• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa

Hemma efter en fricampingshelg! Det var en blandad upplevelse kan jag säga. Första natten stod vi tillsammans med andra på parkeringen till en idrottsanläggning mer eller mindre mitt i skogen och det var bara positivt...om man inte inte räknar med alla myggor och knott. Det var även skönt att ha vagnen att vara i under tävlingsdagen. Den andra natten stod vi på en stor parkeringsficka på en grusväg nära mina föräldrar. Trevigt och mysigt, men lite otrevligt med nattlig trafik eftersom det var lördagskväll och speciellt när vi började höra musik någonstans ifrån Fast det gick bra förutom en bil som gasade på lite extra när de åkte förbi.

• MiaB72

Tolta: Ja, vi har ju funderat på att ibland stanna till nånstans och övernatta men jag är lite feg tror jag men det är ju oerhört smidigt att kunna göra det!

• Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-08 17:13:30 följande:

Tolta: Ja, vi har ju funderat på att ibland stanna till nånstans och övernatta men jag är lite feg tror jag men det är ju oerhört smidigt att kunna göra det!

Jag kan lova att det inte var helt enkelt att somna i natt och speciellt inte när jag inte visste varifrån musiken kom. Fest vid något av de få husen som ligger runt sjön kändes betydligt bättre än en bil med folk som ställt sig någonstans...speciellt eftersom jag är uppväxt på orten. Fast jag kan nog tänka mig att stå där igen, men då ska vi placera vagnen så vi har dörren bort från vägen och lättåtkomliga fönster ut mot vägen så man kan ha lite bättre koll.
  • MiaB72
    Tolta: Ja, jag kan tänka mig att det inte bara är att koppla av
  • libero

Nu har vi kommit hem från underbara Öland igen. Nu var dte sista gången för denna säsong eller näst sista vi måste dit och hämta hem vagnen och packa in trallen mm. Oj vad det blev höstigt på en gång när mankom hem har svårt att fatta att det bara var några dagar sedan vi låg och solade vid havet.

Me2. Jag bytte gardiner på vår förra vagn och jag satte upp dem i (tappar bort namnet nu) men typ en tvättlina med styrsel i ha ha. Hoppas att du fattar vad jag menar. Jag sydde i dubbelt tyg med ett randig på insidan och ett enfärgat utvändigt.

• Gunsan75

Tror att det är gardinspiral ni är ute efter

• MiaB72
    libero: Där är vi just nu fast på Saxnäs då, du stod väl på Böda va? Hur gick det för er vid översvämningen?

Här på Öland är det kanon! Haft fint väder i två dagar nu och det väntas bli strålande sol torsdag och fredag nu, just nu kommer det några små enstaka droppar men på natten får det gärna regna bara det är sol på dagarna På lördag åker vi hem om det nu inte ändras i prognosen att det ska bli kanonväder då, då väntar vi till söndag
  • libero
    MiaB72 skrev 2010-08-11 20:47:54 följande:
    libero: Där är vi just nu fast på Saxnäs då, du stod väl på Böda va? Hur gick det för er vid översvämningen?

Här på Öland är det kanon! Haft fint väder i två dagar nu och det väntas bli strålande sol torsdag och fredag nu, just nu kommer det några små enstaka droppar men på natten får det gärna regna bara det är sol på dagarna På lördag åker vi hem om det nu inte ändras i prognosen att det ska bli kanonväder då, då väntar vi till söndag
    MiaB72!
    Ja vi är på Bödagården inte Böda Sand (tycker att den campingen är alldeles för stor)
    Vi hade vår vagn utlånad när det var översvämning så vi kom inte dit förren ett par dagar efter. Vi fick inte in något vatten i förtältet bara för att vi hade trall annars så hade vi verkligen blivit drabbade. Däremot så kunde vi inte ställa bilen där vi brukar ha den precis jämte vagnen för det stod en massa vatten där.

Till nästa år så ska vi bygga upp vår trall ändå mer för nu har det varit översvämning på campingen 2 år i sträck och det är inte roligt att sitta hemma och oroa sig. En vagn på campingen precis splitter ny fick hela sitt tält sönderblåst den dagen. Hela tältet blåste upp och la sig på husvagnstaket. Som tur var så gick det på försäkringen.

Hoppas att ni fick någorlunda väder på er Ölandssemester.

Vi måste snart åka tillbaka för att hämta hem vår vagn. tråkigt att säsongen snart är slut.
  • MiaB72
    libero: Ok Ja, jag gillar inte Böda Sand riktigt just för att campingen är så stor men jag ska inte säga något förrän jag campat där Men Saxnäs gillar vi jättemycket! Vi fick jättefint väder till slut, tisdag-lördag (alltså idag ) har vi haft sol så man kan inte klaga! Vi var på Saxnäs förra året när det var översvämningar där uppe också så det är nog ingen dum idé att bygga upp lite för fy för att få allt förstört!
  • Wilowa

Om några helger ska vi åka och gratulera min farmor som fyller 90 år och tänkte då ta med oss husvagnen. Hon bor lite norr om Falun...är det någon som har ett tips om någon bra och mysig camping i närheten? Runt Siljan vet jag att det finns många fina campingar, men vi inte bestämt om vi ska bo där eller lite närmare. Min farmor kommer ändå inte orka ha oss där hela helgen. 

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !