30+ som fick första barnet 2006 *4*
Malinkat- *tummhållning*
Malinkat- *tummhållning*
Får ni svar idag? :)
Drutten > Jag kör för fullt och läser teorin. IDag lyckades jag tajma en teorilektion också och det jag minns från den är att vi har en fårras i Sverige som heter mufflonfår och räknas till viltdjur. Är dock en aning osäker på om jag lagt rätt saker på minnet?
Förövrigt så älskade jag namnet, det lär sådär fantasiigt och skulle lätt komma undan med att räknas upp i fantasisammanhang ... heffaklump, gruffalo och mufflonfår
Blev det någon mer ridning? eller är du nöjd tillsvidare?
malinkat > kloka du och vad omtänksamt mot din man. Vilka jättefina bilder!! som alltid. Fortsätter såklart tumhållningen för mannen!
assarp > Åh, åkte den ut nu?! så du har en tandlös gumma hemma nu då . Det där med kjolar är intressant, Tyra har alltid valt klänning eller kjol sen hon lärde sig öppna garderoben själv, V sätter på sig det jag lägger fram på kvällen och ifrågasätter det ibland när hon lägger märke till att T har kjol. Själv har jag det aldrig, varken kjol eller klänning. Vi har tjejerna på en dansskola i samma grupp denna termin och dom har fullkomligt älskat det men inte just funky kids.
Milla C > Fick du ngn sömn och återhämtning i helgen?
M73 > Coolt, får se om hon har rätt på kön denna gång med då.
Frk kanin > Vad skönt att du ser det som att det är bra att hon tar upp sin rädsla, då är det något som blir naturligt att ta i tänker jag . Jag hoppas verkligen du hinner vila lite innan liten kommer
Gladhannapanna! < yey, vilken vinst ! vad mysigt att ni tränade sådär
Frk kanin, kram till dig!
Gladhannapanna, verkligen smart gjort! :)
Oj vad ni skriver
Frk kanin - en buse i magen :) skönt att allt är bra och att både du och sjukvården tar dig på allvar :)
Gbg - åh, hoppas ni får svar och att allt är så bra som det kan bli :). Låter ljuvligt med alla barn, du målar en så fin bild där vid köksbordet. Är B friskförklarad nu eller?
Vi4- heh, jag felskrev just ditt namn till vi5 , tar det som ett tecken .
Förstår jag rätt att samtalet med förskolan ändå var bra ? :)
Malinkat- neeeeej, jobbet var ju hans. Så jobbigt, jag har just läst hur fyrkantigt rekrytering är inom kommun, landsting och stat är rent lagtekniskt.
Kaz - så stoort med lappar . Vad roligt att intresset finns. Härligt att se dig också. Undrade lite hur du har det
Drutten - ja det kommer säkert om han redan har ett sifferintresse :)
Själv har jag pluggpaus. Tentapluggar varvat med uppsatsskrivande och idag är det tentaplugg. OJ vad mycket lagkunskaper man behöver i personalsammanhang. Gör man inte saker efter konstens alla regler blir det alltid kostsamt för arbetsgivaren. Det är lite av en snårskog av saker som är bra att veta både som arbetsgivare och arbetstagare eller som mellanhanden, rättigheter och skyldigheter
Superintressant, allt utom lättsmält och skitkul.
Får mig att tänka på när en mellanchef i ilska sa upp mig(i min ungdom) på stående fot för att han hade en dålig dag och min kollega sa åt mig att ringa huvudkontoret när jag stog där oförstående med tårar i ögonen. Inom 5 min ringde VDn för företaget upp bad om ursäkt å mellanchefens vägnar och lovade att låta idioten få veta att han levde. Vilken tur för dom att jag aldrig gick till facket. Det var tom ett avsked för han tyckte jag skulle dra hem direkt. Jag borde anat hur STORT fel som begåtts när VDn själv ringde upp.
Trevlig Valborg mina vänner!
Hej Gustie! :)
Mini, vad blir bäst för dig? :)
Assar - ja, du hinner ju fundera lite till :) men förstår den där hämtarröran.
Ego - Jag var på info igår ang förskoleklassen och fritids. När jag kom dit kom min första tanke, vad har jag gjort? V kommer inte känna någon, miljön är ny osv. Fick en klump i magen. Sen när alla presenterat sig, berättat om verksamheten, fått ställa mina frågor och höra om deras engagemang så gick jag hem förväntansfull *phu*
Det ställs ju rättså höga krav på fritids som kommer ha 77 barn, för 20år sen när jag arbetade på fritids så hade vi 25-30 .
Om 2 veckor har vi 2 dagar med den nya fsk- klassen :) och en halvdag med fritids. Det är den inskolning man får. Däremot så fick jag lite mer fritidstids inskolning i höst med tanke på att vi inte kom från området. Hur blev våra barn så stora och självständiga? Inga inhängande områden och skolan ligger vid den stora gatan med 4 filer som går genom stan. Osynliga gränser som barnen lyssnar och håller sig till sa dom, imponerande. 08.15- 13.00 är skoldagen där.
Har förövrigt precis läst klart hela LAS med tillhörande lagkommentar på 900 sidor, undrar ni något så passa på medan jag fortfarande har det färskt
Mini - åh vad glad jag blir! Det var vad jag hoppades på, att du gör det som är bäst för dig/er . Jag vet ju att du gärna är snäll och nu var du det mot dig själv, jag blir nästan tårögd eller okej, jag blev tårögd heh
Malinkat - oj just ja, du får ju tom en helt annan skolform att läsa på om. Spännande att höra , det verkar skilja sig en hel del mellan Tyskland och Svea om jag förstår dig rätt, spännande att höra om ett annat lands skolsystem. Berätta gärna mer när du vet?! Har den andra tackat ja till tjänsten än?
Assar - åh, just ja det är ju precis då, lagom till övergången och ja det brukar ju vara då dom sover som gottast. Ja löser det gör man ju, lägga henne i vagnen ute kanske? Men lite tokiga tider att dribbla med fick du allt :-/