Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Goseplutt: här är det också jätteproblem vid tandsprickning. Flytande alvedon, om inte heldos så kan man gnugga runt direkt på tandköttet.  Vi blöter även en trasa i kallt vatten som hon får suga på, verkar bättre än bitringar. Här får vi det svårt med sovningen men det är mest vid läggningarna som hon har svårt att somna då hon har ont. Jag har läst att de är dessa som är värst, när det kommer till kindtänder så blir det mycket lindrigare- GODE GUD GÖR SÅ ATT DET ÄR SÅ!!

• längtan 80

ååååååååååååååå jag blir så lja upprörd när hon inte kan sova... jvla tänder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    '¨satte ner henne på golvet å tömde diskmaskinen för att avreagera mig, en massa slammer

• längtan 80

såpp, nu är jag lugn igen. I bland blir det bara för mycket med alla problem, att det jämt skall vara någonting.  Hon leker så bra nu så hon får vara uppe, det spelar ingen roll bara hon orkar det. Hon ör bara sååå söt med sitt busiga flin å sina små tänder som har kommit upp.

• längtan 80

Paincake: >Oj, jag hade fått panik, men vad ni löste det bra! å vad härligt med Caspers promenad. Här går det lite upp å ner, trodde hon skulle kuta runt vide det här laget då hon började så tidigt. Å denna månad har hon växt 4.5 cm så då förstår man varför det blev wobbligt igen  

Jag tror att gumman håller på att gå över till endast en sovning på dagen, det verkar fungera bäst då trots att hon blir jättetrött. någon annan som är på samma spår???

• längtan 80

Här går vi på babysim så det blir ingen panik om man hamnar med huvudet under vatten- PHUH

Å vad skänt att de kan sätta sig ner själv, det har min tös gjort från första början så jag har ju sluppit det steget. Skönt när det är någonting som gpr smidit för en gång skull.

• längtan 80

Liian: ja det är konstigt att de vill leka på ställen som man som vuxen tycker är ställen att leka på- hallen, toaletten tex. Här har vi börjat att öppna sk´åpluckor ocskå så vi rensade upp allt "farlig" till högre höjder.

• längtan 80

Huga bananflugan, försåtr att det blir svettigt

Här provar jag att avvänja en gång till. Gjiorde det å det gick jättebra med lugn och samarbetsvillig bebis, slutade nästan helt  för att åka på magsjuka som heter duga så var vi på ruta 1 igen. Nu matade jag inte igårkväll, å hon blev både jättearg å jätteledsen, sängkläderna var aldeles blöta av små tårar, höll på nästan 2 timmar. Sedan vaknade hon kl 3 var inte Hon har ont i munnen, lite tråkig tid att inte få bobbisar på tyvärr men jag måste sluta någon gång.

Nu sitter jag här återigen å har superont i bobbbbbiiissssaaarrrnnnaaaa... inte en gång till tänker jag börja om med detta.  En natt avklarad, tar väll ett par nätter innan hon vänjer sig gospluttan,

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3