM tyckte var okej eftersom jag redan äter järntabletter och att det är två som ligger därinne och stjäl allt mitt järn ). Första magmåttet togs också, SF-mått på 29 cm. Undrar hur stor jag ska bli, !
    härligt med stor mage
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-03-18 18:01:05 följande:
    Idag har jag varot hos bm på extrabesök. Kände igår att bägaren var nära att rinna över så gubben sa att nu ringer du innan det blir för mkt. Jag är så less på att ständigt må dåligt fysiskt med huvudvärk, ryggont, magsjuka, förkylningar etc etc så det börjar tära på psyket. Har svårt att känna glädje och orkar knappt med vardagen, grinar varje dag och känner mig levande död. Denna grav är verkligen ingen dans på rosor, jag är jätteglad åt tjejen i magen och längtar otroligt mkt men vägen dit är en enda lång transportsträcka som kantas av massa elände. Så jag var till bm och grät ut =) hon bokade en tid till doktorn på tisdag och tyckte jag skulle bli sjukskriven ett tag för att rå mig själv mer, annars finns det ju risk att bebis inte heller mår bra i slutändan. Jag ska också få samtalshjälp med tanke på att det kommer en vardag efter bebis är född också. Känns jätteskönt, ett steg i rätt riktning! Hon lyssnade på hjärtat och jag vägde mig, var rädd att jag skulle gått ner i vikt med tanke på magsjukorna men den stod fint på samma siffra som tidigare, 84kg precis som vid inskrivningen. Ska tillbaka på onsdag för mer provtagning och mätning av magen.Hoppas nu att jag blir sjukskriven och att FK inte krånglar utan godkänner det. Jag behöver verkligen få mer tid i lugn och ro för att landa och hitta mig själv. Sen hoppas jag att min ansökan om havandeskapspenning går igenom och att Axel får vara lite fler timmar på dagis (annars är ju eg vitsen med sjukskrivningen borta eftersom det är vardagen jag har jobbigt med, tar alltid lättaste vägen och får ständigt dåligt samvete för att jag inte orkar aktivera och ta hand om Axel på bästa sätt, jag biter ihop och han har det självklart bra hemma hos mig men tusen ggr bättre några timmar om dagen på dagis med kompisarna)För mig är det svårt att ens erkänna för mig själv att jag inte mår bra, jag är uppväxt i andan att "man fixar allt" det är ingen i min omgivning förutom sambon och hans mamma och pappa som vet hur jag mår, jag gruvar mig för att prata med min familj för det känns inte acceptabelt på nåt sätt. De kommer garanterat förstå men det är ändå gruvensamt. Jag hade tom skrivit en "fusklapp" till barnmorskan idag för att jag har så svårt att öppna mig, lättare att säga att allt är bra! nu behövdes inte lappen men det var kämpigt =)Nu har jag gnällt av mig lite, hoppas ni orkade "lyssna"kram på er
    jätte fin mage. hoppas att du får må lite bättre snart inget kul det där. men skönt att du fick komma och prata av dig lite. Kram!
    The Kittycats skrev 2010-03-18 19:59:16 följande:
    Vad skönt att allt gick bra, och att du är nöjd med själva RUL:et nu. Och grattis till eran lilla kille såklart Vad underbart! Hoppas du kan njuta nu Om man vill lägaa bilder i tråden så högeklickar man på dem i galleriet och trycker på "kopiera", sedan högerklickar man och "klistrar in" i tråden.Nu tror vi förresten att vi har känt de första rörelserna   Var väl på tiden så här i v 23!!!  Innifrån är jag fortfarande osäker, då det känns som luftbubblor mest. Men utifrån har både jag och sambon känt hur det har tryckt mot våra händer. Så kanske lite ovanligt nog fick vi båda känna för första gången samtidigt.
    häftigt
    Fru Landström skrev 2010-03-19 11:38:34 följande:
    Idag mår jag verkligen inte bra. Så det blev till att stanna hemma från jobbet.Lämnade dottern på dagis 7.30 kom hem åt en macka och gick och la mig. Sov från 8 tills nu.Den här förkylningen vill verkligen inte ge med sig. Nu har jag även haft så sjukt ont i käken och huvudvärk i 2 dagar. Tror att det har nått med att jag spänner käken på nått speciellt sätt när jag sover för att jag ska kunna andas med munnen då det inte fungerar att andas genom näsan.Usch jag hoppas verkligen att detta släpper snart. Är helt slut nu.
    hoppas att det blir bättre i morgon!
