• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • mrseriksson

hej hopp....

Ringt och ställt mig i kö för en vintersäsongs plats som caravan cluben har i hassela...Håller alla mina tummar på att får en plats i vinter...annars får man väl göra som sist....

Ska även en helg till lilla stöde....( sonen ska ha läger där och föräldrarana ska hjälpa till med maten ) så då kan man ju lika gärna campa där...:)

• MiaB72

Idag har vi varit på Parken Zoo i Eskilstuna, fin camping precis bredvid Imorgon drar vi vidare till Kolmården fast det är inte säkert att vi går in på djurparken eftersom vi varit här, vi får se! Sen på lördag drar vi vidare till Öland som är sista stoppet på semestern!

mrseriksson: Då håller vi tummarna att ni får plats

• Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-03 18:57:05 följande:
    Idag har vi varit på Parken Zoo i Eskilstuna, fin camping precis bredvid Imorgon drar vi vidare till Kolmården fast det är inte säkert att vi går in på djurparken eftersom vi varit här, vi får se! Sen på lördag drar vi vidare till Öland som är sista stoppet på semestern!

mrseriksson: Då håller vi tummarna att ni får plats
    Vad tyckte ni om Parken Zoo? Jag var där för några år sedan och jag skulle aldrig byta bort Kolmården med delfinerna mot Perken Zoo...men det är jag det. Fast jag har en kompis som bor i Eskilstuna, så vi funderar ändå på att åka dit och då känns det ju bra att veta att Parkens camping är bra.
  • MiaB72
    Tolta: Jag har ju aldrig varit på Kolmården så jag vet inte hur det är i jämförelse, enda anledningen att det blev här var att jag fått fribiljetter från barnsemester.se och vi är testfamilj för den sajten här nu annars var Kolmården inplanerat Lite synd att man inte kan gå på Delfinariet utan att gå in i djurparken!
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-03 21:24:23 följande:
    Tolta: Jag har ju aldrig varit på Kolmården så jag vet inte hur det är i jämförelse, enda anledningen att det blev här var att jag fått fribiljetter från barnsemester.se och vi är testfamilj för den sajten här nu annars var Kolmården inplanerat Lite synd att man inte kan gå på Delfinariet utan att gå in i djurparken!
    Har ni aldrig varit på Kolmården så tycker jag absolut att ni ska göra er ett besök dit ändå. Enligt mig går det knappt att jämföra dessa två parker. Det är betydligt mer djur på Kolmården och så har de som sagt delfinerna, men även Bamses värld och safariparken.
  • marremask

MiaB72: vi funderar också på ett stopp vid Kolmården men vi är ju tyvärr påväg hemmåt från Öland .

Tolta: jag tycker också att parken zoo inte är så kul i jämförelse med kolmården. Iof var det ca 3 år sen jag var där men jag blev besviken faktiskt. Men campingen tycker jag är toppen, det var vår första testapå resa

• nericia77

halloj på er!

vi var på eskilstuna djurpark för någon vecka sedan, o vi tycker att kolmården är mycket bättre. men det e ju dyrare där, men det e mer värt varenda krona. tyckte inte eskilstuna va så värst bra. så för oss lär det bli kolmården hädanefter.

någon som varit på zoo:t på öland, e det bra?

• MiaB72

Problemet är att gå in på ytterligare en djurpark som visserligen är bättre men som kostar oss mer än 1000 kr inte lockar, men vi har inte bestämt oss ännu Vi får se vad ungarna vill, det ska ju bli fint väder nu torsdag och fredag iaf

• Gunsan75

Nu är vi hemkomna efter en trevlig vecka i Örebro på Gustavsvik.

Måste säga att jag gillar Örebro som semesterstad, vi har varit där 2 år i rad men har fortfarande mycket kvar att upptäcka där.

Stort + var att deras sjukhus var så bra, jättebra bemötande på provtagningen där som vi var tvugna att gå på med dottern.

Har hunnit med upplevelsebadet, barnens ö, Lek o buslandet, shopping på Marieberg och hunnit njuta av lugnet också. Finns något att göra även om vädret är dåligt vilket är en stor fördel i mitt tycke. Får se om vi hinner i väg någon snabbis innan vagnen ställs upp för vintercamping.

• Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-08-04 19:42:22 följande:

Nu är vi hemkomna efter en trevlig vecka i Örebro på Gustavsvik.

Måste säga att jag gillar Örebro som semesterstad, vi har varit där 2 år i rad men har fortfarande mycket kvar att upptäcka där.

Stort + var att deras sjukhus var så bra, jättebra bemötande på provtagningen där som vi var tvugna att gå på med dottern.

Har hunnit med upplevelsebadet, barnens ö, Lek o buslandet, shopping på Marieberg och hunnit njuta av lugnet också. Finns något att göra även om vädret är dåligt vilket är en stor fördel i mitt tycke. Får se om vi hinner i väg någon snabbis innan vagnen ställs upp för vintercamping.

Vi gillade också Gustavsvik när vi var där i våras, men jag funderade på då om man inte saknar en riktig sjö vid campingen. Fast själva campingen var ju superfräsch och genomtänkt...att jag inte gillade upplevelsebadet är en annan femma.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !