• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Malinkat -

Nu har det vänt för Tyra. Själv firade jag min förkyling med att rensa ur hela sovrummet och möblera om. Mannen jobbade.
    Har jag berättat att han fått kassast sommarschema av alla? Jobbar alla helger juni juli aug+ sept. Hur tänkte dom nu?
    Jag tror dom behöver en nyutexaminerad konsultande personalvetare dit?!
    Fast snart har han 3v (obetald) semester. Ser vi fram emot som busingen.
    Nä, nu blev det natta.

• Mandra

Vi4- ja, jag vet inte hur jag ska hantera trots alls för Vilyas trots är ganska minimal och Tyra är som ett konstant humörsmonster så trots hos henne märks inte heller fast det är ju för hon har sånt humör jämt
    Det där med att säga mot sig själv känner jag däremot igen från båda haha.
    Ang. Jobbtider är det på banken han extrat på i ett och ett halvt år. Så känner dom gör han, det är nog tvärtom som är problemet. Han är på väg bort och det vet dom och därför nyttjar dom att han kan allt och klämmer ut mesta möjliga från honom. Han utbildar sina kollegor och är ett stöd för de flesta då han kan alla system de arbetar med plus att han fått specialkomoetens och kan ta hand om kundärenden som de flesta inte kan/får.
    Vi håller tummarna för ett nytt, 'vanligt' jobb.
    Ja, låt bli projekt och njut lite av dagarna istället och hämta kraft. Det kommer komma dagar då det inte blir drenerande att fixa, vänta in dom istället.
    Jag har varit ledig i 6 v , jag har tvärtom energi och lappsjuka av att gå hemma inne :) Rensa är ju mitt sätt att hantera jobbiga saker.

Jag tror Tyras tänder är förstörda. Dom två fram uppe. Hon ramlade och slog i dom igen för 2 v sen. Imorgon ska vi till tandläkaren. Det märkligaste är att hon ramlade från bobbycaren, dvs ingen höjd och slog sig så illa att dom blivit missfärgade redan :(. Jag är så ledsen för henne. Jag är glad att vi har en barnförsäkring OM tänderna under skulle va skadade på något sätt. Varje gång hon ler gör det ont i mig när man ser missfärgingen.

• Mandra

Japp, det går inte att missta sig längre. Båda framtänderna är gråa, på knappt 2 veckor. Tandläkaren sa att det inte var något att göra. Dom röntgade inte heller, vilket jag bad sambon att se till för det var han som åkte dit. Det var inte lönt för är tänderna under skadade så kvittar det ändå(kan inget göra förens dom kommer).
    Känns lite ledsamt men hon har inte ont i dom längre iaf , alltid något. Om 3 år kommer det nya som förhoppningsvis är hela.
    Polisen var här inatt igen. Slagsmål mellan några, en granne som bad dom som slog lugna sig blev hotad, svartsjuketjafs mellan ett par .. på en måndag, då kan ni föreställa er hur lördagarna ser ut. Grannflickan 5år (som får vara vaken med sin mamma till midnatt om kvällarna) såg allt och får se för mycket och är nu otrygg i sitt hem.
    Har jag sagt att jag gärna flyttar härifrån?
    Idag tog ett fastighetsbolag en UC på mig. Jag hoppas dom gjorde det för att ge oss lägenheten vi kollade på 113kv. Brevid tågstationen, sa jag att jag är desperat?
    Nu skäller grannpappan på sin 3åring som gråter, jamen hon är väl övertött. Går på dagis och vaken till 12?
    Sa jag att jag vill flytta?

Juni - woow, ni har snart ett helt nytt hus :). Vad skönt att allt såg bra ut för H med tanden!

Pyttis - ja, tråkigt. Allt i detta hus går också i bitar förr eller senare.
    Främst pga Tyra men hon handlar först och tänker sen. Jag hoppas att vårat ihärdiga tjat kommer ge resultat så småningom. Svårt att resonera med en 3åring.

Assarp- det låter så fint, glashus. Har du ngn bild? Låter verkligen som att du njuter det goda livet och jag är så glad att ni får en sån fin start ihop. Så skulle det vara för alla när man ska få ihop den nya familjekonstallationen.
    Hoppas resan blir bra och laaagom rörig

Vi 4- blädra några tidningar och sök inspiration när andan faller på. Läsa lite trevliga inredningstidningar i skuggan när plutt sover låter som ett lagom projekt i sommar . Sen när det blir kallt och man ändå är inne mer så kan man pyssla där?

Nu har iprenen gjort sitt och jag ska passa på att nanna.

