Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

The Kittycats skrev 2010-04-26 11:52:35 följande:
    Nu har jag fått läkartid för sjukskrivning den 5:e, men jag är ändå tveksam. Tänk om jag kan jobba lite till... Fast nästa tid kan jag inte få förrän den 19:e och det är ju 3½ vecka dit, och så länge kan jag ju inte veta att det fungerar att jobba.....Usch, jag är såå ambivalent!
    kan du inte bli sjukskriven 50-75% till att börja med? om du vill jobba lite till
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-04-27 14:31:26 följande:
    Nu är jag hemma igen efter ett bm-besök och fika med en kompis. Besöket hos bm gick bra. Hjärtljuden lät bra och blodtrycket var bra. Sf-måttet har vuxit till sig och är nu 27 och ligger precis mitt på kurvan. Hon skulle skicka en remiss till både sjukgymnasten och till psykologen på mödravårdshälsan. Känns riktigt bra.Ska tillbaka och ta nytt blodtryck och kolla urinet om 1,5 vecka då jag till och från får flimmer för ögonen. Kollade blodtryck och urin idag och allt såg bra ut men hon ville ändå ha det under kontroll.Annars är inte nästa ordentliga kontroll förens 18/5Imorgon ska jag försöka ta mig till jobbet och se hur det går. Dock så känner jag mig inte alls manad att göra det. Vill helst att tiden ska gå fort nu så jag får gå på semester och sedan föräldraledighet.Längtar så mycket nu. Sitter verkligen och räknar dagarna tills helg, helgdag eller så. Lite som när man var liten och satt och räknade dagarna till jul eller ens födelsedag.
    härligt att allt såg bra ut.

jag räknar med ner men till bäbisen ska komma har varit föräldraledig/sjukskriven sen feb 07 så ledigheten känns ju inget specielt men kommer kännas konstigt 2012 när man ska jobba igen
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-04-27 14:39:09 följande:
    ja ekonomin är inte lätt alla ggr du får börja med 25% så blir det inte så mkt.

du får försöka se det som att det bara är en kort period nu fram tills bäbisen kommer.
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-04-30 06:47:37 följande:
    Hej tjejer!Nu var det flera dagar sen jag var här inne =)Axel har haft feber och hosta sen i helgen, första dagen på dagis igår så det har varit fullt upp. Andreas har varit hemma eftersom jag är sjukskriven. vecka 30+1 idag och har således passerat det "magiska" vecka 30+ =) det känns inget speciellt, hihi =) ska till BM på torsdag i v 31+0 och sen blir det TUL och läkarbesök nån gång under maj månad, hoppas kallelsen kommer snart. Nästa "magiska" gräns är för mig vecka 34+ och sen är det inte många veckor kvar! tycker faktiskt det går ganska fort nu och är innerligt tacksam att jag inte kommer behöva invänta BF dagen. Hade jag haft en normal förlossning i ryggsäcken och mått bra under denna grav hade det inte varit nåt problem att invänta och mest troligt passera BF men nu är det inte så. Känns skönt!Det är mer rörelser i magen nu, hon stökar och buffar mkt mer. Jag har vant mig vid att hon är lugnare än sin storebror. Det är inte många vakenperioder per dygn och jag kan inte utläsa nån dygnsrytm genom henne, det kunde jag med Axel i magen, han var som en klocka =) och hade samma mönster första tiden utanför magen också! Hoppas ni och magarna mår bra!Kramar
    hoppas att ni får vara friska nu inget kul att vara sjuk.

härligt att tiden går det tycker jag med
    här är det full rulle dygnet runt så det hoppas jag inte den har tänkt när den kommit ut sen

