30+ som fick första barnet 2006 *4*
Asap: Hejja Ida! Gabriel hade bra hjälp av sina springcykeltalanger när han började cykla. Dåvarande bästa kompisen cyklade med stödhjul på "riktig" cykel från det han var 3 1/2 - och var lite "mallig" för det - men blev alldeles grön i synen när Gabriel kom på sin "riktiga" cykel utan stödhjul när han var 4 1/2 . Men det är väldigt olika när man är redo för olika saker. Kompisen tog inte bort stödhjulen förrän precis innan de ställde undan cykeln för vintern fenna säsong - och då enbart om någon höll i. Men Gabriel kämpar t ex fortarande med att få ihop bokstäver till ord (och blir vansinnig på lillebrorsan som talar om vad det står - eftersom sagda lillebrorsa hört sagan förut och kommer ihåg ).Kaz: Visst är det konstigt vad ens barn plötsligt blir stora när man har en nyfödd med sig hem ? Gabriel var ju jättestor när han blev storebror - medan Lucas fortarande är liten i mitt hjärta. Jag får påminna mig flera gånger i veckan (förut var det flera gånger om dagen, så det tar sig ) om att Lucas faktiskt är en stor kille han också. När Gabriel var lika gammal var Lucas redan 1 1/2.
Ego: Borde deinitivt sova nu. Var i affären i morse för att köpa frukt till Gabriels fruktstund - och snubblade på väg till bilen på en uppstående gatstenskant. Föll ahndlöst och skrubbade upp hakan samt höger lillfinger - som också ick sig en "känga i nedre fingerleden - samt tjongade i höger knä så att det är ömt, svullet och med snygga begynnande blåmärken både uppepå och på sidan. Ska försöka sova bort det onda, och ska upp kl 06.00 imorgon...