MizzTez skrev 2012-03-21 02:00:47 följande:
Hej på dig!
Har du fått kollat dina händer något? Jag har fått karpaltunnelsyndrom och mina händer är som dina, stela på morgonen, domnade och speciellt vänster, hela min vänsterarm är knepig! Går hos sjukgymnast och det hjälper massor både för bröstmusklerna (inflammation pga spänningar) och mina armar.
Jag äter inga mediciner emot ångesten eller paniken, har fått både lyckopiller, lugnande och betablockerare men de enda jag tar om jag måste är betablockerarna, de sänker hjärtrusningarna, väldigt skönt.. Äter ca 3 tabletter på 2 månader. Jag är sådär dum så jag genomlider skiten istället för jag vill lära mig att hantera den istället.
Men mina darrningar och muskelryckningar har jag fått bort med magnesium. Det här är första gången på 9 år som jag inte skakar!! Helt otroligt, jag som trodde jag hade Parkinsons! Så det rekommenderar jag verkligen! Tog två dagar med 250mg x2 per dag så säger min karl åt mig "men gumman, du skakar ju inte!!" Visade åt min kompis för tre veckor sedan, han har kallat mig för bricanylen i flera år och nu visade jag han! Han blev helt chockad! Sån skillnad.. Nu får jag bara skakningar om jag är riktigt orolig eller jättestressad. Har du pratat med din tandläkare något? Om käkarna? Var till min igår och fick övningar för käken, idag märker jag skillnad både på käken, knastret och huvudvärken.
Hoppas dina biverkningar försvinner snart! Så det blir lugn och ro i kroppen, vet du vad som orsakar ditt mående?
Hej och tack för ditt svar! Känns skönt att höra att vi är fler som är i samma situation och att det finns hjälpmedel... Jag läste dina tidigare inlägg och har börjat äta magnesium, vi får hoppas att det hjälper. Jag hoppas att darrningen och muskelryckningen är biverkningar av medicinen och att det ska avta snart, har bara ätit i ca 4 veckor. Har även ostadighet när jag går som tydligen också borde avta snart.
Japp, har varit hos tandläkaren och fått bettskena som jag använder och då knakar det inte lika mycket och känns bättre. Gör också avslappningsövningar för käken vilket gör att det känns lite bättre.
Ska precis byta sjukgymnast som är inriktad på psykosomatiska besvär, dvs spänningar utifrån stress. Ska bli intressant att se vad det kan göra. De sjukgymnaster, kiropraktorer och naprapater som jag har träffat säger att jag är spänd i bröst, nacke och bröstrygg. Jag tror att jag ligger och spänner mig mycket på natten för jag drömmer alltid mardrömmar.
Har du också stela fingrar? Tror det också har blivit värre under sertralinet, men när jag tar oxascand som är muskelavslappnande så känns det bättre. Vilket visar på att det säkert är ångest som följer med hela dagen.
Vad skönt att höra att du mår bättre!! Hoppas att det fortsätter så!