30+ som fick första barnet 2006 *4*
Asap: skön inställning!!!
Våra älsklingar har börjat sova till sju, åtta på helgerna! Helt underbar!!!!
Asap: skön inställning!!!
Våra älsklingar har börjat sova till sju, åtta på helgerna! Helt underbar!!!!
Drutten: jobbigt att vakna av att de har svårt att andas!!!
Kloka mandra! Hoppas att det här går över snart för självklart sliter det på familjen!!!!
Kaz: jobbigt!!!!
Mandra: vi fattade inte hur dåligt hon såg men i efterhand kan jag se saker som tydde på det.
Hon har varit jätteförsiktig med att hoppa, klättra och springa. Aldrig gillat pussel men däremot ritat och pysslat mycket.
Agnes fattade ju inte själv hur dåligt hon såg, hon visste inget annat. Nu vet hon ju skillnaden i och med glasögonen.
Mini: Agnes har astma, men läkaren kallar det inte förkylningsastma, hon står på medicin varje dag, men vi ökar mycket så fort hon blir snorig. Det funkar bra för det mesta.
Vi var på bio och såg "Lillefee och den lilla enhörningen" igår, maken somnade nästan, Julia tyckte att den var lite läskig och Agnes älskade den!!!
Mini: Agnes är oftast besvärsfri, men hon står ju på kortison. Läkaren säger att om man behöver använda bricanylen ofta ska man höja grunddosen med kortison. Vid förkylning får hon hosta, jobbigt med hostning varje minut. Vi ökar då kortisonet och ger bricanyl eller mollipect.
Det händer att hon får besvär vid ansträngning och då får hon bricanyl. Hon har en inhalator på förskolan.
Grattis Kaz!!! Och Gabriel med så klart!!!
Jag är rätt nöjd med två barn just nu, hur mysigt det än är med bebisar så är det rätt skönt när man slipper fylla bilen för att åka och fika hos vänner, man kan prata med barnen och de kan själva tala om vad som känns bra och vad som känns dåligt. INte minst nattsömnen är väldigt uppskattad hos oss!
Drutten: trist!!!
Agnes går på simskola, dans och skridskoskola. Eg tycker jag att det är minst en för mkt men eftersom hon varit åt det runda hållet så känns det ändå ok. Nu har hon helt klart na