• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Ela - nä, fast tonfisk väljer jag alltid bort ändå. Det är väl en av de där fiskarna man inte ska äta enligt WWF?

• asap

Milla - Det kan ju funka att göra som en sallad med gravad lax i, då är det ju bara att peta bort laxbitarna om man inte gillar dem?

Nej, nu ska jag gå och lägga mig innan jag blir alldeles för hungrig. Godnatt!

• asap

juni - Härligt med ärtsoppan! Jag har hört en liknande historia om ett par som i många år åt den del av frallan de tyckte minst om för att ge den goda till maken/makan. Och så visade det sig sedan att de tyckte tvärt om vilken som var att föredra. Det kan löna sig att köra med öppna kort..

kaz - Ha det så skönt i Thailand! Hoppas att lite ledighet tillsammans kan göra att saker och ting ramlar på plats igen. Vardagen kan verkligen vara slitig med alla scheman och måsten och allt som måste klaffa. Det är inte alltid man "hinner" vara snäll mot varandra i röran. Kram!

Vi har haft en rolig och intensiv helg, i fredags firade vi svärmors 60årsdag - alla hennes (3) barn med respektive och alla hennes (6) barnbarn och så svärfar förstås. Vi hade ordnat med ett hotell/restaurang i Sigtuna där vi kunde vara hela dagen, de hade ordnat det toppenbra med ett konferensrum där barnen kunde vara, framdukat med pärlor och pärlplattor, pennor och kritor och papper och tv med barnfilmer. Först åt vi god lunch tillsammans och sedan fick svärmor en timmes helkroppsmassage och då var vi andra iväg på en julmarknad. På eftermiddagen var det vinprovning för de som ville och sedan åt vi julbordsmiddag. Sedan fick svärisarna stanna kvar på hotellet där vi hade ordnat med ett rum till dem, medan vi andra åkte hem till dem och förberedde för öppet hus på lördagen. Så hela lördagen ingick jag i personalstyrkan som slet i köket så att svärmor kunde umgås med sina gäster, hon var väldigt nöjd efteråt med hela arrangemanget.

Idag är jag hemma med Gustav som var jätteskruttig med feber igår. Idag är han piggare fast lite varm än, hoppas att det räcker så här så att vi får vara friska i jul! Jag är inte heller helt pigg och är faktiskt rätt nöjd med att få vara hemma idag, kanske att jag orkar ta mig för något litet julbestyr - pynta lite eller göra revbensspjällen kanske. Ingenting sådant har jag hunnit med hittills och nu börjar det ju verkligen närma sig..

• asap

Tack Pyttis! Men svärmor får bara vad hon förtjänar, hon är toppen hon också.

• asap

God fortsättning! Tomte

Här är det förkylt så jag orkar inte läsa bakåt sedan sist jag var in, men hoppas alla har det bra i jul!

• asap

juni - Vilka fina barn du har!

Nu är jag hemma i min ensamhet. Maken och barnen som är lediga har åkt iväg till kusinerna, men jag måste jobba så jag blev hemma. Huset är verkligen tomt utan dem, och de kommer inte hem förrän på fredag. Tanken var förstås att jag skulle passa på att fixa en massa saker här hemma när huset är tomt, men som vanligt så är jag supertrött efter en jobbdag, så det blev soffan med den stora chokladasken istället.....

• asap

Pyttis och juni - Ida har också börjat åka skidor nu (fick i julklapp). Första turen resulterade i ett utbrott med ett: "Åååååhh!! Det är för halt för en liten gumma!"

Har inte testat utför med Ida, men det vore kul. Båda storkusinerna har gått i skidskola när de var 4-5 år. Tyvärr resulterade det i gips för den ena, men han verkar inte ha blivit avskräckt för det utan verkar helt med på noterna att det blir skidsemester i år igen.

• asap

Vi4 och Mandra - Å så jobbigt med skruttiga barn som tar tid och energi från plugg och skriv. Hoppas alla piggar på sig!

Milla - Tack! Ja, jag fick hem dem på nyårsafton efter att ha längtat som en tok. Vi tog det också lugnt och var bara hemma. Skönt, tyckte jag som kunde sova en stund på soffan för att sedan vakna till tolvslaget och skåla (i Trocadero) med maken innan vi gick och lade oss.

• asap

juni - Jobbigt! Har du någon känsla för vad det kan vara han får ont av, eller ska du bara testa dig fram?

• asap

Pyttis - Vad härligt det låter med skidträning. Tjejvasan nästa?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*