30+ som fick första barnet 2006 *4*
Tack för tummhållningar !
Tack för tummhållningar !
Oj så trött jag är nu. Låååång dag.
Igår var han ju på intervju, han fick fin feedback redan i intervjun om att han hade den bakgrund de letade efter att han gav ett intryck av förtroende och trygghet bl.a.
Han kom hem glad och redan idag ringde de på hans referenser och återkom att de ville ha honom, tror de var 30 sökande för 2 tjänster. Så från noll till hundra på en dag. Det är obeståndsrätt han kommer arbeta med vilket han tycker är intressant(skrev ju sin d-uppsats i våras i ämnet). Processa är en del i arbetet också vilket han också hoppats och drömt om. Han är glad och jag likaså. En lättnadens suck drog jag när han överraskade denna termin med ett jobb ;). För han hade bubblat både om att åter igen skriva in sig på en strökurs eller kanske ta ut föräldradagar, nu slapp jag lägga in mitt veto på det. ;)
Yey!, en inkomst i familjen igen, spännande. Det var 6år sen nu. :)
Vår dröm om ett sommarställe så vi kan bo kvar i centrala Örebro till vardags, som jag älskar, känns inte längre så avlägset.
Förlåt allt ego. Återkommer med reflektioner efter fredagens opponering.
Hej ladies , jag känner mig lite clueless när det kommer till skolval, har inte alls fördjupat mig i ämnet än. Nåt jag måste ta tag i inser jag. Jag hoppas att ni får de skolor ni helst vill ha.
Tack ALLA för att ni gläds med mig och mannen.
Frk Kanin, ja jag har för mig att du nämnt ngt liknande förut. Är du jurist?advokat?
Så som jag känner min kära så tror jag han kommer trivas framförallt med den biten
Oj för sköldkörteln. Hoppas du blir piggare nu då.
Kaz -krya på Simon och oj vad roligt med vinkurs, det vill jag också gå
Vi4 - jamen är det inte så, logik och känsla går ibland totalt skilda vägar, tur med kloka vänner som kan visa oss när vi glömmer.
Och jA! Så mysigt att drömma drömmar som kan bli verklighet. *drömmer om ett sommarhus*
Vi fick högsta betyg för uppsatsen! Allt gick bra. Sambon skrev sin sista tenta på FEKen också. Så nu har vi gjort klart höstterminen. På måndag börjar vårterminen.
Fick vi något att fira ikväll igen.
Vaaaa?!! Yey, grattis
M73- vilken vecka är du i? Ja, syns magen är det väl bara en tidsfråga. Vet folk att ni har plats för en till i er familj? Annars kan ju folk ändå vara finkänsliga :) . Härliga nyheter från dig, satt här och log igår när jag läst det.
Många stora kramar Vi4.
Haha, ni är roliga och jag håller med!
Assar
Vi4- Det låter ju som du säger, att det inte var det bästa sättet att gräva ner sig i arbete när du fått en sån respons av kroppen? Men hur kan man veta det innan man provat?
Det är inte så lätt att göra och känna som man borde, kan bara råda dig att göra på det sätt som får det att kännas bra för dig. Jag tänker, för att hitta hur man mår bra får man justera om sin väg lite då och då. Tror inte på ett recept utan tror på att göra och sen justera när man upptäcker att man inte riktigt hamnat där man vill. Esch vad svårt att förklara mina tankar.
Jag skulle också be om ett andra utlåtande om det var mina tidigare erfarenheter av en läkare, förtroendet för den läkaren skulle inte stå högt i kurs.
Jag hoppas du får komma ikapp lite i helgen.
Här hemma är vi tre förkyldisar men vi är feberfria, alltid något.
Tjejerna har börjat på dansskola/lekis på en studio i stan och jag är så glad att jag tog tag i det. Dom kvittrar om hur roligt det är dagligen. Dom sätter på sina 'danskläder', (leggings, tröja och moccsinerskor) och turas om att ge och ta lektioner hos varandra.
Åh vad roligt Pyttis . Förstår att hon blir besviken men snart är det hennes tur!
Juni - vad roligt att hon vet vad hon gillar. Det är så roligt när man märker hur redo dom var för det här steget att göra något under mer 'ordnade' former.