• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Grattis Drutten, så roligt !

Härligt M73 :)

• Mandra

Kram till dig Vi4, låter som en bra plan. Får du ondare så ringer du väl redan idag?

Jag är så frustrerad. Barnen hemma och sjuka igen. Jag tror dom varit på dagis 4-6 dagar på 2 månader. Jag kan inte förstå hur jag ens lyckas prestera i skolan. Min kära mor kommer nästa vecka och stannar hela veckan, det blir bra för då får jag lite hjälp med hämtningar och lämningar på andra sidan stan, har ju inget körkort än.

På den positiva sidan, det snöar ute! och för första gången denna vinter(nästan) är marken vit.

• Mandra

Malin - oh dom där tankarna är stora! Blöjfria barn, det är inte alls dumt. Så roligt när de plötsligt en dag, sådär bara, är redo och nyfikna. Gott!

Assar- ... sedan kom Elsa, jag skrattade gott

• Mandra

Vi4 - då tycker jag du kör på selektivt lyssnande och hörde endast att det fanns en risk för utomkveds, åker till akuten och får ett svar. Ett säkert svar så du sen kan vila i helgen med vetskap om hur det står till i kroppen? Den tantan du pratade med ville uppenbarligen inte hjälpa dig och det var fullkomligt onödigt och irrelevant att dra upp din avbokning av tisdagen. Det relevanta är din sits nu. Vad som hände i tisdags är historia plus att vad vinner hon på att dra upp något sånt? Du gjorde ju rätt att avboka när du inte behövde tiden. Jag blir upprörd när man skuldbelägger folk, speciellt när man ringer och ber om hjälp. Grrrr, hon får tummen ner.

• Mandra

Piggly- hoppas ni klarar er nu. :) så det blir en härlig resa.

Milla - hoppas på snabbt tillfrisknande och ni resten klarar er.

Assar- så mysigt!

Jag kollade, sen den 26 nov har barnen varit hemma. Med 4 enstaka dagar på dagis. Nåja, igår kväll kom febern till Tyra. Det positiva är att hon vuxit ifrån kruppen !! Hon hostar och hostar och skäller men kan andas!! Så himla skönt.

• Mandra

Malinkat- vad duktig hon är. . Jag tror det kommer gå fint.

Piggley - det hade jag inte en aning om! Det måste jag kolla upp.

Ja tack för era sympatier, segt är det. Kaz som du säger jo, så har vi haft det i perioder , med mycket sjukdom.

Känner igen det där lite uppstudsiga svaren hos Vilya (även om hon är väldans resonabel) och skrattar gott .

• Mandra

Vi 4- finaste du, Var ledsen, få det ur systemet, vila klart. Allt ordnar sig. Stor varm kram.

• Mandra

Gladhannapanna - haha, precis så är Tyra och har varit sen hon lärde sig att klä på sig själv, vid ett och ett halvt. Phu säger jag bara , vet hur du har det. :)

• Mandra

Frk kanin - ja, det lät ganska rörigt med så många läkare. Jag hoppas med dig

• Mandra

Jamen då blev Tyra feberfri idag och hostan kommer mer en gång i halvtimmen istället för varje minut. Men så kul ska vi inte ha det. Istället han hon sova 30 minuter för kvällen innan första uppvaket. Klockan 22 hade hon vaknat fem ggr och ville ha mig hos sig, då fick hon ord på vad som var fel och med putande läpp, ynklig röst och tårar i ögonen sa hon: mamma, set för ont ont ont i örat. Nu sitter hon och sover i min famn efter Nässpray och lite Alvedon. Det är mycket nu.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*