• Mandra

Polis och störningsjour 2 ggr i veckan känns inte helt rätt. Vi är ju liksom lite i ingemansland medan sambon söker jobb. Vi vet inte ens om Vi stannar i denna stad. Vi har sagt att vi byter stad förutsatt att min utb finns där om ett bra jobberbjudande dyker upp för honom.
    Senast till nästa sommar ska något ha hänt på boendefronten.

Idag har vi hittat på sagor och skrivit ner dom och barnen har ritar på dom också. Mysigt som busingen. :)

• Mandra

Drutten < Ah så vare. Jo, jag vet inte hur det blir med hennes tänder heller. Fortsätter de gråna så skulle vi tillbaka och kika igen, vi får väl se om det blir en fortsättning.

Vad duktig du är som springer. Det är mitt nya mål att klara av, att springa... fast till nästa år
    Skönt med semester, hoppas ni får slappa och njuta och blir ordentligt utvilade!

• Mandra

Ja hej hej, här har vi drama ;). Sitter på ett sjukhusrum med sambon som har en misstänkt blindtarms infl. Det var inte helt lätt att ta sig från en Ö i skärgården till en ambulans på land (i norrland)men allt löste sig ändå förvånansvärt lätt. Nu är han välpumpad med morfin och slumrandes. Snart måste jag med båt tillbaka till Ön där vi lämnade två storögda damer som inte förstod så mycket, jag sover kvar med dom över natten och in igen imorgon på land till sambon. Har allt gått bra så får jag med han ut på ön imorgon och ligga konvalesent där. Vi som skulle åkt hem till Öret imorgon.
    Lite segt att bara vänta och väldans dubbelt att inte stanna med honom över operationen. Håll gärna lite tummar bara för att :)

• Mandra

Tack för tumhållningar, det bar frukt. En snabb smidig op som gick fint. Jag är med min mor och hennes man. Mor är dessvärre inte så mobil så hon kan inte ta barnen själv på ön imorgon. Nu ska jag sova, imorgon löser jag resten. Jag har bara mottagning på ett berg en halv km från huset så jag kan inte skriva så ofta. :) allt är bra iaf, om jag oroat er.

• Mandra

Hej alla och tack för sympatier :)

Nu är vi hemmai Örebro igen, så skönt så. Sambon var inte helt trygg med att ligga konvalecent på en Ö. Han mår bättre och bättre varje dag. Skönt med så god återhämtning.
    För att komma med lite mer roliga nyheter (minns int eom jag gjort det ) så fick vi lägenheten på 113 kv , en trea . Hallen är stor nog att möblera till vardagsrum, men tjejerna får dela rum tills vidare och hallen får bli något slags mysrum/bibliotek. 1sept är den vår. Så flytt blir det någon gång då.

AssarP> Japp, precis så var det. Ö-viks sjukhuset blev det. Med en trött läkare som missade sambons infektionsvärden och en 'snäll' AT läkare som inte vågade säga emot så han fick vänta halva dagen innan op men vad gör det när allt gick bra?.
    Opererad i söndags kväll och idag körde han hela vägen hem , runt 60mil. SÅ glad att vi har en volvo  med så sköna säten så han orkade med badstopp, matstopp och vi lyckades stråla samman med min syster+man+barn och min bror+fru+barn på en bensinmack d'r vi hängde i några timmar haha. Alla var påväg åt sitt håll, till sina hem. Fantastiskt roligt.
    Vi startade 0820 med promenad till båten och landade hemma precis 12 timmar senare med alla stopp och när bara jag kan göra / bära /fixa allt. Snacka om tapper man man har

• Mandra

Pyttis - haha, det ska jag visa honom. Han behöver lite uppmuntran. Det är mycket nu.

• Mandra

Juni - ja, du har helt rätt . Igår när jag kom hem låg lämpat där. Nu ska här körkort tas! Min fina bror erbjöd sig att komma upp och köra ner oss och likaså hans mor. Så hem hade vi tagit oss. Men han envisades med att köra själv och det gick ju.

Milla C- ja visst är det härligt!! Nu blir det flytta.
    Vi har startat processen med barnen och Vilya grät en skvätt först och skulle aldrig flytta från vår lgh, vi skulle pronto bo här tills hon var vuxen . Men efter att vi pratat en stund och lovat dom en egen inflyttningsfest så alla gamla kompisar skulle hitta hem till oss så vände hon och blev förväntansfull. *phew*.
    Tråkigt att inte längre kunna röra sig ute på samma sätt längre men det får vi lösa. Jag har ju körkort snart?!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*