Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Av vad härligt det ser ut!
    <här har jag fått världens tjänst som kommer att bli toppen för oss. Ferietjänst, jobbar som lärare Det betyder ledigt nästan lika dant som barnen i skolan, vi har lite planeringsdagar men det blir mycket ledigt! Sedan har jag förtroendetid och kommer inte att vara kvar på jobbet mycket efter kl3.. de är klart föräldramöten och utvecklingssamtal men Blir bra då kan jag ta hem sötfisen från dagis och jobba när hon sover eller några timmar på helgen när pappan är ledig. Innan jag börjar jobba den 16 augusti och pappan skall vara hemma så får vi en månad semester tillsammans, så nu känns det toppen!

• längtan 80

Å vilket vackert bröllop. graattis!!
    Här är det 20 ord kanske, inte alla rena och kommeri nte om man ber om det
    ordexempel: kaka kotte lampa mamma pappa katt korv (var mycket ord på k ett tag) äta frukost, snäcka, ljus, gott,nej, vatten (säger batten) vakna bubbla

Här är det inga pussa, får någon gång.

För 6 nätter sedan så slutade hon hux flux med napp.... undarbart och inte. jag har hatat nappen när man alltid kryper runt å svär mitt i natten för att jaga rätt på den, men den är ju bra att ha när hon blir ledsen. Men, damen har bestämt sig!!

Jag provade trolldeg( glutenfri) Å det är toppen. I går satt hon å degade medans jag gjorde maten, helt underbart. Nu småleker hon mycket för sig själv så vi är inte klistrade vid varandra som tidigare.

Någon mer som är i utvecklingsfas? här är det grinigt, gnälligt, svårsomnat mm- rent ut sagt skitjobbigt emellanåt. Har vänt på en 5 öring, helt klart utcvecklingsfas.

kramar på er.

• längtan 80

Gaaa någeon mer som har sovningsproblematik nu. lbir galen på den här skiten. precis när man tycker att det är bra i gen så ballar det ut. Hon är tjurig som detå vägrar sova på dage fast hon är döööötttrrröttttt. gnällig å grinig så hon kan inte leka ordentligt. Om hon var glad å nöjd utan sovstunden så hade man inte brytt sig. men det här... fn¨såå jla less på strul, lär inte bli någe syskon i detta hus. vems psyke orkar med detta + mer?

• längtan 80

Hej. peppar peppar ta i trä, nu ser det lite ljusare ut. Känns som hon har kommit ur en fas å det har varit mycket roligare ett par dagar. I natt somnade hon ganska fort, bar över henne till sin säng å där sov hon till 4. bär över henne å hon sov till 8.15! Det har nog hänt en gång tidigare!  Vi har också bytt blöjor för vi har haft stora problem. Har alltid kört pampers för de har bra passform å håller tätt. Men hon har till och från haft besvär att det kliar på rumpan å kring blöjan. Hon har senast kliat sig så hon hade blodiga sår över hela rumpområdet Då har vi provat att byta till libero och hon blir besvärsfri. Hon kliar sig inte heller på natten, får hoppas att det var så enkelt.

• längtan 80

Ah vad skoj! Vi skall in å väga å mäta i dag, spännande att se (order från dietisten från innan sommaren) Här har vi haft sommarlov från matprovningen och har haft det ganska skönt. Fast tre kontamineringar har vi hunnit med, blandannat 2 med den där jla Playdoh degen som fastnar på leksaker och bord, finns mjölrester överallt då

Egenskaper: Gumman var väldigt tidigt motoriskt, myror i brallan kan man säga. Hon vill så mycket, vill försöka själv och blir ledsen och skriker om det inte blir som hon tänkt. Hon började äta själv när hon var 6 mån, slutade och tog en paus och ville bli matad men började igen, nu äter hon allt själv sedan lång tid tillbaka. Hon dricker ur plastmugg utan lock. 
         Nu har vi lyckats komma in i en gosig fas, hon tycker till och med att pussar är skoj Å pappa som har varit hemma på semester har fått mycket mer kontakt med henne >
       Böcker är skoj, roligast är en bok där man söker en hund bakom fliken och frågar om han är där, hon ropar neeej Så gulligt när hon kommer med en bok och vill upp i famen.  Hon sjunger men reviderar efter ett tag, tex så började hon med hela Isse visse spindel, nu om man frågar sätter hon i hop fingrarna och sjunger isssheee å ler och är supernöjd.
       Hon är en riktig busis och skojar och skrattar. Men män kan vara lite läskiga, men de har varit läskigare .-) hon är mycket mindre blyg nu än för ett tag sedan.
          Hon har ett stort ordföråd, för en stund sedan var ord med K intressantast , nu är det ord med B.  Hon förstår mer än vad man tror och instruktioner är inga problem.
    Jag börjar jobba om en vecka, skönt att pappan skall vara hemma så att jag kan jobba till jul och fundera över inskolningen över jullovet   Kram på er!!

• längtan 80

Goseplutt. Bvc tanten var inte där, får försöka på tisdag. Annars går det bra med mat och så.. hemma. Att besöka folk är en pärs då det finns smulor tamef överallt och folk- fast vi berättar att det är minsta smula som ställer till det- inte fattar. Hon har klarat av lite fisk, annars har vi haft sommarlov med matprovning. skall prova ren havre i morgon.

Hoppas det går bra med flytt och dagis, vad spännande!!.

• längtan 80

Hej hopp dagboken

Här har vi -PEPPAR PEPPAR!! kommit ut ur helvetesmånad med influensa och utvecklingsfas. som inneburit, grin gråt skrik och minimalt med sömn.  Nu är hon hur pigg som helst igen, får se hur länge det varar * ber snabbt gode gud mummel mummel behöver sova efter 1.5år. mummelmummell***
    nytt ord:  bla svamp, sten, kolla, titta.
    Det senaste, hoppar jämfota och lyfter från golvet. Står på ett ben (kan båda benen) utan att hålla i sig. 
    kramar på er.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3