Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Vill nästan inte säga detta högt, men stumpan har sovit 2 nätter igenom, har gjort det en gång tidigare för länge sedan. Jag har fortfarande fullt ös i hyllorna men jag känner inte behov att pumpa ut så mycket, hoppas att jag inte åker på mjölkstockning elle någe. Hahha, känner mig lite ensam efterssom ingen verkar amma som jag har gjort tílls nu. Hur jobbigt det har varit i bland med amnigen så tcker jag att det har gått bra, å jag kommer att sakna det tror jag.

• längtan 80

Huga för magsjuka, den har vi ju nyss gått igenom å det var verkligen är pärs! Krya på er!!!

I dag har lillstumpan varit grinig, å JÄTTEHUNGRIG. Jag har inte kunnat duka fram maten fort å oftare nog. kanske en tillväxtfas eller så har hon börjat känna av att hon inte får boobbbbbiiii

De ringde från sjuk, de hade inte hitta någe om glut ell sädeslagsallergi. Överlökaren hade pratat med några forskare å det har kommit fram ett nytt prov. Så nu ville hon att vi skulle komma in å lämna nytt blodprov på stumpan för att kolla i generna!! det ni. Hon sa om de hittar en viss gen så är sannolikh att hon har glut ca 98%. men hittar man inte så kan man ändå ha det å de fortsätter med tarmbiopsi.

Kontentan är att även om de inte hittar någe så kan hon måsta undvika gluten, eller sädeslag i fortsättningen också för hon kan ändå ha det.... jaja. Men. vilken seriös läkare!

i morrn blir det babysimmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!

• längtan 80

Å fy för alla baciller som reser runt nu
    Bananflugan, jobbigt med en såndär magsjuka som inte riktigt bryter ut å går över utan liiger å lurar i vassen och tar tängre tid på sig för att gå över.

Liian: Jobbigt när de är dåliga de små. Vi hade influensa å magsjuka efter varandra, det tar på.
     Viktigaste är vätskan, vi matade med en spruta för det fungerade för oss, 1 msk/ kvart lyckades hon behålla. Man får se hur mycket vätska de får behålla, kommer det upp så prova mindre mängd och oftare. Kolla om hon kissar,  det är viktigt.  de säger ca 1tsk/5min, kan vara mer om det är mycket diare å kräk. 
    var försiktig med fullkornsprodukter och mjölkprodukter, ge mild välling tex risvälling, som är skonsammare för. När mija inte kräktes längre å magsjukan verkade gå över så hulkade hon av maten så¨vi fick gå tillbaka till 6 månaders barnmatsburkar för att hon inte skulle spy.

Bra att du hör med bvc om du  är orolig.
    Å veckan klarar du, det är det som är konstigt. Vad mycket man klarar fast man är helt slutkörd.
    Kramar till dig!!!

• längtan 80

Äntligen verkar det lossna. Från att ha gått  emellan saker, till oss osv  från lite över 6 månaders ålder så travade hon ikväll helt lugnt runt i tv rummet som om hon inte gjort annat.

I dag var vi å lämnade blodprov igen, det gick jättebra, hon var både mätt och utvilad- allt blir så mycket lättare då.

Har inte ammat på en vecka nu, hon äter JÄTTEMYCKET nu, vet inte om hon äter upp sig efter magsjukan eler för att amningen är slut. Nu äter hon helt plötsligt en hel portion välling 200ml, strax innan hon skall sova. Hon sover i sin säng, somnar lätt  ca kl c19, sover där till ca 5. får komma till vår säng å sover vidare till ca halv7-halv8 tiden.

• längtan 80

Hur har ni det med era små när tänder är på väg? N är tösen har tänder på gång- var å varannand dag - så vill hon inte äta mat med bitar i, så vi måste backa till 5-6 månaders burkmat   Någon som har samma problem? Ellr probl probl,man skall väll vara glad att hon vill äta någonting de dagarna.

• längtan 80

Madde 01: Tack, jo jag vet men det är skönt att höra från någon annan Jobbigt med tänder å feber också.
     tror att det ä'r tänderna, men det är så drygt. det är jobbigt ett par dagar, sedan är det inga besvär, sedan går det om igen.  Det tar långt tid!! Jag ser att hörntänderna är på väg uppe, de syns igenom, de har det gjort hur länge som helst  nu.

• längtan 80

har inte hunnit innan. Men detta var före jul, före och efter klippning som någon önskade. Kom på det när jag såg sötCaspers frilla

Jag tyckte att det  blev aldeles för kort men herrejisses vad det växer ut fort! Och det ser olika kort ut beroende på vilken vinkel man se luggen från.

Klipte henne i januari också, ca 5 cm bak, 3 cm fram.
    Nu i dag såg jag att... det är dags igen för 8e eller var det 9onde gången :?

• längtan 80

Paincace- låter härligt med öppna förskolan .Här finns inge sådant. Men vi har tis å torsdagar. tors är stor och liten med pedagoger som leder allt. tisdagarna är det föräldrar som bestämmer och det är inge shema, vi bestämmer själva vad vi skall göra. Och jag känner som dig, man behöver inte vara orolig över någonting då lokalen är gjord för barn, sååååå skönt!

Här har vi också låga fönster, väldigt roligt .-)

• längtan 80

Paincace: sötad gröt- jag gick på den niten också när vi skulle prova en annan sort av mjölk å glutenfri gröt. Helt sjukt, får det innehålla så mycket socker?  5.8 sockerarter+ 5.1 socker gram/32g pilver. Detta var sinlac, som rekomenderas av vården har jag sett när jag läser runt.!  Sempers som vi har ca 2 g totalt/ 100 ml blandning.

Men pöjken såg helglad ut för det såg jag på filmen

Emla, det står på plåsterpaketet- 1h. På sjukh sa de att det inte gjorde någonting om de var på 2h. 

• längtan 80

Paincace: HAHAHAHAH ja du ser, samma samma... Jag jag ger inte den efter att jag upptäckte det, men jag skall ringa till en dietist på barn å fråga vad de tycker.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3