Recepttråden för oss som lagar egen barnmat
Denna tråd är endast till för recept, vill man diskutera om egen barnmat finns redan en sån tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m49188646.html
Välkommen och dela med er av era bästa recept
Denna tråd är endast till för recept, vill man diskutera om egen barnmat finns redan en sån tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m49188646.html
Välkommen och dela med er av era bästa recept
www.barnmat.net/lasa.pdf
"Mat för små magar"
Det här lagade jag idag:
Ger Ca 7-8 bebisportioner.
1 kokt Kyckling filé
5 kokta potatisar
1 kokt morot
hackad persilja
hackad gräslök
1/2 dl rapsolja
lite svartpeppar
ca 3 dl spad från kycklingkoket
Mixa ihop till en slät eller grovkornig konsistens.Frys in i portioner/istärningsfack.
pdf här med =)
www.barnmat.net/lasa.pdf
lägger till favoriter
Jag har precis lagat en stooooooor sats med köttbullar i olika smaker som jag ska frysa in för att sedan ge min 9-månaders son. Tycker att det är smidigt att ha iordning lite i frysen.
Grekiska: Oregano och vitlök
Turkiska - som blev mer indiska då jag saknade spiskummin: Curry, paprikakrydda, vitlök och turkisk yoghurt. (Till oss la jag i lite sambal oelek)
Svenska: Vanliga
Italienska: Basilikakrydda och paprikakrydda
Samtliga är gjorda på bas för köttbullar, dock helt utan salt. Jag och Sambon äter även dessa :) Man kan ju variera och göra biffar ist för köttbullar om man vill det. De är jättegoda.
Han äter dessa mosade utan problem :) Man blir alltid så glad när ens egen mat är uppskattad!
Det här lagade jag igår, tyckte själv det blev lite smaklöst men lillan åt med god aptit!