• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Jamtland4ever
    LurvensFrö skrev 2010-02-22 13:44:48 följande:
    hihi tycker iofs inte mamlö ör så stort, men själv kan jag tänka mig flytta utanför malmö, men vet inte vart, vi kommer nog bo här ca 2 år sen vill min sambo plugga och då får vi flytta någon annanstans, men vet inte vart. Så vi får se. Men har bott heöa mitt liv i malmö men ibland drömmer jag om en omväxling och en flytt till ny plats. =)
    Hehe okej. Jag har flyttat runt en hel del i mitt lilla liv. Som längst bodde jag cirka 15 år i en och samma by.
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-22 15:01:15 följande:
    Hehe okej. Jag har flyttat runt en hel del i mitt lilla liv. Som längst bodde jag cirka 15 år i en och samma by.
    ok däär ser man Ja det är nog dags för mig, men blir ju först efter mammaledigheten, så det gäller ju att spara oengar tills dess, eller så blir det jäkligt snålt levande, fast det är ju sällan så dyrt att bo som i malmö.
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Jamtland4ever
    LurvensFrö skrev 2010-02-22 16:04:15 följande:
    ok däär ser man Ja det är nog dags för mig, men blir ju först efter mammaledigheten, så det gäller ju att spara oengar tills dess, eller så blir det jäkligt snålt levande, fast det är ju sällan så dyrt att bo som i malmö.
    Jag måste rätta mig jag bodde bara cirka 12 år i samma by när jag tänker efter. Men det är cirka 15 år i östergötland.
  • Lollinona
    McYama skrev 2010-02-22 13:58:10 följande:
    Hej alla, Jag plussade för första gången i mitt liv för en vecka sen och idag går jag in i vecka 6. Beräknad BF är 24/10 och det är mitt och min mans första barn. Jag är 33år o är jättespänd och nervös. Livrädd för att få MF, men försöker just nu mest att fatta vad det är som händer i min kropp. Det känns helt overkligt att jag har ett pyttelitet pyre i mig som helt kommer att förändra vårt liv!!!! Jag är nog i chock tror jag... Kram alla
    Grattis till plusset! :) Alla är nog lite spända och nervösa, iaf så är jag det med. ;) Hoppas att allt går bra för dig, din man och ert lilla pyre! Och grattis åter igen. :D
  • Familjen Rockström
    snigelkatt skrev 2010-02-22 13:50:16 följande:
    Jag har hört att de statistiskt "farligaste" perioderna är ju först då hjärtat skall börja slå ca v 6), och sedan då navelsträngen tar över näringsförseln från gulkroppen (ca v 11)
    exakt så har jag också hört :) min läkare sa att 10-15% blir missfall oftast så är det så tidigt att man inte märker nått. jag tror inte att det är så jätte vanligt men visst blir man orolig.
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-22 17:42:24 följande:
    Jag måste rätta mig jag bodde bara cirka 12 år i samma by när jag tänker efter. Men det är cirka 15 år i östergötland.
    hehe lugnt =)

fy har fått mycket uppstötningar i magen, tuggar tabletter från apoteket som ska hjälpa. hmm.. eller kanske äta nått hmmm vad ska man göra för mat hihi
  • Jamtland4ever
    LurvensFrö skrev 2010-02-22 20:37:10 följande:
    hehe lugnt =) fy har fått mycket uppstötningar i magen, tuggar tabletter från apoteket som ska hjälpa. hmm.. eller kanske äta nått hmmm vad ska man göra för mat hihi
    uppstötningar har jag inte så mycket men mår illa konstant speciellt när man ska laga mat då kan jag verkligen inte vara i närheten och det är lite jobbigt då det är min tur att laga mat.
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-23 11:53:03 följande:
    uppstötningar har jag inte så mycket men mår illa konstant speciellt när man ska laga mat då kan jag verkligen inte vara i närheten och det är lite jobbigt då det är min tur att laga mat.
    fy ja det är jobbigt, denna gången månad ska jag köpa hem en massa frukt så man har att äta, melon är supergott att äta nu så det blir det massor av..

På Torsdag är det vul, kan inte sluta tjata om det, vill så gärna se att allt är ok =)
  • Jamtland4ever
    LurvensFrö skrev 2010-02-23 14:45:04 följande:
    fy ja det är jobbigt, denna gången månad ska jag köpa hem en massa frukt så man har att äta, melon är supergott att äta nu så det blir det massor av.. På Torsdag är det vul, kan inte sluta tjata om det, vill så gärna se att allt är ok =)
    Gud vad kul. Jag har inte ringt barnmorskan ännu då jag har flera missfall i bagaget. Men ska nog ta och göra det imorgon så jag med får komma in och se den lille som finns i magen. Inget hjälper mot mitt illamående och det är extremt jobbigt.
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-23 14:53:50 följande:
    Gud vad kul. Jag har inte ringt barnmorskan ännu då jag har flera missfall i bagaget. Men ska nog ta och göra det imorgon så jag med får komma in och se den lille som finns i magen. Inget hjälper mot mitt illamående och det är extremt jobbigt.
    gud vad jobbigt, förstår det.

Ja det kan vara rätt skönt att se att det verkligen är något där och att allt är ok, =) Så man kan lugna sig lite. Man blir ju så nervös att nått är fel om man har dålig erfarenhet. En kompis till mig var inte aalls nervös, hon gick till v 16 tror jag innan hon titta på sin lill* och v 10 berätta hon för alla. Hon var liksom så säker, jag önskar jag hade den känslan.
Svar på tråden BF Oktober