Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi var på skolmöte i förmiddags, jag avstod från ett rätt viktigt jobbmöte för att kunna vara med, maken var också med. Helt onödigt att gå båda två!!! Barnen var i klassrummet med sina faddrar och fröknar och vi föräldrar satt i fritidsdelen och fikade, efter ett tag frågade vi om vi skulle få någon info och då kom fröken och svarade på frågor... Barnen var nöjda i alla fall!

• Gladhannapanna

Igår var vi på avslutningssamtal på förskolan. Gick igenom Agnes portfolio mm. Vilken liten tjej hon var när hon började!!!!

• Gladhannapanna

Vi4: Förstår att det är riktigt, riktigt tungt just nu! Önskar att jag kunde göra något för att det skulle kännas bättre!!!
    Personligen hade jag nog haft svårt att inte göra ett sista försök för att sedan kunna känna att jag/vi verkligen hade försökt allt innan vi gav upp. Skulle nog gå och fundera på om det kanske ändå hade blivit ett barn till om vi gjort sista försöket. MEn det är jag det!!! Jag vet ju inte hur er ekonomi ser ut och hur påfrestande det är för dig och din kropp med ett försök till!
    *kramar om*

• Gladhannapanna

Godmorgon och grattis alla mammor!!!! Tråkigt med värdena Vi4!!! Hoppas att du får ordning på dem snart!
    Bakslag när det gäller toa är tradigt. Julia var superb häromdagen, sa till själv varje gång inte en enda olycka. Idag sov hon till nio och har redan kissat ner sig fyra gånger... Igår gick hon och satte på sig en blöja som hon bajsade i...

• Gladhannapanna

MalinKat: Din A och min A liknar varann! Vi har liknande problem med henne, både att hon blir ledsen och att hon pratar hål i huvudet på kompisarna!

Vi pratar mycket med henne om att hon är värd att bli behandlad bättre än vad kompisarna gör, om de inte ändrar sig så finns det andra som är snällare. Att det hon själv som bestämmer över sina reaktioner, man väljer själv om "retet" funkar eller inte. Om man blir ledsen så är det roligare att retas etc. Vi pratar också om att hon är för stor för att storböla för småsaker, det är inte många som vill leka med pipsillar. Känns jobbigt men  det som har bäst effekt är när man står upp för sig själv och inte behöver mamma/pappa/fröken som styr upp. Agnes tolkar också mycket negativt ´även om kompisarna inte menade något speciellt alls....

Men visst får man styra upp leken ibland, man har ju trots allt ett ansvar som vuxen!

• Gladhannapanna

Idag jobbar maken sista dagen innan semestern. Jag har ju varit ledig med barnen den här veckan. Det har gått över förväntan, inte minst pga att jag fått hjälp av syrra och mamma! Igår var barnen på Borås djurpark tillsammans med mina systrar och delar av deras familjer. Var två trötta och nöjda tjejer som kom hem igår kväll!

• Gladhannapanna

Malin: ny ska du få ett helt galet råd av mig; singla slant!!! Grejen är den att om man singlar slant och det blir "fel" så blir man besviken och då kanske man har lättare för att veta vilket man faktiskt helst vill!
    Har provat själv och det har faktiskt funkat...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*