• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Dags för VC att sluta reparera den gamla maskinen och bara köpa en ny, kanske?

• asap

Min skumläsning av veckans inlägg säger mig att det är många som är sjuka? Krya på sig allesamman!!

Själv fortsätter jag att vara osynlig på FL under veckorna. Det är helt gaaaalet på jobbet, och vi ser ingen ljusning heller. Fler folk är på väg in för att hjälpa till att dela på arbetsbördan, men det är knappast någon hjälp än på ett tag. De nya ska ju läras upp av oss "gamlingar" så vi ska försöka hinna med det samtidigt som vi ska jobba på som 17 för att inte läget ska bli ännu värre.
    Var på medarbetarsamtal i veckan iaf och blev fullkomligt överöst med beröm från chefen, det var kul! Jag hoppas på lite bevis på uppskattningen i form av ett lönelyft också, men vi är "mellan VDar" just nu, så det måste vänta.

Nästa vecka blir det lite andrum iaf - jag börjar sent på måndag eftersom jag ska till bm på morgonen, och så kompar jag ut ett par timmar på fredag så att vi kan åka bort över helgen.

• asap

Mandra - Kram! Det blir ju sådär ibland när man pluggar, plötsligt har hamnat lite efter och hinner inte ikapp, det är jättejobbigt! Men det finns ju inget annat att göra än att ta en sak itaget och försöka göra det så bra som möjligt. Missade tentor går alltid att göra om, det är jobbigt när det händer, men det är absolut ingen katastrof. Man grejar dem på nästa försök istället. Eller nästa.
    Grattis till Tyra i förskott!

• asap

juni - Kan man ju hoppas, men det känns tveksamt. Finns det någon tidsgräns där, eller när höjs SGIn? 

• asap

vi4 - Vad är det som händer imorgon? Är det några sista artiklar du sliter med inför avhandlingen, eller något annat? När måste du förresten lämna avhandlingen till tryckeriet, vet du det redan?

• asap

Vi4 - Då förstår jag. Jobbigt att höra sådant på telefon. Men det kommer en tid, ganska snart ju, när du och familjen får mer tid för varandra igen.
    Även om det "bara" är stress som ger hjärtklappning så ska du nog lyssna på tecknen och ta det på allvar. Kan du inte vända det själv så kan det vara läge att söka hjälp. Kram!

• asap

Vi4 - För trött för att skriva så mycket, men jag håller med vad övriga har skrivit till dig. Kram!! Hoppas vilodagen har gett ny kraft och ork!

Imorgon kompar jag några timmar, ska bli superskönt att sluta lite tidigare. Vi åker till svärisarna över helgen, och ska passa på att göra avstickare därifrån för att gratulera makens yngsta syrra som fyller imorgon samt en kusin till barnen som fyllde 6 för en vecka sedan. Fast mest tänker jag bara soooova.

Kram på er alla!

• asap

Mandra - Fy så jobbigt! Vi ger också Bricanyl till G när han hostar - nu senast blev jag nästan förvånad över hur snabbt och bra det hjälpte och vi fick somna om och sova resten av natten. Måste ha varit "rätt" sorts hosta den gången. Jag åkte hem från jobbet idag, ont som 17 i halsen och ludd i huvet. Hoppas på att jag kan mota det med att ta det lugnt resten av dagen så att det inte behöver bli värre än så här. Man mår inte bättre av arbetsbördan vi har för tillfället, men samtidigt är det så att man knappt vill vara hemma för att det blir sådant avbräck för jobbarkompisarna. Det är redan 2 borta från teamet förutom mig och bara det är för många...

• asap

Mandra - Gott att det verkar ha vänt nu, hoppas ni har sovit skönt i natt.

• asap

Milla - Jobbigt! Krya på er.

Mandra - Tack! Hatar verkligen att spy...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*