Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: härligt med bra samtal! Grattis till huset!

• Gladhannapanna

Jag träffade en av kommunens föräldrarådgivare på tåget häromdagen, de har varit på jobbet och föreläst några gånger. Jag sa att jag ofta tänker på dem hemma nu. Han skrattade åt min beskrivning av A och sa att hon är helt normal. De kan ju inte hjälpa sina utbrott, visst är det påfrestande men liiiite lättare om man tänker så.

Idag är det barnkalas, pysseltema!!!

• Gladhannapanna

Asap: jag blev feberfri igår eftermiddag så nu har jag inte ens kollat... Tror att jag är frisk! Syrran kommer ändå och är med på kalaset, hon vill väldigt gärna!!!

• Gladhannapanna

M73: på vår ishall får man inte vara på isen utan skridskor för man kan dra in sand mm som förstör skridskorna.

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2012-11-19 09:19:37 följande:
    H har såna skridskor men hockeymaken tyckte inte de var bra längre för nu börjar hon lära sig åka. Det var nåt med att skenorna var för långa när man väl lärt sig(men lättare för nyb). Vi hade sån tur att makens kusin hade lite urvuxna hemma. H fick ett par hockeyrör, en klubba och ett par fotbollsskor med dobbar
    PW: Agnes går ju på skridskoskola i konståkningsklubben i kommunen och de säger att de skridskorna är ok så länge de går på skridskoskolan, när de flyttar upp i konståkningsgrupp ska de ha riktiga skridskor som kostar ett par tusen paret.... vi har inga önskemål om att A ska bli isprinsessa, men det är bra att lära sig grunderna av några som ha en pedagogisk plan tycker vi.
  • Gladhannapanna

Vi bakar ganska ofta tillsammans, barnen och jag. De får hjälpa till att hälla i ingredienserna som jag redan mätt upp. Om vi gör bullar brukar jag använda fllytande margarin och då får de måla degen. Sedan får de måla bullarna med no egg och ta på pärlsockret. Funkar bra!

Vi bakade pepparkakor häromdagen. Jag kavlade, de måttade ut kakor och pillade bort degen mellan kakorna, jag lade kakorna på plåten. Kavlade, de måttade osv tills den köpta degbiten från vår ICA kvantum var slut.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*