Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Gabriel fick pencilin, men inte Kåvepenin utan Amimox - som han tar själv två gånger om dagen , efter det att jag sagt att "läkaren har sagt att du måste ta den. Det är ingen diskussion om det."

Malin: Vilken idiot till pappa! Sånt där tar man genom personalen, och i upprepade fall genom föräldrar. Vilket barn som helst blir ju livrädd om en okänd vuxen kommer och skäller på det!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

PW: Jo, den smakar mycket bättre än Kåvepenin, tur nog.

• Milla C
    Gladhannapanna skrev 2012-11-11 19:29:50 följande:
    Nagellack har de någon gång då och då.
    Det har mina barn också .
  • Milla C

Det är bara inte sant!!! Nu har Lucas fått feber också ! Fast han säger att han är frisk .

• Milla C

Naturligtvis hade även Lucas halsfluss och fick pencilin. Men han är inte alls lika förtjust i att ta det som Gabriel. Förhoppningen är att vi ska slippa fler sjukor på ett tag nu...

• Milla C

Här kämpar vi med ett hormonmonster (eller två om man räknar mig ). Gabriel fick ett fullskaligt utbrott igår förmiddag - för att "Kapten Sabeltand började på TV när vi skulle ha "mysfrukost" framför TV:n. Han villle INTE titta på den, och sen var ALLT fel och skrik och vrål i nästan en timme .

• Milla C
    M73: Här måste man också ha skridskor - och hjälm - om man ska vara på isen.

Efter idag är det bara maken i familjen som inte har skridskor. Jag har ett par gamla hockeyrör  - som jag köpte för två veckor sedan på Röda Korset eftersom jag inte hittar mina egna hockeyrör som ligger i en kartong någonstans... - och idag var vi på kalas hos min storasyster och blev erbjudna att köpa hennes dotters avlagda skridskor i strl 30 och 34 . Det är sånna där "förstagångs-skridskor" med styv sko och knäppning, och de ser nästan helt nya ut båda paren. Väl värda hundringen per par som syrran ville ha - speciellt som killarna kommer kunna ha dem nästa säsong också . Könsneutralt vita och svarta är de också . Dessutom köpte vi syrrans takbox till bilen (som hennes fd man skulle ha tagit med sig när han flyttade, men han köpte en ny istället) - så nu är vi nog nästan helt rustade för alla vinterns äventyr .

Nej, nu är det verkligen sovdags!
  • Milla C
    kaz: Här har också nästan all snö töat bort. EN granne sa "så skönt" om det igår, men jag håller inte med. Ingen snö för killarnas pulkor - och julklapps-snowracern!!! - och ingen snö för skidträningen jag ligger i inför kortvasan( ! Jag, i kortvasan?!?! Vad har jag gett mig in på?!?! )

Hur är det med bebisen i magen för den delen? Hur långt har du kvar?

Ego: Är ensam med killarna eftersom maken börjat jobba. Borde eg städa, eftersom svärföräldrarna kommer och passar barnen när jag också jobbar imorgon, men jag orkar inte. Blir lite av ett mönster: Är trött, så det blir stökigt. Orkar inte städa, blir tröttare och det blir stökigare...
  • Milla C
    asap skrev 2013-01-02 17:24:59 följande:
    Milla - Blir maken på bättre humör nu när han får jobba igen?
    Japp! Det plus att jag hade ett alvarligt snack med honom i går om att han inte kunde bli sur på vare sig mig eller Lucas för att han inte kunnat somna. Då är det ju bättre att han väcker mig och frågar om jag kan ta Lucas istället för att det iaf slutar med att jag tar det och han är sur.
    asap skrev 2013-01-02 17:24:59 följande:
    Kul med kortvasan! Är det "bara" du eller har du någon tränings-/tävlingskompis?

Svärföräldrarna ska också åka, medan P tar hand om barnen. Fast han räknar med att det blir "som vanligt" att en av dem inte kan åka och han får ta den platsen istället .
  • Milla C
    asap skrev 2013-01-03 09:15:29 följande:
    Milla - Bra att ni fick pratat lite. Kul att svärisarna också ska åka! Min svärfar har kört vasan i massor av år och jag tror han gärna hade sett att något av barnen delat intresset. Nu har han givit upp och flyttat hoppet till barnbarnen istället, och är personlig leverantör av all nödvändig utrustning till dem.
    Svärföräldrarna är inte bara personliga leverantörer till barnen - utan till mig och maken också . I dag var de barnvakter medan jag jobbade på eftermiddagen, och då tog t ex.svärmor med sig sina jättefina skidor som jag får "låna" . Jag har redan fått hennes gamla skidor som mina egna träningsskidor för flera år sedan(Plus träningskläder, vantar, mössor, svärfars gamla pjäxor mm.mm). Synd bara att det inte finns någon snöObestämd.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*