Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Du kan ju skriva i samlingstråden om du inte vill skriva i öppet forum.
    HAr tyvärr inga stora kunskaper i ämnet mer än att barn kan hamna i perioder med tics, stammning mm utan att det behöver betyda att man ska vara orolig.

Malin: Så nu är beslutet fattat trots allt. Hoppas att ni nu kan få en ro och känna att ni fattat rätt beslut! Jobbigt när det inte känns helt hundra men det blir säkert bra det här!

Häromdagen träffade jag Agnes favvofröken på förskolan. Som ni kanske minns hade Agnes en jobbig period i slutet av våren. FAvvofröken hade pratat med någon i skolan som hade kommenterat att Agnes blommat upp under hösten. Detta är ngt vi också märkt. Hon gillar verkligen skolan och nu är hon inte lika bunden till förra bästisen utan leker med alla tjejer i klassen även om det är några hon leker mer med. Igår var jag och barnen på skolgården och lekte och vår försiktiga tjej har utvecklats till en klättertjej som härjar runt, helt underbart att se!
    Dessutom är Agnes bättre på tex läsning än sina kompisar och då får hon ju känna sig lite duktig, på förskolan var det mer det motoriska som räknades bland barnen, nu är det vilka som har läsläxa.

• Gladhannapanna

Idag var vi på utvecklingssamtal på skolan. Jättekul! Fröken bekräftade vår bild av att det funkar jättebra för À i skolan. Hon är duktig på att lyssna på andra samtidigt som hon ofta kommer med egna kommentarer och tankar.
    När det gäller läxa förklarade hon att hon tycker att läsning är så viktigt att när barnen visar att de är mogna smider hon medan järnet är varmt. Inga mål i förskoleklass men i tvåan ska de kunna läsa flytande.

• Gladhannapanna

Åh vad mysigt att åka bort Malin! Presentkort på massage tycker jag är alldeles lagom för den insatsen!

Vi är själva inatt, barnen ska sova hos min syrra, det är jättelyxigt för oss!

Jag tror att de ska ha disco på Agnes fritids nästa vecka när det är lov.

• Gladhannapanna

Mandra: jag kramar också om dig! Sköt om dig och berätta vad du vill och orkar, vi finns här i tråden när du vill. Titta in när det känns bra men känn inget krav!

• Gladhannapanna

Godmorgon! Måste bara berätta om vår morgon! Klockan tjugo över sju, när vi stod i hallen ringde en kompis och frågade om A vill leka efter skolan idag, så klart hon vill! När vi kom till skolan stod gamla bästisen och vinkade och sprang och öppnade dörren, sedan pratade de i ett tills jag gick. Så kul att se hur roligt hon har med sina kompisar!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*