Ninny skrev 2010-04-01 23:05:28 följande:
Godkväll, jag har fortfarande inte varit iväg till barnmorskan med mina problem, känner mig lite rädd å nervös, vill inte ha endo men mycket talar väl för att jag lider av det. Till saken hör att vi försöker skaffa ett syskon till vår pojk men det vill inte ta sig, man blir rädd att man verkligen ska lida av något sådant, och när man läser om era erfarenheter och av allt ni varit med om, all smärta och operationer så känns det ännu värre att det inte finns bot och man verkar ju inte bli av med endo trots alla ingrepp. Finns det någon som blivit av med endo helt? Funkar det med alternativa metoder som akupunktur, zonterapi mm. Hua..måste iväg till veckan, så att man kanske kan få hjälp på något vis, vill ju inte vara rädd varje gång menstruationen närmar sig.Åhh, vad kul Provis T, att ni ska få adoptera, verkligen Grattis. Barn är underbara.
Jag tycker att du skall kontakta gyn iallafall för om jag känner precis igen vad du skrev, risken är ju att det sprider sig ännu mer och kanske blir värre, bättre att kolla upp först, det kan ju bli sammanväxningar och så (om det nu är endo, vilket det tyvärr låter som) KRAM