• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Hej, det låter ju som att du fått ihop en hel del på tentan, hoppas på bra resultat! Och stackars lilla V som åkt på sådan magsjuka, bra plan att vätska upp henne. Håller tummarna att ni andra klarar er undan smitta!
    Vad go du är som ställer upp så för grannfrun, det måste kännas bra att hon nu också står på sig mot mannen, men vilken IDIOT han verkar vara. Och hans mamma!

• asap

Ela - Ja, det stämmer, var har Milla tagit vägen?

Mandra - Men lilla gumman då. Hur är det nu, hur har natten varit? Jag tror det är bra att fortsätta vätska i henne, jag har hört att de iaf hinner ta upp lite av vätskan innan den kommer ut igen, även om det inte verkar så.

Mina föräldrar har varit här och hämtat två spralliga barn nu på fm. Barnen ska vara där ända till på måndag kväll då jag hämtar hem dem på väg från jobbet. Nu när huset är tomt på barn ska maken och jag rensa här hemma inför städpatrullen som kommer imorgon. Han har börjat med att byta däck, och jag har just deklarerat. Om mitt reseavdrag inte stöter på motstånd så kommer jag få tillbaka drygt 12000. Det kan man ju ha lite kul för!

• asap

Mandra - Nej, jag förstod faktiskt inte det där med ettrigt tecken, men tänkte att det var något dialektalt som jag inte begrep mig på. Misskunden lyckades jag klura ut, däremot.
    Så skönt att hon mår bättre nu, det är ju den enda fördelen med magsjuka, att det vänder rätt så fort iaf.

Vi4 - Så skönt att forskningsledaren ville läsa, det var ju väldigt bra!

kaz - Vad bra! Det här med tid är ju väldigt svårt när man är liten.

Pyttis - Det låter ju super, visst är det härligt att våren äntligen är här nu! Som man har längtat efter det, denna långa vinter.

Här är det sorterat och undanplockat och röjt, må ni tro! Jag är helt lyrisk. Egentligen vill jag bara ha luftigt och öppna ytor, men på något vänster samlas det grejer överallt ändå. Nu har vi stuvat undan flera lådor med saker på kattvinden och jag är så lycklig. Imorgon som sagt så får vi dessutom fönstren putsade och huset fejat, vilken härlig start på våren.
    Nu har vi lagt av med jobbandet för idag, dags att vila fogarna efter en sådan här dag (AJ!). Vi har laddat upp med hyrfilm, godis och glass och ser fram emot en lugn kväll i soffan. Imorgon när städgänget är här åker vi in till stan och fixar lite som behöver inhandlas mm,, och passar nog på att äta gott på restaurang också. Förstår att ni är avis på min present!

• asap

Mandra - Det är ju många som är nöjda med LCHF och talar sig varma för den. Jag tror säkert det kan fungera, kan ju vara värt att testa iaf? Själv skulle jag dock aldrig stå ut, förstår inte poängen med att inte få äta bröd eller pasta. Då kan man ju lika gärna sluta äta helt... *kolhydratfantast*
    Stackars katt, tur att du hann med i svängarna där.

• asap

Ojojoj, så rent och fint vi har det nu! 5 pers kom och jobbade i 5 timmar, ni kan ju tänka er vilken skillnad det gör. Alla skåp i köket är avtorkade, under/bakom badkaret och bakom spisen, alla lister, dörrar, dörrkarmar avtorkade mm mm. Tom blöjhinken är putsad, tror jag! När vi kom hem drog maken pannan rakt i en ruta när han skulle titta ut, såg inte var fönstret började. De hade till och med duschat av blommorna och ställt tillbaka dem i fönstret, det hade jag tänkt göra när jag kom hem annars och så var det redan gjort. Så här fint har det inte varit i huset på de två år vi har bott här. Flyttstädningen som förra ägaren hade gjort var kanske en 10del av detta, inte på långa vägar så här rent då.

juni - Jag har heller aldrig varit mager, men har inte heller känt att jag vägt för mycket. Så att börja dieta för att gå ner i vikt har inte varit så aktuellt. Däremot kan jag verkligen lida av att jag inte tränar som jag skulle vilja, just nu tränar jag verkligen 0 och inget alls. Även om man inte är överviktig så vore det ju skönt att ha lite mindre daller och lite mer spänst. Men jag har stora förhoppningar för hösten, då är magen borta och fog-ontet också. Dessutom jobbar jag inte, så jag borde verkligen kunna ta mig iväg och träna lite om kvällarna. Längtar!

• asap

Man kan ju se när någon varit inloggad senast och det ser ut som att Milla varit inloggad igår iaf. Jag har en mailadress till henne, jag ska testa att maila och säga att hon ska in och visa upp sig här.

• asap

Vi4 - Städningen ja. De tog 240kr/mantimme och nu var de ju 5 pers som var här i 5 timmar, så 25*240 = 6000 då. Men sedan pratade hon om att de skulle göra skatteavdrag (rut) direkt, och jag vet faktiskt inte om det är medräknat på priset eller inte... Men säg max 6000kr då iaf.

• asap

Milla - Hej, vad bra att du kom in och visade upp dig!

malin - Fullt upp!!

Igår var min syster med familj här, äntligen. Jag vet inte hur många gånger en träff med dem har blivit överstruken i almanackan för att någon är sjuk så vi måste ställa in. Vi bor bara en knapp timme ifrån varandra, men det hinner gå månader mellan träffarna ibland. Skönt nu när det inte är 2m snö överallt längre och att ljuset har kommit, då kan man ju faktiskt tänka sig att göra något på kvällstid en vardag som vi gjorde igår. Älskar våren!

Det värsta är bara att jag är sååååå trött! Vilken pina det är om dagarna att mäkta med jobb och livet i övrigt. Idag jobbar jag iaf hemifrån, det är skönt. Och nästa vecka blir det ju lite påskledigt, också skönt! Vi gör då premiärturen till Åland för säsongen, det brukar vara vilsamt att tillbringa några dagar där i stugan så det ser jag fram emot.

• asap

Mandra - Först och främst -grattis till tentan!! {#emotions_dlg.flower}
    Men vad jobbigt med sådant ståhej i grannskapet Förstår att det alls känns tryggt längre.
    Min farmor var med om något liknande då polisen stormade en lägenhet i hennes hus. Och det är verkligen inget oroligt område - det bor nästan bara pensionärer där, men av någon anledning var det ett "rötägg" som alltså hamnat i en av lägenheterna, en ung kille med tveksamma bekanta. Men han är borta ur lägenheten nu och området är lugnt igen.

kaz - Vilken mysig dag!

• asap

Vilken sommar det har varit idag, så fantastiskt skönt! Gustav har varit ute heela dagen. Han började med att ta på sig skor och fingervantar till pyjamasen och smita ut i ett obevakat ögonblick tidigt imorse, han blev vansinnigt arg när vi efter 10 minuter insåg att han inte var inne och gick och hämtade honom. Men efter påklädning mm gick vi ut allihop strax före kl.10, sedan har han varit ute till kl.17 med undantag för när vi var in och åt lunch. Kan man få överdos av frisk luft? Tur att vi bor nära E4an som kompensation...
    Ida och jag har varit på kalas hos en dagiskompis som fyllde 4. Det var trevligt, men det blir ju alltid lite intensiva två timmar när drygt 10 4åringar ska leka, fika och fiska fiskdamm tillsammans. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*