Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Goseplutt: om vi märker av tänder... säg vad som vi inte märker i detta hus. Vi har andningshål på 1 - 2 dagar innan något annat nervpåfrestande skit kommer upp på tapeten.

• längtan 80

Föresten, någonting roligare. Tösens senaste- balanserandes går hon runt på plankan som är kant på sandlådorna, händerna utsträckta för balans och går fot om fot

• längtan 80

Paincace- ja vi har haft mer än man skulle behöva och igentligen orkar med men, helt otroligt vad man klarar av! Man lär verkligen känna sig själv och sin inre styrka. Vi var uppe ett tag så mycket så jag rasade i vikt, som ett benrangel gick jag runt trots att jag åt hur mycket som helst. (var inte oroliga, har gått upp lite å väger normalt nu
       Det är inte alls lika kaotiskt som när vi inte visste ut eller in, nu vet vi precis när det blir tokigt med magen, vet precis när och vad som blev tokigt. Men det är fortfarande inte många nätter utan gråt pga flunsa, tänder, magont osv. Vi har åkt på någon nit också när man tänker som vanliga familjer, släpper lite på någon matrutin, tar lite extra frukt eller liknande men det går inte.

Men nu har vi såå mycket i utbyte, vilken underbar tjej vi har. Hon är längre än snitt och under i snitt på vikt men inte undernärd av allt besvär- PHUH! Sedan  är hon så frammåt på alla nivåer, tex satt hon och staplade 7 klossar utan  krussiduller för över en månad sedan. Ritar och ropar ut vad det är hon ritar- SVAMP!! blub blub, (fiskar) sätter i hop flera ord. På babysimmet bara gapar handledaren över hennes iver och vad hon har lärt sig på kort tid, dyka, flyta, hämta- hon verkligen glöder av glädje över att få vara i vattnet.

• längtan 80

Hej hej.

Peppar peppar!!! nu har tösen mått bra i 8 dagar (2nätter med pruttar och tidigar mornar men ingen vidare påverkan på dagen av det). Mår hon bra så somnar hon som hon ska och då går nattningen som hejsan, hon somnar vid 19-tiden. Så fort hon blir frisk återgår  vi till en slags nattningsrutin som vi haft sedan hon kom till världen. leka med full uppmärksamhet ca 1 timme, där kan vi också bada. Sedan har vi släkt ner och gör lugna saker. Sedan välling i knä medans en av oss läser saga. Sedan får hon ta med valfria saker till sängen,. Vi nattar båda2. Efter en liten stund har hon somnat.

När man är mitt i helvetet, ingenting fungerar, ett barn som somnar hysteriskt tidigast 22.30, vaknar flera gånger på natten, gråter och skriker, hela dagarna som en pannkaka... då har man svårt att tro att det någonsin kommer att bli " normalt igen" Men... hitentills så har det alltid rättat till sig så fort hon mår bra.... gäller bara att hon får må bra mer nu då

Har haft en helt annan tös härhemma nu, rosigare färg, inte askgrå med röda ögonkanter. Hon har humor och vill gosa, busa och är helt underbar. Hon pratar mycket, säger blan annat  - jag älskar dig.  
    Kramar på er.

• längtan 80

Bananflugan. Vilka fina killar och vilka lockar ! Oj oj vad de växer.. herreje ni, vad fort det går! 

• längtan 80

Ah vilka sötingar.
    Nu har jag sökt reda på foton. Nu är det mycket mössa på och även andra saker på huvudet, tex pottan. Sedan har hon fått för sig hur man ler på foton och lägger i väg härliga grimaser som skall föreställa leenden.
    Här är i dag, precis efter middagen´.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3