• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2012-03-24 00:15:59 följande:
    Jodå de funkar för de mesta:). Fast ikväll e de jobbigt. Men försöker tänka på annat så gott det går
    ja det brukar funka.. hade åxå jobbigt igår, dras med en tung bihåleinflammation tydligen och jag var helt säker på att skallen skulle explodera! usch.. Tänkte gå till läkaren idag men jag sov istället, får väl uppsöka akuten om det blir riktigt hemskt. Köpte iaf sinova forte idag och de hjälper massor.
  • Jonssons

Jag är också mycket orolig för att jag ska ha ALS eller MS, det är väl tanken på att sakta brytas ner som skrämmer mig mer än att få en akut hjärtinfarkt. Jag känner mig stel, darrig, mycket muskelryckningar, ömmande muskler, hjärtklappning, ostadighetskänslor  m.m. så då ligger dessa neurologiska sjukdomar nära till hands.

• Jimmy 249

Jag dras med en förkylning oxå. Fast fortfarande nojig över puls o hjärta ibland.

• Jimmy 249

Nu har jag haft ostadighetskänslor i 3 dagar ungefär. Känns lite som ja sitter/ligger i en båt. Känns inte så mycke när jag går. Första dagen va värst. Igår kände ja inte så mycke medan de idag känns lite mer. Funderar på om de e dålig sönn o förkylning som är boven. Verka va värst när ja sovit dåligt.

• Anonym

Ja, allt möjligt har jag haft. Blir jag riktigt ångest-angripen så känns det som om det ligger tegelstenar över bröstet på mig, svårt att andas. Andningen blir liksom kort och häftig. Det blir en kall klump i magen. Jag tappar all aptit och får liksom blackout i huvudet, saker försviner liksom. 
    Känslan av att vilja spy finns också. Det är hemskt. Jag jobbar med min ångest varje dag...=(  

• markbon
    Jimmy 249 skrev 2012-03-26 21:27:12 följande:
    Nu har jag haft ostadighetskänslor i 3 dagar ungefär. Känns lite som ja sitter/ligger i en båt. Känns inte så mycke när jag går. Första dagen va värst. Igår kände ja inte så mycke medan de idag känns lite mer. Funderar på om de e dålig sönn o förkylning som är boven. Verka va värst när ja sovit dåligt.

Det har jag också, jag testade att sitta med bena i kors och djupandas varje kväll i en vecka, min yrsel är nästan borta, men brottas med tryck över bröstet istället.
  • markbon
    Anonym skrev 2012-03-26 22:45:26 följande:
    Ja, allt möjligt har jag haft. Blir jag riktigt ångest-angripen så känns det som om det ligger tegelstenar över bröstet på mig, svårt att andas. Andningen blir liksom kort och häftig. Det blir en kall klump i magen. Jag tappar all aptit och får liksom blackout i huvudet, saker försviner liksom. 

Känslan av att vilja spy finns också. Det är hemskt. Jag jobbar med min ångest varje dag...=(  

Kämpa, sluta aldrig att kämpa! Istället för att besegra onehaget, lev dig in i den, låter knasigt med det hjälper!

När du är riktig ångestfylld, tänk dig in i känslan och rid ut den! :)
  • Jimmy 249
    markbon skrev 2012-03-26 22:50:18 följande:
    Det har jag också, jag testade att sitta med bena i kors och djupandas varje kväll i en vecka, min yrsel är nästan borta, men brottas med tryck över bröstet istället.

Har försökt att bara ligga helt avslappnad o bara koncentrera mig på andningen. Men e svårt när det känns som att sängen/soffan rör sig. Tryck över bröstet brukar ja ha när ångesten e som värst o man är spänd som en fiolsträng
  • Jimmy 249
    markbon skrev 2012-03-26 22:50:18 följande:

Har försökt att bara ligga helt avslappnad o bara koncentrera mig på andningen. Men e svårt när det känns som att sängen/soffan rör sig. Tryck över bröstet brukar ja ha när ångesten e som värst o man är spänd som en fiolsträng
  • MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2012-03-26 21:27:12 följande:
    Så har jag just nu.. Jag vet att det kommer från att jag inte sovit i natt nästan nått! Får alltid så när jag inte sover ordentligt eller blir orolig. Antar att jag börjar toppandas igen då.
    Är extremt tungt med allt just nu.. Jag är jätteförkyld, 4e veckan nu, åkt på en hemsk bihåle inflammation och måste äta antibiotika och det där funkar inte så bra för mig för jag är lite rädd för nya piller. iof så sa läkaren att han gav dem åt mig för att jag haft dem tidigare, så jag tror att jag kan vara lugn men som alltid när det gäller att jag får ångest så fixerar jag mig vid det som oroar mig och nu är det tabletterna och bihålorna.
    Dessutom fick min dotter magsjuka i natt och gubben jobbar förmiddag så han pinade iväg som en avlöning kl 04,20 i morse.. Så jag har varit ensam med en magsjuk 9 åring, bihåleinflammation och en överenergisk 4 åring hela dagen med 3 timmars sömn. Blää.. Har inte ens orkat jaga sonen, sket i vilket och det resulterade i att han experimenterat i köket och ritat Picasso målning på en dörr, yeahy!!
    Ibland känner man att man lever..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?