vecka 28+6 idag
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-04-30 08:41:46 följande:
    Sacpula: Vad härligt att du passerat 30 gränsen, grattis! Skönt att tiden går snabbt hos dig, hoppas att den fortsätter att göra det fram till  TUL. Ni verkar ha otur med sjukdomar hemma hos dig? Håller tummarna för att ni får vara friska framöver! Kittycat: Härligt att besöket hos BM gick bra! Vilket litet charmtroll som buffar på apparten! Det går ju inte annat än att smälta :) Här har det börjat synas utanpå magen när Pyret byter liggställning, det ser ut som att jag har en liten alien i magen. Världens sötaste ailen! Vi busar en del Pyret och jag när han trycker sina fötter, och i bland knän, mot mina revben. Det är jättemysigt :) Läste om dina dubbla känslor gällande sjukskrivning och jag förstår dig verkligen! Hoppas att du kan landa i känslorna och känna att du är BRA som lyssnar på din kropp och dess hintar. Här har det varit fullt upp det senaste så jag har tillbringat morgonen med att läsa ikapp :) Det händer en massa ser jag! Förlåt för att jag har varit så dålig på att kommentera!! Det är konstigt det där med att folk tror att det är okej att komentera gravidmagar hur som helst. Jag ligger precis på den nedre linjen och får hela tiden höra "Du väntar ingen jätte i alla fall" eller "Va, ska du ha i juni?! DET kunde man ju aldrig tro, man skulle ju kunna tro att du bara blivit tjock.." eller liknande. Jag försöker så gott jag kan att inte lyssna på knäppisarna, men visst kan vissa kommentarer göra ont ändå. Mest märker jag att folk blir väldigt överraskade när de frågar när det är dags och de får svaret att pyret är beräknad till mitten av juni..Jag är sjukskriven nu och det känns både bra och jobbigt. Min kropp tycker att det endast är bra så nu jobbar jag på att huvudet ska tycka att det är okej också :) Tillbringar dagarna med att pyssla här hemma, träna och att göra avslappningsövningar mm som förberedelser inför förlossningen.  Vi var hos BM i tisdags, vecka 32+6Pyrets hjärta slog ca 140 slag/minMitt blodtryck var 104/56 (lite högre än sist vilket var positivt)SF-mått 28 cm (+1cm sedan vecka v.30+5)HB: 110 (lite lägre än sist så nu ska jag bli bättre på att komma ihåg järntillskotten)Vikt: + 14kg sedan innan graviditetens början (BMI 24)Jag har slutligen vågat börja skriva om graviditeten i min öppna blogg (medsolskeniblick.blogspot.com) men de flesta tankar stannar fortfarande i mitt lite mer personliga kryp in (ettandetagbort.blogspot.com)Jag hoppas att ni har det bra allihop och att ni får en riktigt solig Valborg! Kramar
    skönt att allt såg bra ut hos bm
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-04-30 12:51:17 följande:
    Jag har föresten lagt upp nya magbilder
    fin mage
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-04-30 14:15:11 följande:
    Anelan: fin mage! du närmar dig slutmålet och bm besöket verka ju va på den positiva sidan oxå...Kittycat: Och ditt bm besök verka ju ha gått bra de me, roligt att lillan inte verkar tycka om apparatenJag har oxå lagt in lite nya bilder i mitt galleri från v 24 och 26...här går dagarna sin gilla gång,i sådär lagom takt tycker jag. Skulle vilja ha övervåningen klar tills de är dags för killen att komma ut,så de behöver inte gå för snabbt jag mår bara bra ännu,har lite sammandragningar nu och då känner jag,men de är väl normalt och dom gör inte ont heller så...jag var förresten och köpte Imse Vimse tygblöjor här i veckan, för hela blöjperioden, tänker försöka satsa på de. Är de nån här som ha tänkt ha tygblöjor eller ha använt någe sånt förut?
    fin mage det växer
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-05-05 15:27:36 följande:
    Hej tjejer! länge sen nån skrev här nu =( hoppas ni mår bra!Jag har fått två goda nyheter =) FK godkände min sjukpenning så på fredag får jag pengar för hela perioden, dvs 24/3-7/5, toppen!Det andra roliga är att vi fått kallelsen till spec.mvc hos vår favorit dokto, 19/5 ska vi dit. Är då i v 32+6 (30+6 idag). Lääängtar!!BM-besök imorgon, spännande som vanligt =) Annars rullar dagarna på som vanligt, bebis lever om ganska mkt vissa dagar och jag mår hyfsat. Är dock sjukligt trött, somnar ca 20-21 på kvällen och sover till ca 8 på morgonen plus 1-3 timmar under dagen, skönt när man kan vila - så kommer det ju inte se ut om ett tag! =)Kram på er
    å vad skönt att du fått det godkänt
  • bumbi 84
    Ecorelle skrev 2010-05-05 16:28:54 följande:
    Härligt med både FK och läkarbesök!  Jag tycker att jag har haft fullt upp med mitt trädgårdsland nu i vårsolen, men idag regnar det ju bara och jag får lite tid att sitta inne framför datorn, .Jag har en ny magbild inlagd; www.familjeliv.se/Hem/ecorelle/galleri.php?cu...Nu börjar folk på allvar fråga mig hur jag vågar mig ut ur huset ( som idag när vi var och badade på badhuset ) för jag ska väl ha vilken dag som helst?! De gör så roliga miner när jag säger att det är 2 månader kvar, .
    härlig mage
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-05-06 13:20:11 följande:
    Nyss hemkommen från BM, vecka 31+0 Allt såg fint ut, inget stick i fingret denna gång.SF: 28-29cm, nu åter under normalkurvan. Troligtvis utplanande kurva pga att lillan ligger med huvudet långt ner i bäckenet, rörligt dock.Blodtryck: 112/70, puls 124Vikt: samma lika, fortfarande bara upp drygt ett kg sen start. Fattar verkligen inte detta?Hjärtljud: 158Nästa besök i vecka 33+4Handlade på vägen hem, ska nu ut med hunden sen diska och städa lite. Svärisarna kommer sen för att grilla med oss, mumma! Hoppas jag hinner vila en stund innan det... Är trött efter en natt uppe med sonen, han var vaken mellan 3-5, helt hysterisk... orkade till slut inte utan klev upp, satte på en film och gav han välling. sen somnade han om mellan 5-6 innan det var dags för dagis, antar att han också är trött idag...
    skönt att allt såg bra ut. jobbigt att inte få sova hoppas det blir bättre inatt!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2