30+ som fick första barnet 2006 *4*
AssarP > Haha jag döööör, lyckades hitta in i väntar tråden och hittade ditt 'fis' inlägg !! Roligast på länge!
AssarP > Haha jag döööör, lyckades hitta in i väntar tråden och hittade ditt 'fis' inlägg !! Roligast på länge!
malinkat- åj så ljuvlig!
Vi 4 > Åh vad skönt att du förstod hur jag mena. För övrigt tänkte jag likadant ang klappar och pengar.
Ang klappar så köper jag en del till barnen. Jag brukar också försöka vara rättvis i hur mycket pengar jag handlar för. Beroende på vad de behöver lägger jag summan efter det. Sen är det den sida av familjen som vi firar med som får julklappar. Ja bara syskonbarnen då. I år blir det sambons familj. Där lägger inte folk så mycket pengar på klappar medan min familj brassar på ordentligt så dom jularna blir i regel dyrare. Vi anpassar oss efter situationen bara
Jag har inga problem med att barnen får massor med Julklappar och födelsedagspresenter. Innan året är slut har de ändå hunnit leka med allt 100fallt. Å andra sidan så köper jag inte mycket däremellan, knappt något faktiskt, så när dessa tillfällen kommer så blir de lyriska. I mars hade vi tjejernas kalas och då tror jag de fick 6 eller om det var 8 spel. Hur underbart som hällst. Vi spelar spel dagligen här hemma. De flesta spel kan vi anpassa så båda får ut något av dom. En del spel kan de spela själva tillsammans nu också. Dom lär sig så snabbt.
assarp > Hahaha, nu har jag ord för dom trådarna. Tackar!
Tillbaka till hemtentan !
STOR kram till dig Vi 4. Sätt dig ner och ta en djupt andetag.. släpp ut det också . Stora saker i görningarna, det är lugnt, ta det lugnt, andas
Jag med är trött fast av helt andra anledningar, typ utpumpad .. förkyld som busingen än men ingen temp att tala om idag iaf. Suttit med tentan och är hel tom i bollen . Dax att sova och ladda om batterierna till imorgon för imorgon är sista dagen. Det är så roligt att läsa och jag blir faktiskt klokare fast jag är blond
Åh den som finge gå i skolanför alltid.
kaz > Vad snygg du är! sen vill jag säga, Åh vilket intressant jobb du verkar ha! Ang. mamma så tänker jag vad fint av dig att ta hand om henne . Jag hoppas papperna blir påskrivna idag! För allas er skull.
Vi 4 > Åh yey! Nu gjorde du min kväll!
Har jag sagt att jag älskar mitt liv? och att jag tog mig lite tid att reflektera över mitt liv. Ni kan inte ana hur det är att ha fått tillbaka livet igen. Att ha saker att göra varje sekund, att inte hinna med allt och ändå njuta. Att vara 'frisk' och ha många fina vänner i min omgivning att bry mig om och som bryr sig om mig. Att majoriteten av morgnar vakna utan värk och med tillförsikt om att det blir en bra dag och jag gör den till min. Att jag inte ens kunde drömma om att jag skulle vara på denna plats idag även om jag gett mig fan på att må bra och klara ALLT själv
Det enda jag hade fel om var att klara allt själv och det varken vill eller kan jag. Jag uppskattar och tackar ja till stöd kärlek och hjälp från min omgivning men jag bjuder det också tillbaka. Mitt liv är gott.
Och en del i mitt recept på att hitta min lycka och min väg är ni . Ville bara säga det.
Hej och oj och tack för den fina responsen på det. Jag kände mig sådär otroligt i mig själv igår och skrev ur hjärtat, kan man säga så? nåja, det blev ju bra ändå
Härligt att det är ömsesidigt
malinkat > Yey för dig och er! En långhelg är precis vad som behövs i mörkret! Jag hoppas att ni får det ljuvligt.
Jag tror jag har glömt att berätta och på tal om långhelg, till helgen har vi hyst ut barnen till min mor i sthlm. Vi lämnar dom på fredag åker hem igen och myser på tu man hand här hemma . På lördag har vi bjudit in några vänner med respektives på middag, en barnfri sådan . Vi ska testa hur det är att umgås, tala till punkt och om vi minns hur man håller igång ett samtal?
På söndag eftermiddag (efter en sovmorgon, viktigt att nämna som småbarnsförälder) åker vi till sthlm igen och då fyller sambon år förutom att det är farsdag. Vi stannar till må morgon och då åker vi hem.
Assar - ja, precis :)
Drutten- jag glömde ju. Ang. Att vara positiv, övning ger färdighet även för vuxna. . Vad gott att komma iväg och mysa sådär med vänner, få längta och komma hem till trollen igen. Tänk att så små varelser kan fylla nästan hela ens värld.
Frk. Kanin- vilka ljuvliga funderingar, vilka roliga och kluriga tankar hon har. Den sista raden tvingade fram en tår på min kind.
Vad härligt med ett bra ultraljud och att läkaren var trevligare denna gång. Nu håller jag tummar och tår med er.
Jag har druckit tre koppar kaffe och läst morgontidningen från pärm till pärm, ingen har avbrutit för barnen är i Sthlm och mannen arbetar. Visst är det härligt men det är också tomt. Tur man har lite förberedelser att stå i, då tänker man inte så mycket.
Gbg- jag har inte så många kunskaper i ämnet. Jag tänker lite som dom andra att det växer bort men jag förstår dina tankar om förskolan så kolla absolut med BVC eller den instans du tror på mest. Det finns säkert tips på sätt att minimera det som är värda att prova.
Vi4-
Pyttis-