• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

PW - tack! Och jopp så är det . Hur går det med allt för dig? :)

• Mandra

Pw hoppas att medicinen tar nu :) woow, vilken Superkvinna som kan dyka ner i detta med bihålsinfl.
    Kick ASS som vi brukade säga när vi hade en E-match i CounterStrike (datorspel)

M73 - hur har det gått för dig?

Kaz - åh vad roligt för Simon med spontan övernattning, hur gick den?
    Vi har lite samma läge med våra som jämt är tillsammans. Tyra tappar fästet litet när hon blir utan Vilya. Vi har förberett dom en hel del nu ang. Hösten då deras skola/ förskola ligger långt ifrån varan. Undrar hur det blir för Tyra när hon inte kommer ha någon att leka med längre per automatik på dagisgården. Det blir nog en omställningsperiod.

Gustie - åh, då kan du nog få inspiration bara av att gå in i en sån butik kanske? :)

Gladhanna- vad mysigt det lät med en sån dag, det känns som att de behövs mer ju längre bort från småbarnsåren man kommer, för att liksom limma ihop sig igen :) på tu man hand tid, eller det är kanske bara jag som tycker?

Idag fick jag ett sånt där aha-känsla med inslag av vemod när barnen klädde på sig själva, plockade fram sparkcyklar och hjälmar, bar ut dom på gården och Åh vad stora barn jag har. Ingen bebis att sniffa på.
    Skall tilläggas att jag är lite bakis heh, hade möhippa igår för en kär vän och jag är så där trött och slapp i kroppen. Ingen huvudvärk iaf

• Mandra

Vi har haft vår första dag i skolan idag och V fick träffa sina 22 nya klasskamrater. På onsdag ska vi dit igen fast då får jag inte stanna, då ska hon klara sig själv mellan 9-13 och mellan 13-15 får vi hänga på fritids och se hur det är där. 77 barn sa dom ska gå där

Jag har just ögnat 900 sidor förarbeten till anställningsskyddslagen och är fullkomligt slut. På torsdag ska uppsatsen in.

• Mandra

Nä 77 på samma ställe galet men sant.

Oj Hejja dig och lycka till imorgon! Vad skoj med att dom får en egen grupp redan, kan tänka mig det var spännande att vara där för H :)

• Mandra

Vi 4 - ledsen att det inte blev som tänkt. Jag hoppas nu på nästa om det blir ett till försök? Vilken trist och kass läkare med sköldkörtelvördena och vilken tur att du kollade det.
    När jag var gravid med Tyra så fick jag en stafettläkare att kolla min b12, något mina vanliga läkare inte ville. En vecka efter provet fick jag hem ett mail med några rader att mitt b12 var lågt och fick en stark piller dos som jag möjligen skulle behöva äta i resten av mitt liv? Och så stod det att det var lågt nog att jag kunde få nervskador. Men hur lågt fick jag inte veta. Jag frågade på min nästa BM kontroll om det kunde vara skadligt för barnet också. Hon trodde att barnet tog det den behövde men ville kolla hur det låg till med mig, det visade sig att jag låg under halva gränsvärdet. Vi blev båda förskräckta, för det hör till min djukdomdbild men läkarna vägrar att ens kolla den en gång om året . Men? Hur tänker dom då? Nervskador ? Blä för slarv och för att de inte ens med siffror i handen kan förstå allvaret och ansvaret de har att förmedla det till mig på ett bra sätt så jag förstår allvaret.

Nåja, i hjärtat vet du om du behöver ett försök till lita på det. Så länge mannen inte säger blankt nej (som min) så har du friheten att avgöra och gör då det . Vad vill du? Där har du svaret (här vill jag ha ett hjärta men vet inte hur man gör det med telefonen, haha) .

Kaz - åh Yey, grattis till skolbytet :). Varför bytte ni? Går lilla damen kvar på samma dagis?

