• Svar på tråden Recepttråden för oss som lagar egen barnmat
  • Sephiroth
    Vi på Stenbacka skrev 2010-02-05 20:00:08 följande:
    www.barnmat.net/lasa.pdf "Mat för små magar"
    Kanon! Någon som har några fler pdf-böcekr? :D
  • Lussekatten87

Det här lagade jag idag:

Ger Ca 7-8 bebisportioner.

1 kokt Kyckling filé
    5 kokta potatisar
    1 kokt morot
    hackad persilja
    hackad gräslök
    1/2 dl rapsolja
    lite svartpeppar
    ca 3 dl spad från kycklingkoket

Mixa ihop till en slät eller grovkornig konsistens.Frys in i portioner/istärningsfack.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • beabus87
    ELLEoClara skrev 2010-01-24 11:38:11 följande:
    Köttfärssås: för nybörjar bebisar som vill ha lite slätare pure. köttfärs potatis morot tomat ev. skalad lite passerade tomater då det innehåller lite salt lite vitlök lite oregano
    Detta ska jag testa idag till min pojk på 6½ månad. Tack för tipset! :)
    ~ Devin 090723 ~ beabus87.blogg.se
  • Wyborowa

Jag har precis lagat en stooooooor sats med köttbullar i olika smaker som jag ska frysa in för att sedan ge min 9-månaders son. Tycker att det är smidigt att ha iordning lite i frysen.

Grekiska: Oregano och vitlök
    Turkiska - som blev mer indiska då jag saknade spiskummin: Curry, paprikakrydda, vitlök och turkisk yoghurt. (Till oss la jag i lite sambal oelek)
    Svenska: Vanliga
    Italienska: Basilikakrydda och paprikakrydda

Samtliga är gjorda på bas för köttbullar, dock helt utan salt. Jag och Sambon äter även dessa :) Man kan ju variera och göra biffar ist för köttbullar om man vill det. De är jättegoda.

Han äter dessa mosade utan problem :) Man blir alltid så glad när ens egen mat är uppskattad!

• ELLEoClara

Det här lagade jag igår, tyckte själv det blev lite smaklöst men lillan åt med god aptit!

Blandfärs
    jasmin ris
    broccoli
    persilja ( ganska mycket)
    lite vitpeppar
    Mixade allt med lite rapsolja och la sen i några hela ärtor och majskorn för att få lite bitar.
Svar på tråden Recepttråden för oss som lagar egen barnmat