Inlägg från: Familjen Rockström |Visa alla inlägg
  • Familjen Rockström

BF Oktober

hej! vill bara säga grattis till allaer här inne!!

jag plusade i tisdags på bim -4 efter att ha försökt i 14 månader så lyckades vi äntligen! jag har bf ca 20 okt.

• Familjen Rockström
    Strumpan08 vilken vecka är du i? man brukar väll säga att symptomen kommer runt v 7 men det är ju väldigt olika med! vissa känner inget alls.

tror ni att man kan begära att få göra ett tidigt UL? pga att man är orolig för missfall. ska fråga min bm nästa vecka.
  • Familjen Rockström

det är helt normalt vännen! nu har din kropp börjat vänja sig med alla hormoner. det var likadant för mig när jag väntade min dotter. det kan komma och gå nu i början :) kramar

• Familjen Rockström
    Taryn skrev 2010-02-17 23:27:03 följande:
    Idag fick vi se armar, ben, ogon, hjarna eller det som blir ryggrad och hjarna och sedan ett hjartslag pa 164 slag/minuten! Sa mysigt, nu kanns det pa riktigt och som att illamaendet ar vart det!
    åå så roligt. vilken vecka är du i?
  • Familjen Rockström
    drömmaromsmått skrev 2010-02-19 10:35:59 följande:
    Jag har bloggat genom alla våra behandlingar och nu blir det graviditeten istället =)kronsten.blogspot.com
    spännande! jag ska följa dig där. har läst lite nu. vi har samma bf och testade positivt på samma dag och ska göra vul samma dag:P lite lustigt! mycket av din oro som du känner. likadant känner jag med. jag försöker att tänka positivt. men när man har väntat så länge efter de där plusset så blir man ju jätte orolig för mf och inte blir det bättree av att sitta här på familjeliv. jag och min man har inte försökt lika länge som dig (vi har försökt i 14 månader) kramar
  • Familjen Rockström
    snigelkatt skrev 2010-02-22 13:50:16 följande:
    Jag har hört att de statistiskt "farligaste" perioderna är ju först då hjärtat skall börja slå ca v 6), och sedan då navelsträngen tar över näringsförseln från gulkroppen (ca v 11)
    exakt så har jag också hört :) min läkare sa att 10-15% blir missfall oftast så är det så tidigt att man inte märker nått. jag tror inte att det är så jätte vanligt men visst blir man orolig.
  • Familjen Rockström
    Lollinona skrev 2010-02-25 03:08:46 följande:
    Måste bara får skriva av mig lite då jag såg att ni hade diskuterat missnöjda/besvikna föräldrar tidigare... Berättade för mamma och pappa att jag och pojkvännen ska flytta ihop "på riktigt", jag har bott i hans lägenhet sen innan jul utan att vara skriven här. Bodde ensam i en lght ett tag men fick problem med ekonomin (engångs händelse) så var tvungen att flytta hem till mamma och pappa igen. Trivs däremot inte där och det känns inte som hemma för mig. Inte heller pojkvännens lägenhet känns som hemma, så jag har i princip känt mig hemlös ett tag... Väntade med att berätta för föräldrarna, men igår blev jag så illa tvungen och de blev inte glada. Började predika om ekonomi, budget och nyttan med att ha en trea på två personer... Blev verkligen ledsen då jag har känt mig olycklig av att inte ha ett riktig hem. Dessutom är jag i vecka 6 och vill inte berätta om barnet för dem än... Mamma kan dessutom få mig att känna mig så värdelös, som att det de vill är det som jag borde göra, även om jag blir olycklig av det hela. Kom att tänka på att de inte kommer ställa sig ett dugg positiva till att bli morföräldrar, iaf inte till en början. Jag skulle aldrig kunna göra abort men mina tankar om deras framtida reaktioner kring bebisen fick mig att tänka "vad praktiskt det vore med missfall". En HEMSK tanke! För jag vill absolut ha det här barnet, jag grät i nästan en timme av bara tanken på missfall och på det som jag precis hade tänkt! Usch, ville bara häva ur mig allt det här... Jag är 20 och min pojkvän är 23, däremot så har vi inte varit ihop länge alls, bara ett halvår idag... Men vi känner att det här är helt rätt och pojkvännen är nästan gladare över graviditeten än jag. Och det vill inte säga lite. :) Tack om det var någon som orkade läsa. =) Känner mig fortfarande skakig bara av att tänka på det hela... 
    åå vilken jobbig situation du är i. när man är gravid så vill man ju såklart att ens föräldrar ska bli jätte glada. trist när det inte blir så. du har alltså inte berättat att ni väntar barn? fall jag var du så skulle jag nog vänta med det tills efter v 12. kanske så blir dom glada :) hur bor ni nu?

jag kan berätta lite om mig själv. när jag blev gravid med min dotter så var jag 19 år (oplanerat) jag och min kille hade bara varit tillsamans med varandra i 1 år och några månader men vi hade inte en tanke på att göra abort även om hela vår planering av framtiden blev ändrad (vi båda skulle rycka in i lumpen, 2 månader senare). vi bode tillsammans i en 1a på 43 km. vi båda jobbade och så. vi bode i vår 1a tills vår dotter var 7 månader sen flyttade vi till en 3a. inte måste man bo i en 3a när man skaffar barn!! ekonomin är ju viktigt så klart. så att man kan försörja sitt barn och sin familj. jobbar du? vi klarade oss :) våra föräldrar blev jätte glada! kanske blir dina med det? om inte så får dom lära sig att aceptera situationen.