  • bumbi 84
    Mifuna skrev 2010-03-19 11:46:02 följande:
    Har nyss varit hos bm. Mitt hb var verkligen inte bra, ahde sjunkit 119 till 100 så nu blir det till att knapra järntabletter för fullt. Vågar inte ens tänka på hur min mage kommer att må. Allt annat var bra. Måttet på magen låg precis på kurvan och hjärtat tickade på fint.
    skönt att det såg bra ut utom hb. hoppas att inte magen krånglar allt för mkt.
    Sussna skrev 2010-03-19 15:21:23 följande:
    Scapula: Tack! och va roligt att ni har fått känna er lilla bebis äntligenFru Landström: Ja de är riktigt skit att va skjuk!Mifuna: Va roligt att allt va bra,synd bara att inte hb vill ligga på en anständig nivåIkväll ska vi börja slipa golv på övervåningen...så att vi hinner bli så gott som klara tills lill killen kommer,usch ja kommer måsta städa hela nedrevåningen på damm efter den här helgen...
    jobbigt att renovera men så kul när det är färdigt
    MrsCharlotte skrev 2010-03-19 17:39:39 följande:
    Hej tjejer!Har inte varit aktiv i tråden på ett tag, skriver en del i bloggen men jag jobbar ju så mkt nu och är SÅÅÅ trött när jag kommer hem Skönt att helgen är här nu iallafall! Ikväll blir det ostbågar hehe, ska svänga förbi affären och köpa en sån där 400grams-påse på vägen hem Men middagsmat är jag inte så sugen på idag. Det blir nog nåt lätt isåfall så det finns plats för ostbågarna. Den 29/3 ska vi träffa förlossningsläkaren och planera för resten av graviditeten. Jag vill ju helst bli igångsatt eftersom jag vill föda vaginalt MEN jag vill inte behöva vänta tiden ut pga det som hände sist. Men i värsta fall så får man ju inget exakt datum vid igångsättning och jag känner att jag behöver ett datum för att känna mig relativt trygg. Så jag har faktiskt (trodde ALDRIG jag skulle säga det här) börjat fundera på snitt. Inte för att jag egentligen vill det, för jag vill inte gå miste om upplevelsen att föda vaginalt. Men frågan är vad mitt psyke klarar av. Så jag ska prata med läkaren, men märker hon att jag är osäker på snitt kommer hon ju definitivt säga att igångsättning är bättre och det håller jag ju egentligen med om också. Men min kurator sa att hon har träffat flera som faktiskt fått ett bestämt datum för igångsättning här uppe också, så jag hoppas på det. Skulle vara SÅ skönt att ha ett datum för att stilla kontrollbehovet lite.Och på onsdag börjar föräldragruppen
    hoppas verkligen att du får ett datum för igångsättning. har en vännina som fick det. så omöjligt är det ju inte och ni borde vara berättigade. Lycka till!
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-03-21 18:10:49 följande:
    Ok.. men hur bevisar jag att jag verkligen har rätt att ta ut ledighet? Hur styrker jag det..? För på mitt jobb får vi inte gå till läkaren på arbetstid om det inte är akut och när jag frågade min arbetslagsledare om det gäller bm-besök fick jag till svar att det nog också räknas som läkarbesök och att jag alltså helst inte ska gå på arbetstid..att jag isf får ta ut komp de dagarna (och jag har ingen komp).. hehe nej jag tror nog inte så mkt på det där med pulsen.
    om jag inte minns felfår ni ta föräldraledigt när ni går p föräldra kurs!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2