Ego- Vi insåg att vi nog vill bo i hus ändå, få se vad som händer i sommar, kanske byter vi dagis och skola ytterligare vi med haha.
    Ang det hör med skola, igår när jag hämtade V så såg jag direkt att det var något. Hon var ledsen inifrån och ut men inte sån där gråtandes ledsamhet utan bara helt sänkt. Hon ville inget säga men när jag pratade med fröknarna hade de pratat om att det var sista veckan och hur hon kände. Tror att ljuset gått upp för henne, lilla gumman
    Och Tyra, hon har trilskats i två veckor och ljuset gick upp för mig ang. det. Hon har ju förstått att hon ska byta dagis men inte nog med det, hon hade fattat att hon inte kommer ha Vilyas skyddande vingar runt sig om dagarna längre. Urk, va jobbigt det kändes när hon berättade det. Så här är livet nu och såklart jobbar vi med att få det bra men mammahjärtat känner sig på något vänster skyldigt. Dom är så tajta.

Skolan rockade jag/ vi loss på opponeringen. Vi skrev ju uppsatsen i par. Vi fick nästan full pott på uppsatsen, så när som på 2 poäng, vår kanslisvenska matchade inte helt en jurists. Inte konstigt tyckte jag, jag är personalvetare to be och inte jurist . När vi försvarat den klart så tog läraren ordet och berättade hur spännande och ovanligt det var att man hittar något nytt när man 'forskar' och att vi gjort det. Vi fick VG( vårt högsta betyg på kursen) och sen ville hon använda den i undervisningen nästa år. Jag svävade på mål hem, det var så skönt. Alla fler timmar som barnen får gå på dagis denna termin var inte förgäves. . Jag behövde få känna mig bra, har kasst pluggsjälvförtroende som sitter i sen mellanstadiet. Fånigt jag vet. Ska jobba på det heh.

• Mandra

PW- Yey, vad duktig du är! Jag är så imponerad hur du hinner allt med barn, djur, hus och högskolestudier, värsta superwoman, inspirerande ! Det ger draghjälp, tack! :)

• Mandra

Assar, m73 och PW - tack brudar! ;)

Sitter nu för sista gången på bussen till vårt gamla område för att hämta barnen. Ledsamt att det är över, alla vi 4 var vemodiga när vi vaknade. Jag hade avslutsamral med båda avd. Och deras bild av barnen stämde väl i stort med vår.
    Nu blir det SOMMARLOV!

M73- boande härligt, bara du orkar.

• Mandra

Åh , Assar - hoppas hon kryar på sig.
    Sista dagen, ja det är inte alltid så lätt med förändringar. Härligt att det ändå är en firardag med sommaravslutning så det finns med förväntningar på dagen.
    Tjejerna hade sin sista dag i fredags och bearbetar det fortfarande i små doser dagligen.

Malinkat- låter som en härlig semester men det där med så många vänner som försvinner Stackers A. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med pojken :/

• Mandra

Hej på er!

Livet rullar på med sommarlov . Idag har vi besökt Ts nya förskola, verkar helt okej. Det gjorde ett bra intryck på henne iaf och hon ser fram emot hösten. Förskolläraren var mjuk och pratig så det blir nog bra.

Vi fortsätter leta hus och mannen tar gärna första bästa och jag kan tänka mig hus under omständigheten att vi blir kvar så vi inte behöver rycka upp barnen om 2 år IGEN för att vi behöver mer yta. Mannen tänker , jag vill bo i hus, NU. Inte att det påverkar på många sätt. Fast där är vi ju olika och tur att jag tänker längre ;) . Det är lite trist att vara nejsägaren. Normalt har vi tvärtomroller, jag tycker dessutom att det är svårt att säga nej men förvånansvärt lätt när det gäller barnens trygghet iof, bra sätt att träna på

Någon som ska göra något roligt i midsommar?
    Såg att ni ska till Åland Assar, vad härligt! Jag vill ju också va Öbo eller semiÖbo om jag fick drömma fritt. :)

• Mandra

Kaz- åh, hoppas på lugn och ro på midsommar , hehe, går det? Alltså, jag menar går det ens om man försöker att få lugn då? Hoppas du for det iaf . Ååååhhh , sthlms skärgård !!! Hoppas på massor med sol och semestervilsamt :)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*