åå gumman!! inte ska du tänka på missfall sådär!! ALLT kommer gå jätte bra!!! 6 månader är väll bättre än ett one nhigt stand :P sen så är det väll jätte roligt att din kille är super glad! när du väll berättar för dina föräldrar så gör det tillsmans så ni kan få stöd av varandra. önskar dig all lycka i framtiden!!!
  • Familjen Rockström

Jag måste fråga er. jag börjar bli orolig!

men dottern så spyde jag varje morgon men nu så mår jag inte ens illa. det enda är lite ont i brösten och är väldigt trött om kvällarna.
    jag börjar faktiskt tro att det är missfall på G eller något liknande. helt sjukt att tänka så men jag kan inte låta bli. jag känner mig ju inte gravid!

är det här normalt?

• Familjen Rockström
    Idaar skrev 2010-03-31 07:42:15 följande:
    Hej tjejer! Allt gick bra på inskrivingen, fick lyssna på lilla hjärtat. Det var verkligen mysigt!Men nu börjar jag bli lite trött på att se ut som jag gör, jag vill bara att min mage ska komma nu! Jag läste ''på smällen'' av Ann Söderlund och Hannah Widell och där står det en sak som jag bara kan hålla med om. - 3-4 månaden är fulhets-perioden. Man känner sig bara tjock och trött. Har gråa ringar runt ögonen vilket jag annars aldrig har. Magen har växt men man ser bara tjock ut. Inga kläder som sitter  fint. Bara några veckor kvar HOPPAS jag tills magen syns. Är det föresten någon som fått tid för UL? Jag fick tid igår och fick den 10 maj.  Kram på er tjejer!
    åå så roligt att höra hjärtljuden!! trode inte att det gick att höra så här tidigt.. vilken vecka är du i?

hahah jaa den boken har jag med! väldigt bra, rekomenderar den. håller med om vad dom säger.. känner mig riktigt ful och fet.

jag har fått tid till RUL, jag ska dit den 11 maj :) kramar
  • Familjen Rockström
    Idaar skrev 2010-03-31 15:28:51 följande:
    Jadå, visst kunde man höra lilla hjärtat. Är i v. 13+1. BM sa att bebisen låg så långt fram så därför kunde man höra hjärtat. Vilken vecka är du i?
    okey då är du lite längre gången än mig. jag är i v 10+6 idag. härligt!!

jag tittade könet på min dotter men denna gång har vi bestämt att det ska bli en överaskning. jag tror på en tjej fast alla tecken på en pojke. vi har redan bestämt namn, blir det en tjej så ska hon heta Julia en pojke: Anton

När ska ni kolla kön? alltså vilken vecka? själv så tänkte jag bara be om en bild underifrån på RUL så jag kan sitta hemma och gissa. med dottern så berättade dom att det var en flicka.

Hemi21: shit! vilken vecka är du i? va härligt att känna sparkar.. själv så längtar jag.. med dottern fick jag vänta ända in till v 20 fast man brukar ju säga att man känner andra barnet tidigare. så hoppas :)
  • Familjen Rockström
    Hemi21 skrev 2010-03-31 15:12:46 följande:
    Hej allihop är nu i vecka 13+2 och känner bebisen varje dag som lite sprattel typ, någon mer?
    såg nu att du var i v 14, är det ditt andra eller första barn?
  • Familjen Rockström

jag måste fråga er. jag ringde och fick en tid till mitt RUL den 11 maj men sen nu när jag börjar kolla på datum och veckor så ser jag att jag bara kommer vara i v 16+3 är inte det för tidigt för RUL? brukar man inte vara i V 18? 

• Familjen Rockström
    Ella1986 skrev 2010-04-05 13:27:45 följande:
    Jag tror att man kan göra RUL mellan vecka 16 och 20. Då är alla foster nästan precis lika stora. Jag fick tid för RUL i vecka 20+0, men ändrade till 18+0 eftersom jag kände att det skulle vara olidligt att vänta så länge. Du kan säkert senarelägga ditt ultraljud om du vill, men jag tror att vecka 17 (16+3) är helt normalt.
    tack för ditt svar :) ja jag ringer nog och ändrar i veckan så att jag ialf kommer vara i 18 eller 19
  • Familjen Rockström
    BF LISTA  Oktober

1:
    2:
    3: - Hemi21 - Ella1986
    4:
    5: - Idaar
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    11:
    12:
    13:
    14:
    15:
    16:
    17:
    18:
    19:
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29:
    30:
    31:
  • Familjen Rockström
    CarroW86 skrev 2010-05-06 13:31:37 följande:
    RUL gick jätte bra idag :).. Hjärtat slog som det skulle, nytt bf blev 5/10 istället för 6/10. Vi såg även en liten snopp så vi kommer att få en liten William :D
    va roligt grattis! såg ni själva snoppen eller berättade hon och visade?
  • Familjen Rockström

hej alla. jag var på UL i tisdags och fick reda på att det är en flicka till i magen. jag kan inte låta bli att vara besviken. men samtidigt så är jag så ledsen att kan känner så. jag hoppades så mycket på en liten pojke :( fy vad jag känner mig som en dålig människa för att jag känner såhär! jag borde ju bara vara glad att barnet är friskt och att allt såg bra ut inte vad det är för kön.

är det någon som har något bra råd till mig?

• Familjen Rockström

ser att det är många som väntar tjejer.. jag väntar också en liten flicka :)

jag har också samandragningar.. väldigt jobbigt men det är helt normalt

• Familjen Rockström
    2små2stora skrev 2010-09-06 18:44:39 följande:
    Här kom William ut i 35+3 med buller och bång i lördagskväll. Vattnet gick 16:20 och 20:38 är han född.
    Men han är jätte duktig och ammar fullt redan 
    GRATTIS!! hoppas allt har gått bra :) kramar
Svar på tråden BF Oktober