• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assarp - frö!!! Åh .

Malinkat - Jag hoppas verkligen dom kopplade denna gång. Tyra vaknar i princip varje natt och följer jag inte med in dit och sover så kommer hon igen och igen. Normalt brukar Sambon som somnar om direkt få vara den som hänger med men sen operationen i somras så tog jag över, inte så bra med en missriktad spark i magen. Men jag känner hur jag betar av mina depåer. Jag lyckas somna en gång på tio inom 2 timmar typ.
    Vi tog ju bort dagsömnen nu i sommar och vi märker hur trött T är när dagis börjat igen förra veckan. Trött och gnällig.

Köket och tjejernas rum är uppskruvade och uppackade redan i söndags och sen gick luften ur mig. Igår flyttade vi runt lite kartonger och fick upp datorerna och skrivbord när vi kom hem från skolan. Idag ska jag läsa ikapp.
    Dom godaste nyheterna är att vi får ommålat i hall (vår hall är stort som ett allrum) och båda sovrummen. I köket, hall, och båda sovrummen får vi nya golv.
    Just nu är jag i ett förälskelse skimmer med lägenheten. Jag älskar att jag redan känner mig som hemma och med hemma så menar jag att det påminner om sthlm. Vårat hus är ett gammalt hus med gul rappad fasad, statsljud/sårl som läcker in, gångavstånd till allsköns butiker, stora rum som barnen tar sparkcykel emellan . Ljusa rum och gedigna väggar för grannarna har vi inte ens hört. Sovrum mot gården som är omringad av hus vilket ändå dämpar ljud och hittils så sover vi som stockar ( vaknar inte av tågen och sånt iaf , bara av T och V ). Gatan på framsidan är en återvändsgata så det är ingen genomfartsled och minskar trafiken utanför dörren.
    Just nu finns bara 1 minus. Vi har ett badrum och där får inte en tvättmsk plats :/.
    Det är så härligt att vara här!

• Mandra

Assarp - haha, ja det är ju inte svårare än att hälla ut och göra nytt. Ska jag tänka på oftare, tenderar att glömma bort kaffet och dricka det kallt, iof så bränner jag lätt munnen och kan inte dricka kaffe hett men varmt. Hehe, hällde just upp en ny varm kopp efter att ha läst ditt inlägg .

• Mandra

Malinkat -Hade ni gjort upp från början att det fanns en tidsbegränsning på hur länge ni skulle vara borta?

• Mandra

Tobbe hälsar att ni borde prata med hela styrelsen för även om det beslutet finns kan dom göra ett undantag för er. Framförallt om de gillar den nuvarande hyresgästen och ni berättar hur det ligger till att ni 'jobbar' på att komma hem. Vill man så kan man. En sån policy är Mao inte skriven i sten så lobba lite du, ring runt till styrelsemedlemmarns du känner och litar på ?! :)

• Mandra

Drutten - tack för din omtanke och du har alldeles för rätt i det dy säger. Jag har en tendens att inte lyssna på signalerna för att jag vill så mycket mer än min kropp vill tydligen. Lite tankar som går, om jag inte låssas om det så finns det inte. Ja, jag är nog som en struts när det kommer till mig själv. Idag var jag därför hos min kiropraktor som skällde på mig att jag skulle kommit för ett halvår sen. Som fick mig att inse vissa issues som jag MÅSTE ta i och sluta skjuta på och att min nacke är riktigt illa tilltygad, därav domningar och känselbortfall i ansikte och bröst. Det ska jag dock få ordning på nu med hans hjälp.

Åh, hoppas du kryar på dig fort, vad ljuvligt med en semestervecka i värmen. Hoppas ni får det superskönt.

• Mandra

Krya på alla förkyldisar!

Lia - jag hade inga bra svar men det hade ju Vi4 :)

*vinkar till Oyra*

Känner mig överkörd av en ångvält. Kiropraktorn ringde igårkväll vid halv nio för att kolla av hur jag mådde och hur det gått. Han har koll på att mycket händer vid så kraftiga justeringar. Träningsvärken i bröstet är iaf ett faktum. Lustigt hur kroppen fungerar.

• Mandra

Åh det där såg ju tokigt ut såg jag nu, menade såklart att med allas svar blev det en bra och nyanserad bild till Lia, ledsen för mitt klumpiga uttryck

• Mandra

Jag håller med Sara, hoppas på massor
    med plus i tråden framöver :)

Assar- åh , skrattade och mös med inflykt , klart det var en sån!

Själv kan jag läska några och förmodligen skrämma andra med att ikväll blir det surströmming!
    Jag har lyckats få tag i årets vinnare enligt surströmmingsakademins smaklökar, inlagd på ön(Trysunda) som vi har hus på , muuums, kan knappt bärga mig.

• Mandra

Assar- åh ja, barnens födelsedagar är en resa i tid fylld av reflektioner på livet. Grattis till stora tjejen och vad härligt med prinsesskor . Hoppas dagen blir lika bra som helgen.

• Mandra

Sara > Tack för flyttgrattis och lyckönskningar. Ja, jag har slappnat av sen jag flytta hit. Sover bättre och allt. :)

Tack alla för lyckönskningar ang. flytten!

Kaz> Grattis till Sara i efterskott! Åh, det där är svårt. Jag önskar också att ge en trea ett försök men mannen säger tvär nej så det finns liksom inte ens ett val eller lite hopp här hemma och det är ju på ett sätt lättare att förhålla sig till. Är hon nappfri? funkar det? Vi skulle verkligen behöva göra Tyra nappfri, hon har riktigt med napptänder. Hon sa i fredags att hon ska sluta på måndag så jag funderar på att ta henne på orden och få det gjort.
    Jag tycker det där är väldans intresant och viktigt att lära barnen ett förhållningsätt till motgångar. Jag tänker också mycket på det nu, tror det ligger lite i åldern att vara frustrerade att inte kunna allt innan man börjat typ. Mycket bra tankar i tråden som jag ska ha i bakhuvudet

Milla C > HOppas ni får en lindrig variant innan kalaset är :)

AssarP > Grrrr, sånt där är riktigt frustrerande. När folk inte tar hänsyn till resten av barnen. Det är inte precis som att magsjuka ens skulle ge en förstärkning till immunsystemet. Bara ett otyg är vad det är 
    Skönt att ni verkat klara er :)

I onsdags var jag hos kiropraktorn igen och allt hade hunnit låsa sig på två dagar. Det gjorde så fruktansvärt ont att knäckas loss och på kvällen vart jag tvärsjuk. Minns inte när en förkylning satte sig så i kroppen. Jag har ätit alvedon och ipren var fjärde timma. Jag som inte ens vill äta en tablett vid huvudvörk numer. Nä fy, idag var första dagen som jag vaknade med bara molvärk i kroppen och orkat gå upp ur sängen. Igår fick även V hög feber och nu håller vi tummarna för att dom andra två ska slippa detta. Jag är inte alls redo för tentan på tisdag. Blä. Jag har låtit flytten gå före och nu när jag vart sjuk så får jag ångra det för nu ligger jag efter i skolan. Nåja, allt löser sig och världen går inte under så jag ska nog hinna reparera det på något sätt

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*