Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra förresten: Det där låter som en typisk champagnetenta! Jag har en egen regel att när man klarat en extra besvärlig tenta så får man fira med champagne . Men det gäller inte alla tentor utan bara extra besvärliga sådana, även tentor efter extra besvärliga läsperioder kan kvala in (barnen sjuka hela tiden eller extra struliga projektgruppsmedlemmat).

• Piggley Wink

Minimalla: Jag hoppas kollegan sa det där på ett extremt snyggt sätt! Huh, jag hade aldrig vågat om det inte varit extremt obvious...
    Trist med chefen, men bra att du står på dig. Om det inte finns en chans för maken att gå ber lite så du kan hugga åt dig de där timmarna.

Siggan: Har ni någon kontakt med allergiläkare eller hur funkar sånt? Läskigt med reaktion men skönt ändå att andningsvägarna inte verkar påverkade för det tycker jag verkar vara det mest skrämmande.

M73: Heja!

• Piggley Wink

Alltså, jag väger nåt halvkilo mer än innan barnen så vikten är inget problem, men FORMEN! Ja, formen på hela den där kroppen som tydligen är min nu, jag har inte vant mig vid den än...

• Piggley Wink

Vi ärvde en del sparkbyxor med fot av min faster (som för övrigt bor i M73s trakter). Super när barnet hänger i Bärselen, fötterna är alltid påklädda!

• Piggley Wink

Heja på Mandra! Här är det också slutspurt! Imorgon presentation och opponering på ett projekt, nästa vecka tenta och inlämning av ett annat projekt (som troligtvis blir 60-80 sidor ). Och veckan efter det tenta och presentation/opponering... Heja på, sen blir det sommarlov!

• Piggley Wink

M73: Det låter superintressant - eller - jag hoppas det är det för dig

Heja Mandra!

Lös och mask är mina mardrömmar  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag har ju bara jobbat med hästar med smittor, oftast får man dem ju inte själv då, utan kan bara smitta sina egna hästar hemma... Jag har hittills klarat både mig och hästarna hemma men det är värre med dagisbarn...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Grattis här också Mandra, skönt med handledning rapporter brukar bli så mycket bättre efter dem!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*