-
Instämmer!!Billabong skrev 2011-03-27 13:23:54 följande:Hoppas din kropp har rätt och läkaren har fel
-
M73 - Det var jag som jobbsökar-bloggade. Har inboxat dig länken ifall du vill kika hur det såg ut. Jag tyckte det var jättekul och jag kände mig mycket mer produktiv än att traggla annonser och ansökningar även om jag såklart fortsatte med det också.
Men förhoppningsvis blir det något av intervjun nästa vecka så du slipper tänka mer på att söka jobb! Grattis till intervju!
Frk kanin - Hur har det gått?
Vi4 - Jobbigt att känna att det inte går med det tempo du skulle vilja, och jobbigt att inte bli tagen på allvar heller. Det är väl nackdelen med ett facit av att vara kompetent jämt och ständigt, ingen som kommer till undsättning utan bara "men det fixar ju du!". Uselt av din handledare att inte ställa upp bättre!
Håll huvudet kallt och ta till dig kaz råd om "good enough". Oftast räcker det faktiskt så! -
Frk Kanin - Nej, fy sjutton. Så tråkigt att det var som du trodde att kroppen inte fattat, och vilket eländigt bemötande från läkarna. Kramar till dig!
-
Vi4 - Skönt med flyt, hoppas det håller i sig tills du är klar den här gången!
-
M73 - Grattis till lilla lamm-barnbarnet!
Mandra - Grattis till tjejerna i efterhand! Hektiskt för er, men roliga saker iaf.
Vi4 - Det låter ju toppen med festen! Viktigt att du kan njuta av festen, det är ju din fest! Låter ju super att slippa fixa och städa en massa.
Mandra - Jodå, han börjar bli lite varmare i kläderna så jag behöver inte längre "hålla handen" hela tiden. Nu kan jag ägna mig lite mer åt det jag ska göra egentligen. Men jag ska ju bara jobba i två månader till innan jag går på föräldraledigt, så jag slits mellan att vilja göra en massa bra saker och förändringar innan jag försvinner, och att tagga ner och låta de som ska vara kvar fixa allt som de vill ha det. Jag har svårt att vara motiverad en hel arbetsdag i sträck, och det lär väl inte bli bättre ju närmre bf jag kommer. Ska försöka hålla ångan uppe över lönesamtalet iaf, sedan kan jag kosta på mig att lägga ner.. -
Mandra - Skönt att det inte verkar så farligt med T den här gången. Hoppas på att det var en tillfällig dipp, bara, och att det inte blir mer nu.
Vi har varit och hälsat på nyinflyttade vänner idag, de har en liten tjej som nyss fyllt 1. Tänk hur man helt glömmer bort hur det är att ha barn i någon annan ålder än det man har själv, kändes som att jag inte visste alls hur man skulle göra med en 1-åring. Och tänk - om 2½ månad har vi en liten bebis här i huset: hur kan man låta oss, som glömt bort hur man gör, få hand om en bebis helt själva? Myndigheterna måste väl kliva in och se att vi inte gör något tokigt!? Eller..? Hmm, det kan vara så att jag tänkt liknande tankar vid två tidigare tillfällen, tankarna känns bekanta i alla fall. -
Pyttis och juni - Puh! säger jag bara. Tre eller fyra på en gång, det måste bara vara mer än man tyar.
Jag längtar till nästa helg då jag ska få "lösa in" min födelsedagspresent från mina föräldrar. De tar barnen över helgen och samtidigt får vi en städfirma som kommer hit och gör vårstädning på hela huset med fönsterputs mm. Lovely! -
Ja, visst är det en fantastisk present jag har fått! Under tiden städgänget fejar här ska maken och jag fixa lite ärenden i stan, titta på ny bil i lugn och ro (sist vi var där var barnen med och de trodde att det var som när vi var på traktormuseum att man får klättra in och provsitta överallt och rycka och dra i alla spakar man hittar... Vi vågade inte stanna särskilt länge då). Vi går väl också på restaurang och kanske en film på bio, vi får se.
kaz - Så skönt att hon kunde ligga och lyssna på musik och somna själv. Jag förstår verkligen att du måste ha kvällarna fria nu när du är själv med barnen så länge.
Igår hade Gustav svårt att somna och kom upp ur sin säng ett par gånger. När Ida då sade "han kan sova med mig. Vill du det Gustav?" och gjorde plats för honom och han glatt svarade ja och kröp ned, var vi ju tvugna att ge det en chans. Även om jag insåg att de inte skulle kunna somna så - de är vana att sova i varsitt rum - men man kan ju inte bli arg och säga att de måste sova i olika rum. Det är ju jättebra att de vill testa tillsammans.
Men mycket riktigt slutade det med att de hittade lite Lego i Idas rum och plötsligt satt och lekte med det istället för att sova, så de fick dela på sig igen. -
kaz - Klart de saknar pappa. Han skulle bli borta flera veckor till, visst var det så?
Vi4 - Heja dig, vad du är duktig!
Idag låg Gustav redan och sov när jag kom hem från jobbet (hemma ca 18.15). Han hade krashat före middagen "pappa det kommer bara tårar", och fått gå och lägga sig. Hoppas nu på två saker:
Framför allt att han inte är eller blir sjuk! men också att han inte vaknar inatt och är hungrig. Håll tummarna! -
Vi4 - Vilken sötnos!
Det gick bra med Gustav, han vaknade 12 h efter att han somnat och var frisk och kry och hungrig på frukost. Inga konstigheter.