Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

8540 å 74 lång för 2 veckor sedan, 10, 5 mån då.  en riktig långsmalis här, men lättad blev jag när hon växt 4.5 cm på en månad ist för att allting hela tiden sakta sjunker på kurvan

Soveneir: Att ha lättviktare är  inte så skoj när de bli sjuka å har svårt att äta, man blir lite extra orolig när de inte har babyhull å ta av.

• längtan 80

Har röda nariga kinder här med. I bland mer i bland mindre men inga andra hudproblem å  väldigt sällan röd rumpa. Jag kör med samma som i blöjan, idominsalva.

Stackars er som har sjuka barn just nu, vi har en liten lucka så vi kan pusta ut *knakkar i trä å peppar peppar*

• längtan 80

Friid 4. Vi har spis, har haft från starten. Den har varit toppen hela tiden. Öppna och stänga luckor, suga lite på reglagen, lägga in saker i spisluckan å kolla om de finns kvar när man återigen öppnar luckan mm.

• längtan 80

Liian: Huga vilket skrämselskott!
    Goseplutt, mycket jobbigt! hoppas att det går över snart- kraaaaam.

Här har vi diarre å en tjej som prutta hela natten å var ledsen.... tror att det är havre,,, men hoppas inte det. Många produkter istället för mjölk är ju havrebaserade (baserade på bönor skall kan inte ge till  barn)

för ca 1.5 veckor sedan var vi till min syster, hon fick jättediarreer där också,,, luktar nästan som magsjuka. Jag ringde henne nu å frågade vad jag hade sagt att det kunde vara för jag tror att jag hade gett henne havregrynsgröt någon dag innan där å japp- hon bekräftade att jag sa så.

• längtan 80

Blä för alla dumma virusarå ski å kram tril lalla som just nu kämpar med det! Speciell dubbelkram till Bananflugan just nu. Vill inte ranka någon men kan omöjligt förstå känslan att ha 2 som är sjuka samtidigt! Och det är helt ok att inte orka, vi är inga supermorsor som orkar hela tiden. Gå in på toaletten å vråla en vända!! Det är ganska skönt, jag låter väll helvrickad nu KRAM

• längtan 80

Oh my looord!! Halkade i stentrappen i dag med lillan i famnen. Jag kastade mig bakåt så hon klarade sig i min famn.. jag har jligt ont i svanskotan å ena armbågen. Men guuud så rädd man blir, kände ingenting, ville bara titta på jänta så att hon var ok!!

• längtan 80

Liian: jo lite stel i dag men inte värst . Som du var nog hjärtatacken värst!!

Var uppe med en grinande jänta i natt, det var ett tag sedan sist. Nu ger jag upp lax, tänker inte prova det mer, det går inte helt enkelt. Havre verkar också vara ett no no, diareer som luktar jättesurt å magsjuka, det går nästan inte att byta blöja. Har provat 2 gånger, vet inte om man skall göra en gång till eller... jag väntar nog på att läkaren ringer om provresultaten å frågar henne om hur jag skall göra, har inte textat havre, vet inte om det ens finns någe test för det.

Här, lagom till en ledig helg så har lillgumman blivit snorig å febrig. Jag stämmer in i klagosången, jädra baciller!!

I går hämtade lillgumman 2 gosedjur å släpade runt på dem å pratade( varav en jättekrokodil från ikea släpade hon på) tittade på grodan, pussade den, tiddade på krokodilen, pussade den.. tittade på ena, sedan andra,,, å förde i hop dem så att de skulle pussas!!!

• längtan 80

Friid 4:  vad sött´med telefonen
    Blodproven bör komma nästa vekcan, men det är bara för gluten. Å även om de inte visar så kan det vara det ändå så det är bara att fortsätta. Provokation och elimination är det bästa testet. Blodprov på tex mjölk är knappt 50 % chans att de skall hitta.

• längtan 80

Liian: Vet inte, ingen har sagt någe. Mjölk kan de växa i från, det är ganska vanligt. Sedan får vi höra när utredningen är klar.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3