Scapula skrev 2010-03-18 18:01:05 följande:
Idag har jag varot hos bm på extrabesök. Kände igår att bägaren var nära att rinna över så gubben sa att nu ringer du innan det blir för mkt. Jag är så less på att ständigt må dåligt fysiskt med huvudvärk, ryggont, magsjuka, förkylningar etc etc så det börjar tära på psyket. Har svårt att känna glädje och orkar knappt med vardagen, grinar varje dag och känner mig levande död. Denna grav är verkligen ingen dans på rosor, jag är jätteglad åt tjejen i magen och längtar otroligt mkt men vägen dit är en enda lång transportsträcka som kantas av massa elände. Så jag var till bm och grät ut =) hon bokade en tid till doktorn på tisdag och tyckte jag skulle bli sjukskriven ett tag för att rå mig själv mer, annars finns det ju risk att bebis inte heller mår bra i slutändan. Jag ska också få samtalshjälp med tanke på att det kommer en vardag efter bebis är född också. Känns jätteskönt, ett steg i rätt riktning! Hon lyssnade på hjärtat och jag vägde mig, var rädd att jag skulle gått ner i vikt med tanke på magsjukorna men den stod fint på samma siffra som tidigare, 84kg precis som vid inskrivningen. Ska tillbaka på onsdag för mer provtagning och mätning av magen.Hoppas nu att jag blir sjukskriven och att FK inte krånglar utan godkänner det. Jag behöver verkligen få mer tid i lugn och ro för att landa och hitta mig själv. Sen hoppas jag att min ansökan om havandeskapspenning går igenom och att Axel får vara lite fler timmar på dagis (annars är ju eg vitsen med sjukskrivningen borta eftersom det är vardagen jag har jobbigt med, tar alltid lättaste vägen och får ständigt dåligt samvete för att jag inte orkar aktivera och ta hand om Axel på bästa sätt, jag biter ihop och han har det självklart bra hemma hos mig men tusen ggr bättre några timmar om dagen på dagis med kompisarna)För mig är det svårt att ens erkänna för mig själv att jag inte mår bra, jag är uppväxt i andan att "man fixar allt" det är ingen i min omgivning förutom sambon och hans mamma och pappa som vet hur jag mår, jag gruvar mig för att prata med min familj för det känns inte acceptabelt på nåt sätt. De kommer garanterat förstå men det är ändå gruvensamt. Jag hade tom skrivit en "fusklapp" till barnmorskan idag för att jag har så svårt att öppna mig, lättare att säga att allt är bra! nu behövdes inte lappen men det var kämpigt =)Nu har jag gnällt av mig lite, hoppas ni orkade "lyssna"kram på er
jätte fin mage. hoppas att du får må lite bättre snart inget kul det där. men skönt att du fick komma och prata av dig lite. Kram!
The Kittycats skrev 2010-03-18 19:59:16 följande:
Vad skönt att allt gick bra, och att du är nöjd med själva RUL:et nu. Och grattis till eran lilla kille såklart Vad underbart! Hoppas du kan njuta nu Om man vill lägaa bilder i tråden så högeklickar man på dem i galleriet och trycker på "kopiera", sedan högerklickar man och "klistrar in" i trå
den.Nu tror vi förresten att vi har känt de första rörelserna Var väl på tiden så här i v 23!!! Innifrån är jag fortfarande osäker, då det känns som luftbubblor mest. Men utifrån har både jag och sambon känt hur det har tryckt mot våra händer. Så kanske lite ovanligt nog fick vi båda känna för första gången samtidigt.
häftigt
Fru Landström skrev 2010-03-19 11:38:34 följande:
Idag mår jag verkligen inte bra. Så det blev till att stanna hemma från jobbet.Lämnade dottern på dagis 7.30 kom hem åt en macka och gick och la mig. Sov från 8 tills nu.Den här förkylningen vill verkligen inte ge med sig. Nu har jag även haft så sjukt ont i käken och huvudvärk i 2 dagar. Tror att det har nått med att jag spänner käken på nått speciellt sätt när jag sover för att jag ska kunna andas med munnen då det inte fungerar att andas genom näsan.Usch jag hoppas verkligen att detta släpper snart. Är helt slut nu.
hoppas att det blir bättre i morgon!