• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4 - Tack!
    Jag har väl koll på det mesta som står där, tycker att mycket av det där hur man ska röra sig och så ger sig självt för att det inte går att göra på något annat sätt. Det gör ju så ont när man gör på fel sätt! Men det viktiga är väl att tänka på det även då man inte har jätteont, jobba lite förebyggande.

• asap

Seren - Jag blir så glad varje gång jag går in på tråden och ser din bild i trådstarten. Jättesöt den där "en liten skär".

• asap

Mandra - Nej, har inte sett minimalla på ett tag. Hoppas allt är bra!
    Bra med dagis, då fick du en bra förklaring där ju och slipper undra mera.

Tack för alla grattis! Men jag behöver egentligen inte fira, kan ju spara det till nästa år, då jag blir 35. Och som tur var Mandra så var det inte magsjuka som orsakade kräkset, utan "bara" hosta så man kräks. Men om jag ska vara pessimist så kan det nog bli ändring på det med, de berättade på dagis när vi hämtade Ida att de hade fått skicka hem något barn med magsjuka idag. Vill inte ha mer magsjuka nu, om man får välja.

• asap
    asap skrev 2011-03-11 16:27:46 följande:
    Men om jag ska vara pessimist så kan det nog bli ändring på det med, de berättade på dagis när vi hämtade Ida att de hade fått skicka hem något barn med magsjuka idag. Vill inte ha mer magsjuka nu, om man får välja.
    Det gick sådär... Vi säger: hej, magsjuka! KräksGråter
  • asap

Tack. Det var Ida som började kräkas vid 4-rycket i morse, än så länge ingen mer. Jag hoppas så att det räcker så här - Ida verkar redan piggare, hon fick litelite filmjölk innan hon gick och lade sig och det har än så länge hållits där.
    Gustav är definitivt på bättringsvägen från sin dunderförkylning. Feberfri idag för första gången sedan febern kom i måndags, snorig som få men ändå på bra humör.

malin - Spännande! Fasta tjänster finns det väl inte så fasligt mycket av om man jobbar på universitetet, forskarassistent är väl bra även om det är tidsbegränsat?

Vi4 - Hittade det här av en slump:
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx
    - om ni vill veta säkert.

• asap

malin - Förstår precis hur du menar, jag är inte en sådan som är funtad för tillfälliga jobb, en fast tjänst är värd massor! Chans till förlängning, det brukar ju betyda att om alla är nöjda så får man vara kvar, som en förtäckt provanställning med en väg ut för alla parter...?

• asap

Pyttis - Er förskola verkar så bra med sådant där! Tänker på glasögon-dagen förut också.

• asap

Frk Kanin - Hej! Vad roligt, stort grattis! Tror också att det kan komma nya jobbchanser när läget är ett annat. Kram!

• asap

gbg - Skönt att du är klar med ingreppen och att allt verkar ok. Förstår din känsla av att vilja trycka på stopp. Tycker jag har haft den sedan Ida föddes, det känns som att allt går för fort hela tiden.

Proppen - Vad gulliga de är som delar med sig... Krya på dig!

Frk Kanin - Bra plan! Vore ju kul om det på något vis kunde ordna sig så att du kan få jobbet trots barn i magen, men det är helt kört? De kan inte tänka sig att vänta på dig?
    Vet du vilken vecka du är i?

juni - Ja, det är härligt nu när solen är framme! Jag var ute på lunchen en sväng, och det gjorde inte ens något att jag inte kan stänga jackan över magen längre, jag frös inte ändå!

From imorgon jobbar jag hemifrån på onsdagar! Det ska bli sagolikt skönt, chefen var mer än förstående när jag sade att det börjar bli jobbigt och att jag kanske måste omvärdera ursprungsplanen att jobba maj ut om jag inte börjar ta det lugnare nu. Alla är väl medvetna om det tempo vi har haft de senaste månaderna, alla är slitna och det blir inte bättre av att vara gravid, så det var inga problem att få igenom förslaget med hemmajobb en dag i veckan resten av tiden. Mkt glad!

• asap

Vi4 - Puh, ja. Sådana dagar är rätt jobbiga. Hoppas på att det var kulmen på trotset och att det bara blir bättre och lättare from nu.

Sara - Du vet väl att det inte finns något sådant "borde kommentera" i våra trådar. Man skriver hur mycket eller hur lite man vill, och om vad man vill. Så det så!

Jippi!! Snart ska jag åka och lämna mina sötisar på dagis, för att sedan åka hem och jobba. Jag har inte lämnat en gång på 10 månader, men nu är det min tur. I vanliga fall sitter jag i bilen sedan en halvtimme så här dags, och maken råddar barnen hemma.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*