Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Fy vad läskigt Drutten!

kaz: Klistermärkena ska jag komma ihåg! H sover *peppar peppar* oftast i egen säng, om det inte är något speciellt. N sover hos oss ibland, om han är sjuk eller får tänder, jag skulle bli galen om jag inte fick sova ordentligt!  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

M 73: i grannstaten till oss finns det intensivsimskola på loven. Jag ska försöka få med H på påsklovet när jag är ledig, och se vad det ger. Hon simmar ju under vattnet, crawlbentag och armarna hängande bakåt men det går rätt fort nu. Jag tänker att hon behöver hjälp med armtagen för att få upp huvudet ovanför vattnet...

I övrigt spelar hon innebandy på söndagar men hon är ju 07 så hon är ju lite yngre... Känner att varken hon eller vi orkar mer just nu.

• Piggley Wink

Glömde fråga det jag kikade in för förut, hur är det med växtvärk? Var brukar de få det och hur känns det? Jag tror inte jag hade det själv alls så jag har ingen aning. H har i flera dagar klagat över ont på baksidan knäna. Jag är inte så orolig eftersom det är liksidigt, inte svullet eller varmt men man funderar ju ändå... Kan det vara växtvärk?

• Piggley Wink

Inga tips, men en bekants son höll på länge med att bajsa i blöja när han kissade på toa. Han kunde hålla på en hel förmiddag med bajsandet, det var jättejobbigt. Jag kommer inte ihåg vad som fick det att vända dock

• Piggley Wink

Vi4: Din stackare, hoppas du får några provsvar så att läkaren kan fixa en mirakelkur och du blir bra och PIGG på nolltid! Kram på dig!

Här har vi inga tips på hur man övervinner rädslor för H har nog aldrig varit rädd för något .

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Malin: beklagar. Prata om det innan, förbereda på att kistan är där och att hon finns där i ( h kom dock på någon vecka senare att det är jättesvårt att komma till himlen om man är nergrävd i jorden ). Vi pratade mycket om det och var helt öppna med allt. Svågern mörkade det mesta och deras barn var inte med vid jordfästningen, det blev rätt konstigt sen... Jag tror på öppenhet och förberedelse, det funkade bra för oss. Sen tog jag några kort på kistan som vi tittade på och pratade om efteråt. Kolla i trådarna i början av oktober eller slutet av september, då höll jag igång diskussioner i frågan.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*