• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • rosaid
    Wilowa skrev 2010-03-03 19:06:10 följande:
    Kan man få en vår utan vårflod tro? Ärligt talat så bävar jag för all snö som ska smälta. Det får jobbiga konsekvenser när man jobbar som förskollärare. Inte nog med att blöta och geggiga galonisar är det värsta jag vet, så får man även vara rädd för att all snö på taken ska rasa ner över barnen (stora tak är skottade men inte mindre som t ex förrådstak) och sedan när vattenpölarna på gårdarna blir så djupa att man får vara rädd för att småttingarna ska drunkna i dem...Nej för min del så får det gärna vara vinter ett tag till. Tur att man har lite äventyr att se fram emot. Imorgon åker vi till Branäs över helgen och sedan har vi faktiskt bokat husvagnsplats i Sälen en helg framöver. Det ska bli SÅÅÅÅ underbart att få komma tillbaka dit. När jag var liten så hade vi husvagnen där på säsong i alla fall tio år, men nu har jag inte varit där sedan 1992 då jag och mamma hyrde en stuga där.Nu ska jag försöka få energi till att packa det sista så att vi kan åka direkt i morgonbitti. Fast oj vad jag saknar husvagnen att packa i! Dessutom så har vi bara en liten Golf, så det lär bli trångt som saligheten i bilen...tur att vi i alla fall har en takbox att lägga lite saker i.
    å vad skoj.denna helgen är vi hemma men nästa helg är vi i husvagnen o det ska bli gott..märks på elpriset det vart en kall vinter
    ha det såååå skoj
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-03-03 20:11:27 följande:
    å vad skoj.denna helgen är vi hemma men nästa helg är vi i husvagnen o det ska bli gott..märks på elpriset det vart en kall vinter ha det såååå skoj
    Tack! Jag ska försöka njuta av varje minut. Om väderprognoserna stämmer så kommer vi dessutom få ett kanonväder.
  • rosaid
    Wilowa skrev 2010-03-03 21:27:00 följande:
    Tack! Jag ska försöka njuta av varje minut. Om väderprognoserna stämmer så kommer vi dessutom få ett kanonväder.
    ja gör så....det är så gott när solen kommer fram
  • mrseriksson

hej hopp

Ska lämna myran på dagis sedan drar jag och madicken till birsta en svänga ska shoppa det sista...sedan hem och packa bilen och dra till husvagnen på sportlov....

• Chris

Ja idag går våran vagn vidare till Kabe i Tenhult. Pannan byttes hos återförsäljaren men det hjälpte inte så nu skall den in i kylkammarne på Kabe så skall dom undersöka var det "läcker" in kalluft.

Sen har vi bokat försäsong + midsommaren också blir på Hansgårds camping utanför Falkenberg

• jmmm

chris: va bra att de reds ut va de  e för fel på den

Min vagn sägs vara klar efter alla reparationerna..... håll tummarna gott folk att det är så..... bara de att jag har 15 kg mindre att lasta nu eftersom jag fått lite fina balkar under vagnen

nej nu kallar soffan o let´s dance. Jippo helg på jobbet så de blir att börja tidigare imorgon för o förbereda lite.

• jmmm

rosaid: inget är som väntans tider eller va e de man brukar säga på måndag skall jag åka o leverera en begagnad hsubil till ett par kunde rosm fröhoppningsvis blir nöjda o glada

• elegi

Har inte läst här på evigheter, är sällan på fl överhuvudtaget.

Kommer att lämna denna tråden helt då mannen blev uppsagd i onsdags och det innebär att vi kommer att redan nu i vårdagarna sälja våran Kabe blir inte heller någon campingsäsong på Vilsta som vi tänkt. Eftersom vi måste ha en ny vagn pga sonens allergi/astma så får vi vara husvagnslösa tills mannen får jobb igen.
    Vill ni ha fortsatt kontakt med mig så finns jag på facebook, inboxa eran mail så skickar jag vänförfrågan

Många vårkramar till er alla

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !