Recepttråden för oss som lagar egen barnmat
Denna tråd är endast till för recept, vill man diskutera om egen barnmat finns redan en sån tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m49188646.html
Välkommen och dela med er av era bästa recept
Denna tråd är endast till för recept, vill man diskutera om egen barnmat finns redan en sån tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m49188646.html
Välkommen och dela med er av era bästa recept
Jag gör risgröt, inte risgrynsgröt (som ju tar längre tid att göra). Bland annat gör Risenta rismjöl, jag hittade mitt paket bland hälsokost/ekologiskt. Den ska koka i ett par-tre minuter bara, smidigt som tusan.
Jaså. Har aldrig testat rismjöl faktiskt. Ska köpa hem det nästa månad och ge mig på att göra det någon dag till min son då. :) Tack!
Min son är 7,5 mån och är inte intresserad av burkmaten längre så jag funderar på att göra egen mat till honom. Jag tar gärna emot recept:)
Har en bekant som bloggar och har 2barn hon lagar all barnmat själv och har massor av recept på sin blogg.
www.emmalou.myshowroom.se där hittar ni recepten
halloj, är det någon som har något tips på bra mellanmål?
min tjej är 7 månader nu och äter nog ganska bra? själv, kan tugga bröd osv.
Så här brukar dagens se ut:
Frukost ex. smörgås el youghurt m bär
Lunch Lagad mat
Frukt
Mellanmål Smörgås youghur el gröt
Frukt
Gröt
Ser ni? det blir ju så himla tråkigt... finns det något mer man kan ge som jag fullstädnigt glömmer.. känns så, tråkigt, samma samma.
pannkaka, matmuffins, omelett, smoothie...