• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jahapp, då blire ingen djurpark imorgon. barnen kommer bli så besvikna :(

Tyra är halvvägs till krupp men andas efter medicinen riktigt okej, jag tror jag törs halvsova lite iaf, jobbigt när favvo tricket med sval luft inte går att uppfylla. Vilya hostar mer än Tyra men är inte tät i andningen. Så denna tråkiga förkylning tog en ny vändning. Känns som den aldrig tar slut och nu förvärras? blä!

• Mandra

....som blev till en vanlig krupp. Medicinen tog inte ordentligt. Hon började väsa mer och mer på utandningen så hon fick ventolin och då släppte det lite igen!! Nu ska jag passa på att sova medan hon kan andas hyfsat igen.
    UTTRÅKAD och trött, haha .. Därför ni får så intressanta och detaljerade inlägg av mig så här på natten. Ingen att snacka med ju.

• Mandra

AssarP > Ja, dagarna är alltid bättre. Nätterna med krupp brukar komma i 3 :-/ Fast jag vet inte, att hon faktist svarade på medicinerna hyfsat kan ju vara ett gott tecken.(kanske önsketänkande). Den här bacillen tycks gå för alla runt omkring oss verkar ha denna förkylning.

juni07 > Näe, inte igentligen. Kanske starkare mediciner förståss men när hon svarar på medicinen som igår så får hon ju luft. Jag brukar mäta det i att hon kan ha nappen kvar i munnen. Åker den ut , då åker vi in.
    Jag spelade dock in hennes andning denna gång! så kan jag visa hur hon blir om hon får en riktigt dålig natt som vi måste åka in med henne.

Vi tröstar oss med att dom är feberlösa i denna värme i alla fall

• Mandra

Drutten - märklig läkare du har?! Hoppas i alla fall att den kommer igång fort, vill ju inte dra ut på det när man är redo.

Tyras värsta tid för krupp är mellan 23 -02. Så också denna natt. Fast jag tycker inte hon blivit lika tät denna omgång. Kanske håller hon på att bli 'stor'?

Vi4- va mysigt med hotellnatt, tråkigt att lilleplutt blev sjuk. Dom slutar äta här med när de har ont i halsen, kanske inte är någon tröst precis, det är jobbigt när de inte äter. När de tappar orken dessutom :/ . Mår han bättre nu? Får ni i honom vätska?
    Tyra reglerar sina förstoppningar själv(som bara är halvförstoppningar iof i princip, hoppas er plutt gör det med såsmåningom?!
    Tyra får ju 2a nästan varje dag sen hon blev blöjfri. Men går det ett par dagar emellan så äter hon som en häst dag 3 middagen och sen släpper det, i harpluttar som hon kämpar med.
    Ledsen att din dumma mens kom, nästa månad ger du den till drutten helt enkelt .
    *håller genast tummar för nästa månad* nästa månad kommer plusset.

• Mandra

Men fy då, inte ens vätska? Vi har också tvångat sådär med magsjukor på båda barnen. Jag förstår hur jobbigt det är men tröstade mig med att akuten som alternativ eller uttorkning och vad som medföljer det så kände jag mig riktigt bra.
    Numer så förstår dom när dom måste, att alternativet är med tvång och gör det frivilligt . Gillar han sugrör? Isglass ? Glass?
    Blä när dom blir så sjuka, lider med er. Hoppas det vänder fortare än kvickt! När skulle ni in igen om det inte vänder? Har han feber?

• Mandra

Bada badkar med muggar och häll grejjor, då brukar de få i sig en del också.

• Mandra

Ja, ring du när du känner dig orolig. Kanske någon kan titta på honom. I bästa fall så får ni åka hem efter lite vätska?

• Mandra

Åh, det där var musik i öronen :). Ja och var det en Ipreneffekt så kanske du kan få till det till lunch imorgon occkså?!
    Hurra för barn som äter, dricker, skiter och sover! haha

• Mandra

Ha! Nu fick jag den också, förkylningen alltså. Jag sitter och väntar in kvart över två då hav får ge Tyra medicin , är otroligt trött men vill inte missa det.
    Idag har visst alla grannar på gården fest. Ja, festlokalen är det storpartaj i också här brevid gården. Det spelas musik av alla typer och det va skoj/trevligt tills grannflickans fest fick påhälsning av sånna där trashare . Bråk och skrik en stund men nu har lugnet sänkt sig här ute igen och om en stund får jag med sova. Jag är sån nattuggla, det är för lätt att va vaken sent och vända dygnet. Fast nu är jag trött och då 'får'jag inte ;)

Hoppas ni andra haft en en trevlig lördagsafton!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*