Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Seren: Usch, vilken jul- och nyårshelg ni haft ! Barnakuten låter definitivt inget skoj, och inte segdragen magsjuka heller.Kräks. Ta hand om er!

Läste för den delen en tråd här på FL där en mamma helt ärligt frågade om hon kunde lämna sina barn på förskolan - trots att den ena hade kräkts två gånger! Hon hade nämligen "ett viktigt möte" på jobbet. Senare i tråden kunde man läsa att hon lämnat dem - "och de hade mått så bra så". Kul för dem, men hur mår de barn som smittas för att föräldern vägrar hålla sjuka barnen hemma så länge de smittar ! Hoppas att hon själv fick en riktigt långdragen variant{#emotions_dlg.djavulsk}Demon.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    PW: Tyvärr tror jag inte att det var ett troll. På mitt förra jobb var det en förälder som frågade en annan i personalen om "Vi föräldrar som verkligen kämpar på måste vänta i två dygn med att lämna barnen - eller om det räcker med ett dygn för ossFörvånad"  Som om magsjuka är mindre smittsamt om föräldrarna "verkligen kämpar"Obestämd.

Gabriel fick en balanscykel när han fyllde 4 år, och sommaren efter tog det ca 20 minuter att lära sig cykla på vanlig cykel (han hade aldrig fått in pedalandet på trehjulingen, så det var det han måste få in). Bästa kompisen - som kört cykel med stödhjul sedan han var 3 1/2 - var vääääldigt avundsjuk (men cyklar fortfarande inte utan stödhjul). Jag tror också att olika barn är redo för olika saker olika fort. Gabriel är snabb på att lära sig motoriska saker, men har t ex inte knäckt läsandet ännu.
    Lucas har förresten susat fram på balanscykeln hela sommaren. Undrar om han är redo för vanliga cykeln på 4-årsdagen i april ?
  • Milla C

Läste nu i "kräktråden" att det var ett påhittat scenario - men att TS hade startat tråden eftersom en väninna till henne gjort precis så - skickat barnet till förskolan trots att hen kräkts två gånger - för att kunna vara med på ett viktigt möte. TS hade blivit jättearg, och skapat tråden för att se hur andra på FL reagerade på liknande "upptåg".

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2013-01-14 08:21:36 följande:
    GHP: H har börjat titta på Horseland på Barnkanalen kl 17 varje dag. Hon är helt fascinerad!
    Gabriel och Lucas tittar också .
    Mandra skrev 2013-01-14 16:13:30 följande:
    Den stackars intet ont anandes mamman (jag) stod fridfullt i kön i kassan på ICA när dottern 4 år (Tyra) utbrister:
    -Mamma, när jag kom från rumpan, var jag full med bajs då?

!
    Och *Kram* på dig i flyttstöket. Du får intala dig "Det blir bättre sen, det blir bättre sen..."

• Milla C
    Mandra: Stackars T !!! Nej, man ska verkligen inte behöva stå ut med sådant på sin arbetsplats - för förskolan ÄR barnens arbetsplats! Bra att din man sa till henne att putta bort honom nästa gång. Helt rätt! Inte slå tillbaka, men freda sig måste man ju få.
    Kan bara dra parallellen med min gamla arbetsplacering (har fått byta sedan nyår), där barnen till slut inte ens reagerade på när två specifika barn gjorde något - inklusive när en av dem sparkade en klasskompis i rumpan så att han stöp framåt - för de visste att "de funkar så". Hemskt tycker jag...
  • Milla C
    PW: Förstår att du vill ha tentasvaren "igår". Tycker nog också att tentalösningen kunde ha lagts ut så fort tentan var över. Svaren borde ju ha funnits redan då kan man tro .

Ego: Är det många sexåringar härinne som helt plötsligt känner sig "oönskade" eller mindre älskade? Gabriel tar just nu varje tillsägelse eller sak han inte får göra (oftast spela på X-Box) som att vi inte älskar honomGråter, och mitt hjärta brister eftersom jag inte vet var han fått det ifrån - eller vad jag ska göra åt det. Vi försöker visa och tala om för honom att han är älskad - och att vi inte alls vill" bli av med" honom utan skulle må jättedåligt om han försvann - men det har oftast ingen effekt.
  • Milla C

Asap: I sånna situationer önskar jag att reglerna var lite flexiblare. Det är ju klart att I vill gå på någon rolig aktivitet någon dag, och då skulle man ju vilja tänja lite på reglerna så att hon fick göra det och samtidigt ha kvar timmarna de andra dagarna.

Ego: Gabriel sa just "Jag vet att ni älskar mig, tro mig!" Jag sa "Det gör vi, men ibland verkar det som om du inte tror att vi gör det" "Mmm, men det behöver ni bara stunta i"

• Milla C
    Assar: Jag tror inte Gabriel har varit hos skolsyster. Dit går man ju bara om man ska få en spruta, eller om man gjort sig illa . Eftersom det är en "stor grej" att gå till skolsyster tror jag att jag hade fått höra det ifrån Gabriel om de varit där.

Ego: Halsinfektion - igen! Det här året har jag haft två streptokockinfektioner och en UVI som behandlats med antibiotika - undrar vad det är för härligt den här gångenObestämd. Halsen är så tjock att jag inte kan svälja annat än flytande föda - och igår kväll inte ens det knappt. Jag blir verkligen såååå trött på det här!

*Kram* till alla som behöverHjärta!
  • Milla C

Aggis: Grattis till lillebror i magen!

Lia: Grattis till dig med om jag inte redan sagt det. Tänk att när ni försöker så går det inte, men tydligen när ni skyddar er .

Vi 4: Hoppas, hoppas, hoppas att pricken i magen stannar kvar, och blir till en underbar lillebroster .

• Milla C

Idag, när jag skulle borsta tänderna på Gabriel, upptäckte jag ett flera centimeter lång och ca en cm brett rött märke direkt nedanför hårfästet i nacken . "Det har N gjort med en penna, med flit" svarade G. En "extrafröken" såg vad som hände, men ingen informerade mig ! Jag kanske överreagerar, men jag vill verkligen inte att situationen i G's klass ska eskallera till att bli som i 3:orna i skolan jag jobbar på: Barnen är helt likgiltiga när saker händer, för "Det är ju bara M eller F". T om stryptag berättar de inte om ! Jag ska prata både med hjälpfröken och Gabriels fröknar imorgon på morgonen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*