Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Grattis till er!! En liten Erica. Hoppas ni får det mysigt!
Grattis till er!! En liten Erica. Hoppas ni får det mysigt!
Grattis Nilla! Väntar på att få höra mera.
undrar hur nillan har det!?
Lindai, hur länge har ni försökt?
Å NILLAN. Grattis ännu en gång. Vilken kanonförlossning det lät som. MEn vilken orolig start för den lille och er, vad skönt att höra att han mår bättre nu. kramar till er!!
God jul till er å snart gott nytt år. Vi har lyckats att pricka in en jul då tösen mår bra, vi kunde inte ha önskat oss någonting mer. Så här i mellandagarna har vi haft storm och varit utan ström i 2 dygt ca.
Kramar
Nillan: hu vad jobbigt, stackare. Men tur att det går att operera. kramar till er
Paincace.. inte så lätt när de inte kan förmedla sig. Man måste ju gissa hela tiden ju. VI längtar tills vår tös kan det.. hon har sagt ont en gång när hon haft on i magen.
Här det många ord, och alla väldigt rena. Förutom ett ord. ägg- koi..... nu tror jag mest att hon har gjort en grej av det, hahah. annars skrek hon häromdagen triangel å pekar å skriker så fort hon ser en. kan även cirkel, kvadrat. flera bokstäver, hon pekade på min tröja i går och sa Näsa= N kistoffer = K och måne... det står alltså NIKE på min tröja och nikemärket ser ju ut som en måne! HAHA
Friid4 Vilken goo
Hej Alla.
Här är det inskolning,.... eller pappan skulle jobba i dag första dagen och vabbar. Flunsa rond 2. Vi var till jourcentralen och fick ännu en medicin somt verkade på en gång. Så nu är det näsdroppar, astmainhalation och spruta med hostmedicin och slemlösande. Förskolainskolningen går jättebra i överig, vi har haft 3 veckor efterssom hon är så hyperkänslig mot gluten. Men hon vinkar bara och säger hej då. Helt otroligt efterssom vi ALDRIG har lämnat bort henne ens för en stund.
Paincace... huga stackare, det lät minst sagt lite körigt. Och ved ledsamt med katten men den har det bra nu. tröstkramar
Angående tillsägelser... vi tror inte på att man skall tillrättavisa hela tiden. Tex har hon börjat att springa från matbordet. Då sitter vi lugnt kvar, hon skall vilja vara med oss och äta. Hon kommer strax tillbaka. I bland speringer hon i väg med smörgåsen och det är ok... hon har varit så sjuk så det är bra att hon äter.
Ha det gott
Å vilka finingar! och oj vad fort det går. vad köptes i 2 års present? här skall det bli en barnsäng och babysim. kanske något pussel till. Här bjuder jag på foto också, en lite strulig bild med en för tillfälet rockande tjej. Vad roligt att se era små!!! Tycker jag verkligen om, blir varm om hjärtat. Och för alla er som försöker få syskon, kramar till er.
Å snoppan, stackars lilltös. Hoppas att hon piggar på sig fort. Här uppe är det grymma förkylningar / influensor som går! Tösen har en riktig baddare, bätttre nu med medicin men hon har också haft den så länge nu.
Presenter till 2åringen: Trol kunglig säng. Trädockhus med möbler, böcker, cd spelare, babysim.
Här är det räkning också, satt tex på sjukhuset häromdagen och räknade och pekade på patienterna
Växasängen står i mitt hobbyrum och väntar på att bli uppackad, längtar så Har sålt i väg spjälsängen, skönt att bli av med alla djävulsminnen som hör till det där med ett barn som aldrig sov. Nu har vi hittat de sista felande komponenterna. vetestärkelse vid jul och nu i veckan började vi ge semperdroppar- den sista pusselbiten. Sedan att hon har en flunsa som tagit om 3 gr är en annan sak, sjuk sedan i början på januari.
GATTIS TILL ALLA VÄNTANDE!!! så roligt
här kan vi inte ens tänka på det just nu, hur skulle det gå med ett barn som kan äta allt som skvätter runt vanlig mat i vårt hem? inte en shansh.
Sedan semperdropparna, samma dag så började det rassla ännu mer... hon pusslar i hop ca 5 ord åt gången, vänder och vrider och försöker igen- vilka meningar, man blir aldeles varm i hjätrtat.
vi har haft ledigt denna vecka, pappan ons tors fre- vi har bara njutit! Men hållit oss hemma. Jag som lovade förra helgen att vi skulle fara till moromor och morfar efter att hon i förd blöja dragit på sig tröja, skor, vantar mössa och stord vi dörren och sa- morfar åka bilen brumm.. blir inget av det eftersosm jag inte vågar smitta dem med denna sega flunsa.
Grattos grattis. håller tummarna Lindai.
Här är det mycket ord och roliga kommentarer... Dock har vi haft en helvetesvår med mycket sjuk och glutenbesvär. Har varit så drygt så jag har dragit på mig katarr.tösen har dippat på kurvan. Håller tummarna på att det blir lugnt nu
tänker inte skriva nå mer, för stor risk för gnäll, å det här trökiga så kallade vårvädret hjälper inte till direkt.
Men roligt att höra om er!
Hej hopp.
Hahaha, vikten. sitter här och skratta. jag äter massor med chips och godis för att försöka HÅLLA vikten, har inte vägt så här lite sedan i kanske 6an. Så det kan vara.
Tösen har varit frisk i en vecka. Vi hade potträning på gång men den försvann då hon varit sjuk typ.. konstant började för 3 dagar sedan. i går var det potta hela dagen, ville ha blöja vi bajsning. ingen olycka. Hon ser så glad ut å nöjd att vara utan blöja och ler som solen och säger - RUSSSIIIN! Ja, hon får russin när hon går på pottan
Hej. Här väg å mäter vi fortfarande en ggr i månaden pga den svåra celiakiförbundetn och matallergin. Hon har inte växt sedan i november men vikten ser bättre ut nu i varje fall. Hoppas att hon har växt denna månad annars tror jag att jag blir knäpp. fortfarande väldigt få nätter vi får sova pga.magproblem. Hon är väldigt slut emellanåt vilket är förståeligt. förutom det är hon frammåt i allt och ger oss mycket skratt att varva med gråten
hahah, blir inte snyggt skrivet från mobil . men det bjöd jag på. paincake- vilken fining... skulle bifoga bild från mobilen men det gick inte