• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-02-16 16:53:46 följande:
    Tolta: Högsäsongsveckorna på campingen kostar 1500 kr och lågsäsong 1200, vi åker ju v. 12 och det räknas till lågsäsong. Så det är ju himla billigt! Sen tillkommer ju el då, sist betalade vi 300 kr för en vecka.
    Fast det kräver att man är medlem i Caravan club också väl?
  • jmmm

på tal om caravan club.... e de nån av er som skall till Caravan club´s NCT träff i Tmelilla 7-11 juli?

• MiaB72
    Tolta: Ja, det antar jag att man måste vara, iaf på vintern.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-02-16 19:02:20 följande:
    Tolta: Ja, det antar jag att man måste vara, iaf på vintern.
    Tack så mycket för informationen. Fast än så länge håller vi tummarna för att vi hinner boka stugan via facket. Det är en 8-bäddsstuga och kostar bara 2700 för en vecka under högsäsong.
  • rosaid
    Wilowa skrev 2010-02-17 09:51:59 följande:
    Tack så mycket för informationen. Fast än så länge håller vi tummarna för att vi hinner boka stugan via facket. Det är en 8-bäddsstuga och kostar bara 2700 för en vecka under högsäsong.
    allt kul med stuga oxå..inte farligt pris
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-02-17 11:23:13 följande:
    allt kul med stuga oxå..inte farligt pris
    Ja och det blir faktiskt betydligt billigare än att åka upp med vagnen. För i nuläget har vi vare sig vinterdäck eller vintertält till vår vagn...och det anser jag vara en nödvändighet. Fast visserligen så får man behålla tältet och däcken till fler veckor längre fram.
  • rosaid
    Wilowa skrev 2010-02-17 11:29:31 följande:
    Ja och det blir faktiskt betydligt billigare än att åka upp med vagnen. För i nuläget har vi vare sig vinterdäck eller vintertält till vår vagn...och det anser jag vara en nödvändighet. Fast visserligen så får man behålla tältet och däcken till fler veckor längre fram.
    vi var till helsingborg i jan o hyrde villavagn då..isf o plocka ner tält o allt o ta vår vagn
  • jmmm

hmmm va e de för väder vi har, de bara fortsätter o komma snö o de ska snöa hela helgen....
    Ja de blir en spännande jippo helg -husbilshelg 
    som tur e så står de i utskicken att vid tjänlig väderlek kan niesmann bischoff bilen provköras undra hur många kunder som kommer, eller föresten vi bjuder ju på korv m bröd så då lär de väl komma en del folk
    ja så har ni inget annat kul för er i helgen så kom tll skåne

• Chris

Idag äntligen fick vi besked om att nästa vecka skall våran vagn in för byte av värmepannan. Får hoppas det är lite bättre före då eftersom jag skall köra den till Ulricehamn

jmmm: läste i husvagnstidningen att det hade gått trögt i försäljningen av nya husbilar och husvagnar i januari pga av kylan och snön....något du märkt av??

• jmmm

Chris: nej, nej o åter nej Vi har sålt många fler fordon än de brukar göras på "vår firma". Nu jobbade jag bara en vecka i januari eftersom jag gick i skolan.
    men jag sålde 3 den veckan o min kollega sålde ett helt gäng, minns inte exact siffra. Eftersom kabe hade en resa för återförsäljarna den veckan var 2 av vår personal där så på helgerna hade vi KÖ till både mig o kollegan o vi räkna så de stod siffror ur öronen o en del av dem jag räknade på den veckan kom sen o gjorde affär med nån av mina kollegor veckan efter.
    Vi kör ju en trettonhelgsrea där i början på januari vilket så klart gör på sig, men de har sålts mer fordon fram till idag 2010 än samma period 2009 eller 2008

jag befarade ju att vi skulle få en skithelg m tanke på vädret, men d sprack upp, vi fick sol o MASSOR av kunder
    Nu e  jag sugen på att ut o fara m husvagn

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !